Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nelikymppiset piilottelevat ryppyjään somessa?

Vierailija
21.06.2020 |

Kysymys otsikossa. Somessa jaksan aina hämmästellä, kun tutut 40+ naiset ovat kuvissaan aivan rypyttömiä. Joko kuvat on otettu kaikki rypyt häivyttävässä valaistuksessa tai kuvat on käsitelty filtterillä. Pahimmillaan joku kaveri käy kommentoimassa nelikymppisen äidin ja teinityttären kuvaan, kuinka "näytätte aivan siskoksista!" Hetken kuvaa katseltuani aina tajuan, että eihän tämä ihminen livenä tältä näytä. Miksi monet keski-ikäiset naiset tekevät näin? Kaikillehan tulee ryppyjä eikä nelikymppisen ole tarkoituskaan näyttää kaksikymppiseltä. Nämä ryppyjään piilottelevat naiset eivät ole mitään pinnallisia instanaisia, vaan ihan tavallisia, kauniitakin perheenäitejä. Erityisesti he muokkaavat kuviaan, jotka ovat nuorempana saaneet kuulla kauniista ulkonäöstään jatkuvasti. Minua kiinnostaa, miksi ryppyjä piilotellaan niin kauheasti? Haluaisin itse ikääntyä arvokkaasti ja näyttää aina ihan ikäiseltäni.

N30

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, ettei nykyajan puhelimilla, enää luonnollisia kuvia edes saa. Haluan kaikki filtterit aina pois, mutta kuva näyttää silti jotenkin siloiteltulta.

Olen huomannut saman! Tosin tuntuu siltä, että nuo pakkofiltterit ovat selfie-moodissa. Puhelimen normikameralla tulee kunnollisia kuvia.

Vierailija
42/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyminen tuntuu olevan nykyisin suurin mahdollinen synti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei saisi näkyä naisilla. Miehistä kukaan ei kriiseile, mitähän toiset tuumii kun täytän 45 v.

Vierailija
44/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei saisi näkyä naisilla. Miehistä kukaan ei kriiseile, mitähän toiset tuumii kun täytän 45 v.

Mukavasti yleistetty. Kyllä miehissäkin löytyy näitä kriiseiliöitä. Etenkin jos kaljuuntuu nuorena on se kova paikka monelle. Tuollaisen jälkeen muutama ryppy ei enää tunnu missään. Miehet ei myöskään näytä kriiseilyä muille kovin herkästi.

Vierailija
45/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-yhteiskunta ihannoi nuoruutta ja kauneutta ja kauneus=nuoruus. Erityisesti naisen pitäisi olla aina nuoren näköinen, eli mahdollisimman rypytön, kireä ja kiinteä. Tämä on mielestäni aika surullista, ja pyrinkin omalla toiminnallani murtamaan tätä ajattelumallia. Ikääntyminen on kaunista, eikä moni pääse sitä edes kokemaan. Rypyt kertovat ihmisen elämäntarinaa omalla tavallaan. Vanhentuminen on normaalia ja luonnollista, ja sitä tulisi pitää arvokkaana ja kauniina asiana.

Vierailija
46/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin kaikki muutkin nykymaailmassa. On inhimillistä haluta julkaista myös ulkonäöllisesti paras mahdollinen versio itsestään. Eri asia sitten onko siinä mitään järkeä, ainakaan deittipalveluissa yms.

Vierailija
47/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, ettei nykyajan puhelimilla, enää luonnollisia kuvia edes saa. Haluan kaikki filtterit aina pois, mutta kuva näyttää silti jotenkin siloiteltulta.

Tämä, huomasin saman asian kun yritin p smartilla ottaa kuvia halvan huawein jälkeen. Siinähän on tyylin joku pakotettu filtteri,vaikka kuinka laitat tasot alhaalle niin sama utuinen ohut huulinen(jostain syystä filtterit syövät huuleni) pärstä tulee. Ei kiitos, en ota selfieitä tuolla puhelimella.

Vierailija
48/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuus ikääntymisestä. Yhteiskunta on todella ulkonäkökeskeinen ja tämä näkyy vielä tuossa iässä. Osalla ehkä pelottaa, lähteekö mies nuoremman matkaan, jos ei näytä hyvältä ja nuorekkaalta.

Kuka on yhteiskunta?

Vierailija
49/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuus ikääntymisestä. Yhteiskunta on todella ulkonäkökeskeinen ja tämä näkyy vielä tuossa iässä. Osalla ehkä pelottaa, lähteekö mies nuoremman matkaan, jos ei näytä hyvältä ja nuorekkaalta.

