Vinkkejä miten lasta voi rangaista automatkan aikana?
Hermo menee tuohon kitinään. "Koska ollaan perillä, koska ollaan perillä, montako kilometriä vielä".
Kommentit (38)
Muista että olit itse pienenä aivan samanlainen.
Eikö se automatka ole riittävä rangaistus teille kaikille?
Ehkä kannattaa ennemin koittaa vaikka jotain leikkiä. Esim vastaantulevista autoista. Tai sitten ihan vain jutella lapsen kanssa, niin hänelläkin menee aika nopeammin.
Vaihda lapsen vanhempi. Aluksi se voi tuntua ylimitoitetulta mutta lopulta lapsi kiittää.
Lemppaat penskan pihalle autosta, ajat puolen kilometrin päähän ja noukit sen uudestaan kyytiin kunhan se on juossut sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se automatka ole riittävä rangaistus teille kaikille?
Näköjään ei. Kersojen mielestä avovankilankin pitää olla kuritushuone.
Me ajettiin pidemmät matkat aina yöllä kun poika oli pieni niin nukkui ne automatkat ja kuumalla muutenkin mukavampi yöaikaan matkustaa.
Lapsella tulisi olla jotain tekemistä automatkan aikana. Keksi hänelle sellaista, äläkä valita täällä.
Ei lapsella aika pelkästään istumalla, ei hän osaa ajatella ja suunnitella ja miettiä asioista, kuten aikuinen voi tehdä pitkän automatkan aikana.
Eikö lapsella ole kirjoja, leikkivälineitä, pelejä, puhelinta tai tablettia tai jotain muuta ajankulua.
Ja voithan itse lukea vaikka satuja hänelle.
Turha syyttää ja haukkua lasta, oma mokasi kun et käsittänyt sitä, että lapsi ei jaksa vaan istua ja olla hiljaa kymmeniä ja satoja kilometrejä autossa.
Siis taas paistaa täällä, miten vanhemmille on ok jos lapsi käyttäytyy huonosti. Jos et pidä lapsesi käytöksestä tee sille jotain, ei siitä tykkää silloin kukaan muukaan.
Aja parkkiin ja sanot, että matka jatkuu kun kitinä loppuu.
Enkä suosittele keksimään lapsille tekemistä, siksihän ne kitisee, kun nykylapsilta puuttuu MIELIKUVITUS ja se kehittyy tasan ja vain sillä, että lapsi kokee tylsyyden tunteen.
Vanhemmat köyhdyttää lapsiaan ihan järjettömästi sillä että kaikki, kaikki annetaan valmiina.
Jos on tylsää, pyöritelkööt peukaloita tai nukkukoot. Jos haluaa huutaa niin huutakoot, mutta auto on parkissa ja vanhemmat voi odottaa auton ulkopuolella, niin saa kiukutella itsekseen. 2-vuotiaalta tätä voi VAATIA.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella tulisi olla jotain tekemistä automatkan aikana. Keksi hänelle sellaista, äläkä valita täällä.
Ei lapsella aika pelkästään istumalla, ei hän osaa ajatella ja suunnitella ja miettiä asioista, kuten aikuinen voi tehdä pitkän automatkan aikana.
Eikö lapsella ole kirjoja, leikkivälineitä, pelejä, puhelinta tai tablettia tai jotain muuta ajankulua.
Turha syyttää ja haukkua lasta, oma mokasi kun et käsittänyt sitä, että lapsi ei jaksa vaan istua ja olla hiljaa kymmeniä ja satoja kilometrejä autossa.
Meillä 4 lasta, eikä kukaan ole kitissyt tai kitise vaikka ollaan ajettu etelästä lappiin. Jos lapsia ei osaa tai viitsi kasvattaa niin ei niitä varmaan kannata tehdä. Entä jos kuskia ei huvittais ajaa enää?
Istuuko lapsesi myös kotona tuntikausia tuolilla ihan hiljaa peukaloita pyöritellen?
Jos istuu, niin hän kehitysvammainen.
