Miksi nelikymppiset piilottelevat ryppyjään somessa?
Kysymys otsikossa. Somessa jaksan aina hämmästellä, kun tutut 40+ naiset ovat kuvissaan aivan rypyttömiä. Joko kuvat on otettu kaikki rypyt häivyttävässä valaistuksessa tai kuvat on käsitelty filtterillä. Pahimmillaan joku kaveri käy kommentoimassa nelikymppisen äidin ja teinityttären kuvaan, kuinka "näytätte aivan siskoksista!" Hetken kuvaa katseltuani aina tajuan, että eihän tämä ihminen livenä tältä näytä. Miksi monet keski-ikäiset naiset tekevät näin? Kaikillehan tulee ryppyjä eikä nelikymppisen ole tarkoituskaan näyttää kaksikymppiseltä. Nämä ryppyjään piilottelevat naiset eivät ole mitään pinnallisia instanaisia, vaan ihan tavallisia, kauniitakin perheenäitejä. Erityisesti he muokkaavat kuviaan, jotka ovat nuorempana saaneet kuulla kauniista ulkonäöstään jatkuvasti. Minua kiinnostaa, miksi ryppyjä piilotellaan niin kauheasti? Haluaisin itse ikääntyä arvokkaasti ja näyttää aina ihan ikäiseltäni.
N30
Kommentit (60)
Epävarmuus ikääntymisestä. Yhteiskunta on todella ulkonäkökeskeinen ja tämä näkyy vielä tuossa iässä. Osalla ehkä pelottaa, lähteekö mies nuoremman matkaan, jos ei näytä hyvältä ja nuorekkaalta.
Kuulostaa parilta tutultani. He ovat eronneita ja testaavat markkina-arvoaan netissä.
Moni on toisella kierroksella tuossa iässä ja tappelu hyvistä miehistä on kovaa.
Some on Some. Se on sisällöntuotantoa. Henkilön tunnistettavuus ei ole välttämättä edes tavoite. Kotialbumiin voi sitten laittaa ne mustat silmänympärykset ryppyineen ja buldog posket.
Mitä se haittaa, jos kuvissa haluaa olla kauniimpi kuin onkaan.
Ja peitellä ryppyjä. Se on ihan normaalia.
Erikseen ovat sitten ne reality-kuvat joita harvempi haluaa julkisesti postailla.
Kaikkihan ne stailaa esiteltevät kuvat, mitäs siitä.
Kyllä sitä arkista naama ja kehokuvaa saa näytellä ihan tarpeeksi arki-koti-ja työelämässä.
Eniten tuo ärsyttä Tinderissä. Treffeillä siellä odottaakin aivan erinäköinen nainen.
Millainen on 4kymppisen ryppyinen naama?
Ei sen ikäisellä vielä ryppyjä ole.
No miksi kukaan muukaan piilottelee? Monilla parikymppisillä on pahemmat rypyt kuin minulla nelikymppisellä ja ihan samoja filttereitä käytetään. Ei tuo ole ikäkysymys vaan kuvien parantelun yleinen kysymys.
Sitä tehdään koska muutkin tekee.
Suurin osa naisista haluaa näyttää hyvältä iästä riippumatta. Some on täynnä parikymppisiä instamisuja, niin äkkiä se nelikymppinen perheenäiti näyttää siinä rinnalla vanhalta. Itse pelkään sitä, muutunko itse tuollaiseksi kuvien muokkailijaksi, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on 4kymppisen ryppyinen naama?
Ei sen ikäisellä vielä ryppyjä ole.
Pitäisköhän sun käydä näöntarkastuksessa? Kaikilla kolmekymppisilläkin on ryppyjä...
Eräs entinen työkaverini on tällainen. Nelkyt plus nainen pastellivärisissä hiuksissa, adidaksen värikkäissä leggareissa ja vaaleanpunaisessa yksisarvispuserossa. Valokuvissa on aina täysin rypytön nainen ja hiukset on vedetty peittämään silmäkulmien rypyt.