Ei ole ikääntymiskysymys eikä epävarmuutta. Jos minulla on ilo näyttää hyvältä ja hoitaa ihoani hyvän näköiseksi mahdollisimman pitkään ja niin ettei tarvitse koskaan mennä kirurgin veitsen alle kun ylläpitää hyvän näköistä ihoa, niin miksi en hoidattaisi? Mikä on parempi sijoitus kuin itsensä hoitaminen? Kesämökin hoitaminen? Auton puunaaminen?

Mitään kuvakäsittelyjä en harrasta, ne ovat valheellisia niin nuorille kuin vanhoille.

Multaa siitä lopulta tulee, täyttä typeryyttä se että pitää yrittää näyttää yhtään miltään.

Vierailija
50/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän some ole todellisuus. Samalla lailla kun tindermätsien määrä ei ole yhtä kuin kenenkään pariutuminen, yhtä lailla instakuvat ovat useimmilla epärealistista virtuaalielämää.

Kaikki itseään markkinoivat siellä kuviaan filtteröivät, sama se minkä ikäinen kyseessä. Kuuluu asiaan. Ei ole tarkoituskaan näyttää luonnolliselta tai omalta itseltä.

Vierailija
51/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on omat haasteensa, esim. seksuaalinen kyvykkyys. Ja kyllä siitä kaljuuntumisesta aika moni valittaa.

t. 171cm mies

Vierailija
52/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmani ei ole rypyt. Tosin pari huolikurttua ja pari auringon siristysryppyä löytyy. Ongelma on ihoni joka on punakka, valkoinen, pisamainen ja kirjava. Meikkivoide näyttää kaamealta ja jää ihon pintaan eikä imeydy. En kertakaikkiaan saa tasaista ja siistiä ihoa päivänvaloon. Punoitan kun liikun ja ulkokuvat otan usein lenkillä jolloin olen punakka/kirjava tomaatti. Tätä punakkuutta olen filtteröinyt ja kirjavaa ihoa. Ihoni on hyvin herkkä, ohut ja yksikin näppylä korostuu valkoisesta ihosta. Rypyt ei haittaa mutta kirjava ihoni on super ruma :( n.47

Vierailija
53/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä toteaa,että on aivan luonnollista, että haluaa ulkonäöllisesti näyttää parhaimmalta Suomessa tai että kukapa ei haluaisi.. no, minulle sillä ei ole MITÄÄN väliä. En todellakaan allekirjoita,että kaikki tavoittelisi hyvännäköisyyttä. Itse olen perusnelikymppinen, tyttömäinen osin, ryppyjä on, raskaat luomet ei oo edustavat. Olen tyytyväinen itseeni. Ulkonäkö on neutraali asia, mutta itsetyytyväisyys tulee sisäisestä tasapainosta, rauhallisuudesta,arvoista, rakkaudesta läheisiä,luontoa ja elämää kohtaan.

Kyllä minä arvostan paljon enemmän ikääntymistä ja sen myötä henkistä kasvua kuin ulkonäköä. Vielä enemmän kummeksun tosiaan sitä, että aikuiset ihmiset käyttää jotain filttereitä ulkonäön muokkaamiseen.. kun eihän se ole totta,sehän on yksi helvetin kupla, ei kai sen varaan kannata itsetuntoaan tai saamaansa huomiota rakentaa.

No, mutta olenkin ollut aina putolintu, ymmärrän olevani vähemmistössä. Mutta tulipahan sanottua.

Vierailija
54/60 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muokkaa mitään kuvia koskaan. Minusta on kivempi saada kuulla että näyttää kauniimmalta kuin kuvissa. Ihmiset ovat joskus järkyttävän pinnallisia.

Vierailija
55/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profhilo-neulaushoidon jälkeen minun ei tarvitse piilotella yhtään ryppyä kun niitä ei enää ole :) Nousipa vielä kalkkunaheltta ja riippuvat hamsterinposket kun lähti omat nukahtaneet kollageenit jälleen liikkeelle hoidon jälkeen. Kaula-aukko hoidetaan kahden viikon päästä samalla aineella, siihenkin saadaan parikymppisen naisen näköinen iho. Kiitän tästä uudenlaisia ihonhoitotekniikoita joiden avulla me naiset säilymme paremman näköisinä pitempään ilman feikin ja vanhanaikaisen näköisiä täyteaineita, ja kun nuo ovat tänä päivänä ihan kohtuuhintaisia hoitoja.

terv. yli nelikymppinen

Aika vaikuttavat tulokset. Hintaa ei kuitenkaan missään ja kuinka usein pitää uusia.

