Miksi nelikymppiset piilottelevat ryppyjään somessa?
Kysymys otsikossa. Somessa jaksan aina hämmästellä, kun tutut 40+ naiset ovat kuvissaan aivan rypyttömiä. Joko kuvat on otettu kaikki rypyt häivyttävässä valaistuksessa tai kuvat on käsitelty filtterillä. Pahimmillaan joku kaveri käy kommentoimassa nelikymppisen äidin ja teinityttären kuvaan, kuinka "näytätte aivan siskoksista!" Hetken kuvaa katseltuani aina tajuan, että eihän tämä ihminen livenä tältä näytä. Miksi monet keski-ikäiset naiset tekevät näin? Kaikillehan tulee ryppyjä eikä nelikymppisen ole tarkoituskaan näyttää kaksikymppiseltä. Nämä ryppyjään piilottelevat naiset eivät ole mitään pinnallisia instanaisia, vaan ihan tavallisia, kauniitakin perheenäitejä. Erityisesti he muokkaavat kuviaan, jotka ovat nuorempana saaneet kuulla kauniista ulkonäöstään jatkuvasti. Minua kiinnostaa, miksi ryppyjä piilotellaan niin kauheasti? Haluaisin itse ikääntyä arvokkaasti ja näyttää aina ihan ikäiseltäni.
N30
Kommentit (60)
Saisiko linkkiä kys ikähaitaria olevan naisen kuvaan jossa NS normimäärä ryppyjä?!
Ja 40+ vilkuilee toisiaan katukuvassa kuin tenit aikoinaan. Ei naisilta häviä tuo "vertailun"tarve vanhanakaan, ehkä vaan pahenee, kun ikäntyminen tapahtuu eri tahtiin. Osa voittanut vielä ehkä geenilotossa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen se 90 päivää morsiamena sarjan punatukkainen Rebecca joka oli jotain 47-48 ikäinen, mutta filtteröi kaikki kuvansa sille 27 (?) ikäiselle tunisialaismiehelle. Mies katsoi pitkään kun tämä tuli lentokoneesta, iho oli juonteinen ja kuivan näköinen kun ekan kerran livenä näkivät :D Toisaalta se mies oli sen verran vatsakas että näytti itsekin ikäistään vanhemmalta.
Minusta on rehellisempää pitää ihostaan hyvää huolta jotta se pysyisi kiinteänä ja hehkeänä pitkään, eikä käyttää mitään kauneusfilttereitä sen korjaamiseen.
Yläkuvissa se 47v Rebecca filtteröitynä ja alakuvissa todellisuudessa =D
https://i.redd.it/9utp3dze5id31.jpg
Ei ihme että mies näytti pettyneeltä lentokentällä kun saapui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profhilo-neulaushoidon jälkeen minun ei tarvitse piilotella yhtään ryppyä kun niitä ei enää ole :) Nousipa vielä kalkkunaheltta ja riippuvat hamsterinposket kun lähti omat nukahtaneet kollageenit jälleen liikkeelle hoidon jälkeen. Kaula-aukko hoidetaan kahden viikon päästä samalla aineella, siihenkin saadaan parikymppisen naisen näköinen iho. Kiitän tästä uudenlaisia ihonhoitotekniikoita joiden avulla me naiset säilymme paremman näköisinä pitempään ilman feikin ja vanhanaikaisen näköisiä täyteaineita, ja kun nuo ovat tänä päivänä ihan kohtuuhintaisia hoitoja.
terv. yli nelikymppinen
"Lähti omat kollageenit liikkeelle" 😂😂😂😂😂😂
Kyllä vain, nelikymppisenä ne hidastuu, osalla nukahtaneet syvemmälle ihokerrokseen. Etkö seuraa mitään trendejä tai kauneusasioita, tai teknologiaa ylipäätään?