Aikuisetkin juttelee automatkojen aikana, kuuntelevat radiota tai miettivät mielessään monenlaisia asioita tai puhuvat puhelimessa tai seikkailevat netissä.
On aivan sairasta luulla, että lapsi jaksaisi istua hiljaa, mitään tekemättä tuntitolkulla autossa, sellainen ei edes olisi normaalia käytöstä.
Annatteko te lapsillenne kaupassakin jotain ku ne kitisee?
Nykypäivän vanhemmat eivät osaa muuta kun tunkea tabletin tai kännykän kouraan ja sitten ihmetellään, että miksei ne kuuntele.
AP miksi edes vastaat tuohon kysymykseen? Ole kuin et kuuliskaan, jos alkaa huutamaan anna huutaa. Vastaa sitten kun puhuu kauniisti ja vastaa että se on se viimeinen kerta. Ei se niin vaikeaa voi olla.
Ohitettavan rekka-auton takakulman kohdalla työnnät sen pään ikkunasta ulos...
Kuinka monta tuntia ap itse jaksaa olla paikallaan edes kotona, puhumatta kenellekään, lukematta, tai olematta puhelimessa tai netissä, tai siivoamatta tai tekemättä mitään, eli pyörittelelmässä peukaloitaan.
Että kaikenlaiset ihmiset ne lapsia tekevätkin, kun ei ole mitään, ei pienintäkään käsitystä lapsen maailmasta.
Olet tollo ap, todella tollo!
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on tekemistä mutta kitisee silti. Enkä todellakaan mitään viihdetoimistoa polkaise sille pystyyn jos ei osaa olla nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Auto parkkiin ja remmiä.
Ei se nynnerö ap edes tuota osaa tehdä.
Koukkaa välillä pientareen kautta
Vierailija kirjoitti:
Istuuko lapsesi myös kotona tuntikausia tuolilla ihan hiljaa peukaloita pyöritellen?
Jos istuu, niin hän kehitysvammainen.
Aikuisetkin juttelee automatkojen aikana, kuuntelevat radiota tai miettivät mielessään monenlaisia asioita tai puhuvat puhelimessa tai seikkailevat netissä.
On aivan sairasta luulla, että lapsi jaksaisi istua hiljaa, mitään tekemättä tuntitolkulla autossa, sellainen ei edes olisi normaalia käytöstä.
Ei minun lapset pyörittele peukaloita, koska heillä on mielikuvitusta. Minun ei tarvitse keksiä heille tekemistä, he keksivät sitä itse. Katselkoot maisemia (sitä mitä ennen tehtiin)
Sen tylsyyden tarkoitushan on nimenomaan on se, että lapsen mielikuvitus kehittyy. Tätähän ne lasten psykologitkin yrittävät jankuttaa, mutta ei täällä on vanhemmat jo niin mielikuvitusköyhiä, etteivät osaa irrottaa naamaansa ruudusta edes bussissa tai kaupungilla.
Jep ja minun lapset eivät kitise. Minun ei tarvitse hävetä heitä, eikä minun tarvitse selitellä heidän huonokäytöstään, mitä tuo kitinä on.
Meillä leikittiin automatkojen aikana joko jollain kirjaimella alkavia eläimiä (valitaan kirjain, vaikka s, ja jokainen (paitsi kuski) sanoo vuorollaan sillä alkavan eläimen; se joka sanoo viimeisenä, voittaa ja saa palkinnoksi esim valita seuraavalla pysähdyspaikalla ekana jäden tmv) tai sitten autobingoa (lapset sai oman värin, ja niiden piti laskea montako sen väristä autoa näkyy).
Näin siis kun minä ja veli oltiin tenavia, kultaisen 80-luvun puolestavälistä nykyään facepalmeja aiheuttavan 90-luvun puoleen väliin. Ei ollut tabletteja tai kannettavia dvd-soittimia. Ainoa pelikonsolikin oli nes, jonka ottaminen autoon olisi tuonut omat haasteensa. Tuon ajan lopussa meillä lapsilla oli yhteinen kännykkä, jossa taisi olla matopeli, eikä sitä saanut käyttää matkojen aikana.
Auto parkkiin ja remmiä.