Vinkkejä miten lasta voi rangaista automatkan aikana?
Hermo menee tuohon kitinään. "Koska ollaan perillä, koska ollaan perillä, montako kilometriä vielä".
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto parkkiin ja remmiä.
Ei se nynnerö ap edes tuota osaa tehdä.
Eli ei-rikollinen on nynnerö? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella tulisi olla jotain tekemistä automatkan aikana. Keksi hänelle sellaista, äläkä valita täällä.
Ei lapsella aika pelkästään istumalla, ei hän osaa ajatella ja suunnitella ja miettiä asioista, kuten aikuinen voi tehdä pitkän automatkan aikana.
Eikö lapsella ole kirjoja, leikkivälineitä, pelejä, puhelinta tai tablettia tai jotain muuta ajankulua.
Ja voithan itse lukea vaikka satuja hänelle.
Turha syyttää ja haukkua lasta, oma mokasi kun et käsittänyt sitä, että lapsi ei jaksa vaan istua ja olla hiljaa kymmeniä ja satoja kilometrejä autossa.
Lapsella on tekemistä mutta kitisee silti. Enkä todellakaan mitään viihdetoimistoa polkaise sille pystyyn jos ei osaa olla nätisti.
Niin eli sillä on tekemistä, mikäli haluaa tehdä, mutta kitisee. Kokeile pysäyttää auto 15 min, sanot vaan että auto liikkuu kun takapenkki on hiljaa.
Jaa, minun mielestäni tuo ei ole ns. huonoa käytöstä vaan tylsistyneen ja väsyneen käytöstä ja nämä olosuhteet jonka sen käytöksen aiheuttavat, ovat vanhemman tekosia. On kyllä surkea vanhempi, jos ei ole automatkaa järjestänyt lapsellekin mukavaksi.
No ei ihme, että koronan aikaan niin moni vanhempi väsyi. Tämä palsta osoittaa hyvin sen, että vanhemmat (kaiketi vielä äidit) leikkii pelletoimistoa viihdyttääkseen lasta.
Ei ihme, että nuoret siirtyy suoraan opinnoista eläkkeelle kun on niin raskasta. Jos ei osaa edes autossa istua. Pistä ensikerralla junaan, katso kuinka moni ihminen jaksaa kuunnella hymyillen.
Jätän teidät jakamaan toisillenne neuvoja joilla kasvaa niitä hietsun "tuhrautuneita" (huonokäytöksisiä) nuoria
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minun mielestäni tuo ei ole ns. huonoa käytöstä vaan tylsistyneen ja väsyneen käytöstä ja nämä olosuhteet jonka sen käytöksen aiheuttavat, ovat vanhemman tekosia. On kyllä surkea vanhempi, jos ei ole automatkaa järjestänyt lapsellekin mukavaksi.
Kitisetkö itse väsyneenä työpaikalla? Kiukutteletko pomolle? Syy voi olla väsymys, tylsyys käytös on huono
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsi oppii siitä jos aina järjestetään asiat niin että on mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme, että koronan aikaan niin moni vanhempi väsyi. Tämä palsta osoittaa hyvin sen, että vanhemmat (kaiketi vielä äidit) leikkii pelletoimistoa viihdyttääkseen lasta.
Ei ihme, että nuoret siirtyy suoraan opinnoista eläkkeelle kun on niin raskasta. Jos ei osaa edes autossa istua. Pistä ensikerralla junaan, katso kuinka moni ihminen jaksaa kuunnella hymyillen.
Jätän teidät jakamaan toisillenne neuvoja joilla kasvaa niitä hietsun "tuhrautuneita" (huonokäytöksisiä) nuoria
Vaikutat siltä, että olet itse, raukka parka, saanut avarilla päin näköä kun olet inahtanutkaan, ja nyt ajattelet sen vain kasvattaneen luonnetta. Huomiotta jättäminen ja kasvattaminen ovat 2 eri asiaa. Lapsen tarpeiden huomioiminen ei ole hemmottelua eikä pellesirkuksen järjestämistä.
Anna lapsi adoptioon, parempi teille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat siltä, että olet itse, raukka parka, saanut avarilla päin näköä kun olet inahtanutkaan, ja nyt ajattelet sen vain kasvattaneen luonnetta. Huomiotta jättäminen ja kasvattaminen ovat 2 eri asiaa. Lapsen tarpeiden huomioiminen ei ole hemmottelua eikä pellesirkuksen järjestämistä.