Tänä päivänä ne saadaan liikkeelle neulaamalla, laserilla, ultraäänellä ja radiofrekvenssillä. Iho kiinteytyy ja muuttuu tasaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profhilo-neulaushoidon jälkeen minun ei tarvitse piilotella yhtään ryppyä kun niitä ei enää ole :) Nousipa vielä kalkkunaheltta ja riippuvat hamsterinposket kun lähti omat nukahtaneet kollageenit jälleen liikkeelle hoidon jälkeen. Kaula-aukko hoidetaan kahden viikon päästä samalla aineella, siihenkin saadaan parikymppisen naisen näköinen iho. Kiitän tästä uudenlaisia ihonhoitotekniikoita joiden avulla me naiset säilymme paremman näköisinä pitempään ilman feikin ja vanhanaikaisen näköisiä täyteaineita, ja kun nuo ovat tänä päivänä ihan kohtuuhintaisia hoitoja.
terv. yli nelikymppinen
Tuliko tämä viesti vuodelta 1988 vai 1995?
Nyt on 2020 ja kaikki on mahdollista hei. Kunhan vaan rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
terv. yli nelikymppinen
Aika vaikuttavat tulokset. Hintaa ei kuitenkaan missään ja kuinka usein pitää uusia.
Varmaan samasta syystä kuin kolmekymppiset, viisikymppiset ja nykyään myös parikymppiset harrastavat samaa. Keskiverto 18-vuotiaalla on jo jotain "ikääntymisen merkkiä", mutta nykyään se menee niin, että ellei ihosi oli kuin 3-vuotiaalla, näytät "vanhalta".
Miksi sitä kuvaa täytyy filtteröidä niin paljon, että esimerkiksi nenän muotokaan ei enää erotu? Moni mies on niin sokea ettei erota filtteriä. "Onpa Jopen 40v vaimo nuoren näköinen." Jopen 40v vaimo käyttää filtteriä jolla silmät suurennetaan, hampaat valkaistaan ja naama tasotetaan utuiseksi.
Olen 45 ja mulla ei ole rypyn ryppyä, ei edes silmien ympärillä. Tämä on geenien ansiota, suvussa vahva hyvä iho ja paksut hiukset. Näytän tosi nuorelta naamasta!
Naamasta alaspäin onkin sitten eri juttu ;)
Mutta en käytä mitään filttereitä kuvissa kun ei tarvi. 
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos kuvissa haluaa olla kauniimpi kuin onkaan.
Ja peitellä ryppyjä. Se on ihan normaalia.
Erikseen ovat sitten ne reality-kuvat joita harvempi haluaa julkisesti postailla.
Kaikkihan ne stailaa esiteltevät kuvat, mitäs siitä.
Kyllä sitä arkista naama ja kehokuvaa saa näytellä ihan tarpeeksi arki-koti-ja työelämässä.
Ai?
Itsellä on aina ollut realistiset kuvat. Otettu pokkarikameralla jossa ei ole filttereitä.
Olen oppinut että jos ottaa kuvia vaikka illanvietosta, pokkarilla otetuille julkaisulupaa ei tule koska naiset kuulemma näyttävät ikäistään vanhemmilta kuvissa :D Siispä kännykamera autofilttereineen on ainoa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen työkaverini on tällainen. Nelkyt plus nainen pastellivärisissä hiuksissa, adidaksen värikkäissä leggareissa ja vaaleanpunaisessa yksisarvispuserossa. Valokuvissa on aina täysin rypytön nainen ja hiukset on vedetty peittämään silmäkulmien rypyt.
Oliko entinen työkaverisi ensitreffit alttarilla -ohjelmassa?
Ei, ei ole kyse Heidistä :D Tämä entinen työkaverini on Heidiin verrattuna +25 kg.