Profhilo-neulaushoidon jälkeen minun ei tarvitse piilotella yhtään ryppyä kun niitä ei enää ole :) Nousipa vielä kalkkunaheltta ja riippuvat hamsterinposket kun lähti omat nukahtaneet kollageenit jälleen liikkeelle hoidon jälkeen. Kaula-aukko hoidetaan kahden viikon päästä samalla aineella, siihenkin saadaan parikymppisen naisen näköinen iho. Kiitän tästä uudenlaisia ihonhoitotekniikoita joiden avulla me naiset säilymme paremman näköisinä pitempään ilman feikin ja vanhanaikaisen näköisiä täyteaineita, ja kun nuo ovat tänä päivänä ihan kohtuuhintaisia hoitoja.
terv. yli nelikymppinen
Voi pientä ap ja kommentoijat. Palataan asiaan 10 vuoden päästä. :D
Mua jaksaa aina naurattaa nää "näytätte ihan siskoksista!" kommentit. Kilometrin päähän näkee, ettei Sari-Hanna 45 v ja Ada-Olivia 15 v ole sisaruksia. Äiti näyttää väistämättä eri sukupolven edustajalta kuin tyttärensä ja niin saa ollakin.
Minua ainakin olisi loukannut teininä, jos äidin kaverit olisivat kommentoineet äitini näyttävän siskoltani = minäkö olisin yhtä ryppyinen ja vanha kuin äiti?! :D
Nyt on käsillä mielenkiintoinen sukupolvi, ovat sitä ikäluokkaa että on totuttu nuoresta asti postailemaan kuvia nuorena ja heleänä, nyt joutuvatkin kokemaan myös ikääntymisen somessa kun kuvausinto se ei vaan laannu :D
Vierailija kirjoitti:
Epävarmuus ikääntymisestä. Yhteiskunta on todella ulkonäkökeskeinen ja tämä näkyy vielä tuossa iässä. Osalla ehkä pelottaa, lähteekö mies nuoremman matkaan, jos ei näytä hyvältä ja nuorekkaalta.
Ei ole ikääntymiskysymys eikä epävarmuutta. Jos minulla on ilo näyttää hyvältä ja hoitaa ihoani hyvän näköiseksi mahdollisimman pitkään ja niin ettei tarvitse koskaan mennä kirurgin veitsen alle kun ylläpitää hyvän näköistä ihoa, niin miksi en hoidattaisi? Mikä on parempi sijoitus kuin itsensä hoitaminen? Kesämökin hoitaminen? Auton puunaaminen?
Mitään kuvakäsittelyjä en harrasta, ne ovat valheellisia niin nuorille kuin vanhoille.
Nainen voi olla epävarma ulkonäöstään vaikka ikää olisi. Ainakin minusta tuntui, että kun hyväksyin ulkonäköni aikuisena niin siitä alkoi heti alamäki ja ikääntyminen. :(
Tulee mieleen se 90 päivää morsiamena sarjan punatukkainen Rebecca joka oli jotain 47-48 ikäinen, mutta filtteröi kaikki kuvansa sille 27 (?) ikäiselle tunisialaismiehelle. Mies katsoi pitkään kun tämä tuli lentokoneesta, iho oli juonteinen ja kuivan näköinen kun ekan kerran livenä näkivät :D Toisaalta se mies oli sen verran vatsakas että näytti itsekin ikäistään vanhemmalta.
Minusta on rehellisempää pitää ihostaan hyvää huolta jotta se pysyisi kiinteänä ja hehkeänä pitkään, eikä käyttää mitään kauneusfilttereitä sen korjaamiseen.
Osa 40+ ottaa kuvia makuulla selällään, silloin kasvot näyttää siloiselle. Ne pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen työkaverini on tällainen. Nelkyt plus nainen pastellivärisissä hiuksissa, adidaksen värikkäissä leggareissa ja vaaleanpunaisessa yksisarvispuserossa. Valokuvissa on aina täysin rypytön nainen ja hiukset on vedetty peittämään silmäkulmien rypyt.
Oliko entinen työkaverisi ensitreffit alttarilla -ohjelmassa?
Ovat pinnallisia. Haluavat näyttää nuoremmilta. Nettideittimaailmassa voi olla aikamoinen järkytys, kun kuvat eivät vastaa todellisuutta.