Profhilon hinta oli 400 euroa ja kestää vuodesta jopa kahteen vuoteen, eikä tuo aine tee tyhjiöitä eikä lukemani mukaan eikä kokemuksenikaan mukaan venytä kudosta kuten huulitäytteet ja muut semmoiset jotka saattaa kapseloitua tai kovettua ihon alle. Ne on kamalan näköisiä monilla. Samoin ne maaoravan näköiset posket jotka tekee silmistä kierot viirut.

Jos haluaa todella tehokkaat tulokset ja jos kasvot enemmän valahtaneet niin noin kuukauden päästä uudestaan, silloin 400 + 400 = 800 eur. Tuolla vissiin saa poskien ja leuan aknearpia tasoitettua tehokkaasti myös.

Vierailija
56/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti yleistetty. Kyllä miehissäkin löytyy näitä kriiseiliöitä. Etenkin jos kaljuuntuu nuorena on se kova paikka monelle. Tuollaisen jälkeen muutama ryppy ei enää tunnu missään. Miehet ei myöskään näytä kriiseilyä muille kovin herkästi.

Miksi tuo kaljuuntuminen on miehellä niin kauheaa? Mies on paljon paremman näköinen kaljuna koska hiukset tekee olemuksesta epäsiistin.

Vierailija
57/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profhilo-neulaushoidon jälkeen minun ei tarvitse piilotella yhtään ryppyä kun niitä ei enää ole :) Nousipa vielä kalkkunaheltta ja riippuvat hamsterinposket kun lähti omat nukahtaneet kollageenit jälleen liikkeelle hoidon jälkeen. Kaula-aukko hoidetaan kahden viikon päästä samalla aineella, siihenkin saadaan parikymppisen naisen näköinen iho. Kiitän tästä uudenlaisia ihonhoitotekniikoita joiden avulla me naiset säilymme paremman näköisinä pitempään ilman feikin ja vanhanaikaisen näköisiä täyteaineita, ja kun nuo ovat tänä päivänä ihan kohtuuhintaisia hoitoja.

terv. yli nelikymppinen

Aika vaikuttavat tulokset. Hintaa ei kuitenkaan missään ja kuinka usein pitää uusia.

Profhilon hinta oli 400 euroa ja kestää vuodesta jopa kahteen vuoteen, eikä tuo aine tee tyhjiöitä eikä lukemani mukaan eikä kokemuksenikaan mukaan venytä kudosta kuten huulitäytteet ja muut semmoiset jotka saattaa kapseloitua tai kovettua ihon alle. Ne on kamalan näköisiä monilla. Samoin ne maaoravan näköiset posket jotka tekee silmistä kierot viirut.

Jos haluaa todella tehokkaat tulokset ja jos kasvot enemmän valahtaneet niin noin kuukauden päästä uudestaan, silloin 400 + 400 = 800 eur. Tuolla vissiin saa poskien ja leuan aknearpia tasoitettua tehokkaasti myös.

Ei ole mitenkään kohtuuton hinta.

Vierailija
58/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melkein 50 eikä mulla ole juuri yhtään ryppyä.Hankala saada niitä ehkä kahta ryppyä kuvaan vaikka oikeasti haluaisin.

Mulla on pehmeä, liiankin rasvainen iho, en tiedä vaikuttaako se tähän rypyttömyyteen.

Voisin muutaman rypyn lisää huoliakin.

Vierailija
59/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka useimmilla nelikymppisillä jo ryppyjä?

Vierailija
60/60 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin kans, et miten yksi instassa seuraamani 40-v "jumppanainen" on aina instastooreissa niin mahtavan hehkuva ja täysin rypytön. Olen itse siis samanikäinen. Hän oli sitten saanut seuraajiltaan viestiä, että miksi käytät filttereitä, jos kerran olet niin sinut vanhenemisen kanssa (oli tehnyt tästä postauksen). Hän ei oikein itsekään tiennyt miksi, mutta jätti sitten filtterit pois. Kyllä hän edelleenkin näyttää stooreissa tosi hyvälle, iho on hehkeä ja hyväkuntoinen, mutta nyt ne nelikymppisten silmäkulmatkin näkyy.