T. Aiemman viestin laittaja
Oon 42 eikä mulla ole ryppyjä. Jos olisi, en filtteröisi. Tosin otan ehkä yhden selfien vuodessa. Joka tapauksessa, uusi pomonikin luuli, että olen 30. Ehkä osa meistä oikeasti vain näyttää nuoremmilta vai onko tosiaan paljon tän ikäisiä, jotka käyttää filttereitä? En puhu julkkiksista, vaan taviksista. Enkä käytä juuri someakaan, joten en tiedä, ihmettelen vain.
Mua surettaa tää ilmiö tosi paljon. Mulla on tuttavapiirissä paljon ihania naisia ja heistä kyllä huomaa, kenellä on terve suhtautuminen ulkonäköönsä somen perusteella ja kenellä ei.
Tähän liittyen mua jaksaa aina ihmetyttää, kun monille naisille oman iän kertominen somessa on ihan mahdottomuus. Esimerkiksi synttärijulkaisussa korostetaan kuinka oli synttärit, mutta ikää ei missään nimessä mainita. Eräs nuorten kanssa töitä tekevä tuttuni täytti tyyliin 41 v ja eräs nuori erehtyi onnittelemaan häntä "onnee vanhus ❤️😘" ja eräs aikuinen oli maininnut iän onnitteluiden yhteydessä . Nainen poisti kommentit aika äkkiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terv. yli nelikymppinen
Kyllä vain, nelikymppisenä ne hidastuu, osalla nukahtaneet syvemmälle ihokerrokseen. Etkö seuraa mitään trendejä tai kauneusasioita, tai teknologiaa ylipäätään?
Tänä päivänä ne saadaan liikkeelle neulaamalla, laserilla, ultraäänellä ja radiofrekvenssillä. Iho kiinteytyy ja muuttuu tasaiseksi.
Tämä ei liity mihinkään trendeihin vaan ihan biologiaan. Kollageeni ei ikääntyessä mene mitenkään syvälle ihokerrokseen tai lopeta "liikkumistaan" vaan sen tuotanto yksinkertaisesti vähenee ja lopulta loppuu kokonaan. Siihen ei mitkään neulaukset auta, vaikka miten olisi trendikästä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän liittyen mua jaksaa aina ihmetyttää, kun monille naisille oman iän kertominen somessa on ihan mahdottomuus. Esimerkiksi synttärijulkaisussa korostetaan kuinka oli synttärit, mutta ikää ei missään nimessä mainita. Eräs nuorten kanssa töitä tekevä tuttuni täytti tyyliin 41 v ja eräs nuori erehtyi onnittelemaan häntä "onnee vanhus ❤️😘" ja eräs aikuinen oli maininnut iän onnitteluiden yhteydessä . Nainen poisti kommentit aika äkkiä. :D
Tämä! Oon ottanut tavoitteeksi, että iän kertyessä en häpeäisi tai piilottelisi omaa ikääni missään. Kaikille aika on yhtä armoton ja kaikki vanhenee samaa tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on 4kymppisen ryppyinen naama?
Ei sen ikäisellä vielä ryppyjä ole.Pitäisköhän sun käydä näöntarkastuksessa? Kaikilla kolmekymppisilläkin on ryppyjä...
Monilla teineillä ja jopa lapsilla on ryppyjä. Otsarypyt on ihan normaali asia kaikenikäisillä. Oikeastaan ihminen näyttää oudolta, jos ei ole mitään ryppyjä.
Yks aika hauska ilmiö on facessa sopia jotain lastenvaateostoja ja siinä sitten viestittelee henkilön kanssa yksityiskohdat jne, ja sit kun menee sinne ovelle noutamaan ne tuotteet, ei tunnista yhtään samaksi kuin se joka oli profiilikuvassa. Siinä ovella kohtaa kaksi vanhaa väsähtänyttä kaksoisleukaista akkaa, joista toinen on. n. 20 kg lihavampi kuin kuvasta olis voinut päätellä.
Minusta tuntuu, ettei nykyajan puhelimilla, enää luonnollisia kuvia edes saa. Haluan kaikki filtterit aina pois, mutta kuva näyttää silti jotenkin siloiteltulta.