En ole tuo kenelle vastasit, mutta vastaan kuitenkin. Lapsen tarpeiden huomioiminen ei tarkoita sitä, että häntä pitäisi suojella pettymyksiltä. Lapsi ei saa käyttää myöskään valtaa aikuisiin. Lapselta saa ja myös pitää vaatia asianmukaista käytöstä. Tuo sinun vastauksesi, ei anna sinusta yhtään sen fiksumpaa kuvaa. Tämä erityisopetttajan mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pellesirkuksen
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kenelle vastasit, mutta vastaan kuitenkin. Lapsen tarpeiden huomioiminen ei tarkoita sitä, että häntä pitäisi suojella pettymyksiltä. Lapsi ei saa käyttää myöskään valtaa aikuisiin. Lapselta saa ja myös pitää vaatia asianmukaista käytöstä. Tuo sinun vastauksesi, ei anna sinusta yhtään sen fiksumpaa kuvaa. Tämä erityisopetttajan mielipide.
No etpä ole kummoinen opettaja, jos et erota lapsen tarpeita ja pettymyksen sietämistä toisistaan näin kasvatus mielessä. Ihan turha vanhemman, jonka vastuulla asiat ovat, tulla itse kitisemään, jos automatkaan ei ole kunnollisesti varauduttu. Ja se ei kyllä vaadi vanhemmilta mitään kärrynpyöriä. Ihan maalaisjärjellä pärjää. Jos lähtee sillä periaatteella, että lapsen pitää pärjätä sillä millä aikuinenkin, voi sitten kyllä varautua ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsi adoptioon, parempi teille molemmille.
Tuotako nykyään suositellaan jos lapsi käyttäytyy huonosti ja vanhempi kehtaa pahastua siitä huonosta käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella tulisi olla jotain tekemistä automatkan aikana. Keksi hänelle sellaista, äläkä valita täällä.
Ei lapsella aika pelkästään istumalla, ei hän osaa ajatella ja suunnitella ja miettiä asioista, kuten aikuinen voi tehdä pitkän automatkan aikana.
Eikö lapsella ole kirjoja, leikkivälineitä, pelejä, puhelinta tai tablettia tai jotain muuta ajankulua.
Ja voithan itse lukea vaikka satuja hänelle.
Turha syyttää ja haukkua lasta, oma mokasi kun et käsittänyt sitä, että lapsi ei jaksa vaan istua ja olla hiljaa kymmeniä ja satoja kilometrejä autossa.
Meillä 4 lasta, eikä kukaan ole kitissyt tai kitise vaikka ollaan ajettu etelästä lappiin. Jos lapsia ei osaa tai viitsi kasvattaa niin ei niitä varmaan kannata tehdä. Entä jos kuskia ei huvittais ajaa enää?
Mullakin on 3 lasta, mutta ilmeisesti huonosti kasvatettuja, koska Lapin-reissuilla tahtoo tulla oksennus.
Ap:lle: mieti kumpi on pahempi, pelkkä kitinä vai kitinä ja yrjö. Ja ole kitisemättä.
Tylsyys voi olla kiduttavaa. Jossain kokeessa ihmiset antoivat mielummin itselleen sähköiskuja kuin olivat 15 minuuttia tekemättä mitään.
Soita lapselle koko automatkan ajan lempimusiikkiasi.
T: itse lapsena neljän tunnin Kaija Koo sessiosta traumatisoitunut
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys voi olla kiduttavaa. Jossain kokeessa ihmiset antoivat mielummin itselleen sähköiskuja kuin olivat 15 minuuttia tekemättä mitään.
Riippuu ihmisestä. Joihinkin se vaikuttaa kovasti ja toisiin ei paljoakaan. Esim. niitä muksuja on jotka vaan alkavat uhmata ja riehua enemmän jos ne laittaa jäähylle tai nurkkaan seisomaan tai arestiin. Se ei siis ole mikään pelote heille.
Pitikin pihistellä .. olisit vaan ostanut sen läppärin, niin sillä olisi tekemistä nyt ..
Zinc