Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä?? (uusi mies- ja lapsiasiaa)

Vierailija
09.07.2006 |

Olen ollut sinkkuna aika pitkäänkin, mutta nyt on elämääni tullut kivan oloinen rauhallinen herrasmies :-) Mies vaikuttaa kaikin puolin ihanalta... mutta mutta. Elämä ei olisi elämää, jos ei olisi ongelmaa... Hän on eronnut ja 2 lapsen isä. Ex-vaimo otti hänen lähtönsä kovasti ja tekee kiusaa lasten tapaamisoikeuksilla, elatusmaksuilla ym. Ero ei johtunut minusta, vaan mies oli jo muuttanut pois kotoa kun tapasimme.

Asiaan: viime viikonloppuna mies vähän kuin ohimennen mainitsi, että hän ei sitten halua enää lapsia. Näin aikaisessa vaiheessa (olemme tunteneet vasta reilun kuukauden) tuntuu " hassulta" puhua asiasta, mutta ehkä pitäisi, koska itse taas ehdottomasti haluaisin lapsia! Ja koska olen jo pitkälle päälle kolmenkymmenen eikä perhettä valitettavasti ole siunaantunut, vaikka pitkiä suhteita takanani onkin, niin asia tuntuu vakavalta. Aikaa minulla kuitenkin (ehkä) vielä olisi vähän perustamiseen.

Teenkö virheen jos jatkan tämän kanssa hyvin alkanutta seurustelua, ja katson ja odotan, josko miehen mieli muuttuisi, vaikka hän nyt sanookin, ettei enempää lapsia enää halua. Hän odottaa kovasti että tapaisin hänen lapsensa, mutta ennenkuin he ovat saaneet ex-vaimon kanssa sovittua tapaamisajat ym. emme aio kertoa ex-vaimollekaan minun olemassaolostani. Mietin, että ehkä hänen mielensä muuttuu, kun nämä lasten tapaamiset ja kaikki muu kontakti ex-vaimon kanssa alkaa normalisoitus?

Vai teenkö virheen jos päästän miellyttävän miehen käsistäni, ja jatkan (yhä edelleen) lapselleni/lapsilleni isän etsimistä, sitä mahdollisesti löytämättä ikinä?

Tulipa sekavasti. Olis ihana jos joku jaksoi lukea loppuun ja kertoisi, mitä ajatuksia tuli mieleen. Tai jos olisi joku, joka on (ollut) samassa tilanteessa??

Kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Siksi kuulostaa hullulta noi jutut, että suhde mieheen olisi jotenkin pysyvämpi kuin suhde omiin lapsiin.

Vierailija
22/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on todella lupaavan oloinen suhde ja teillä molemmilla jo lapsia, en teksisi tuosta yhdestä lauseesta kovin suurta numeroa. Mies on todennäköisesti hyvin turhautunut tilanteeseen exän kanssa ja hänestä tuntuu siltä ettei koskaan enää halua lapsia mutta voin omasta kokemuksesta kertoa että tuollaiset äärimmäiset tuntee hälvenevät kun erosta kuluu pari kolme vuotta aikaa. Toivottavasti sinä voit odottaa sen hetken :) Tsemppiä ja onnea uuteen suhteeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilman muuta mua auttaa pohdiskella tärkeitä asioita näin " ääneen" . Mua auttaa ja kiinnostaa, miten eri tavoin ihmiset asioita katselee, miten monta tapaa minullakin olisi tätä elämääni katsella, ja samalla tässä sisääni leviää rauhallinen tietoisuus, että mitä minä sisälläni tunnen ja koen on juuri minulle oikein. Jatkan itseni kuulostelua (rehellisesti! vaikka se rankkaa välillä onkin) ja toisaalta myös tähän mieheen tutustumista. Mottoni on muutenkin " hitaasti hyvä tulee" , tosin en arvannut silloin 15v. että perheen perustamisessa tulee kestämään näin kauan....

Lähipiirissä on kyllä välillä tällaisia iloisia juttuja; yksikin ystävä tapasi elämänsä miehen 39-vuotiaana, ja nyt heillä on 2 lasta ja rouva täytti juuri 43v. Että pieniä ihmeistä elämässä tapahtuu koko ajan.

Oikein hyvää jatkoa sinullekin!

-ap-

Vierailija
24/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan vaan on se, että minulla ei niitä lapsia ole... vielä. Niinkuin aina sanon. Tilanne olisikin aika eri, jos molemmilla olisi jo lapsia.

Tuntuu hurjan aikaiselta sanoa, mutta kyllä tämä tuntuu lupaavalta ja kivalta tämä suhde ja mies. Hän ei hötkyile ja näkee käsittämättömän hyvin, millainen ihminen olen. Ja tykkää näkemästään.. :) Minussa on paljon hyvää, mutta monikaan mies ei ole aiemmin tuntunut niitä parhaita puoliani näkevän tai ymmärtävän. Niitä piirteitä miksi ystäväni minusta pitävät. Tämä mies tuntuu näkevän minut minuna. Olen tässä suhteessa rehellisempi kuin koskaan ennen, vaikka rehellisyys on ollut aina minulle tärkeää. Ikä sen varmaan tekee, että ilolla katsoo mitä uusi suhde tuo tullessaan ja nautin täysillä jokaisesta päivästä ja hetkestä. Kummallakaan ei ole kiire mihinkään (paitsi tämä lapsiasia on vähän kiireinen, mutta olen " vasta" 35v...) enkä sitä paitsi ryhtyisi ikäpäivänä välittömästi lasta tähän yrittämään, vaikka mies sanoisikin että juu juu. Haluan ensin oppia tuntemaan miestä lisää ja haluan, että hänenkin elämässään aikaa kuluu, ennen seuraavia isoja muutoksia.

-ap-

Vierailija
25/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minkä ikäisiä hänen lapsensa.

Hänellä kuitenkin jo 2 lasta ja on elänyt tuota lapsiperheen elämää, niin ehkä nyt jo huokaissut kun on saanut omansa jo hieman vanhemmiksi että ei todellakaan halua alkaa uudelleen vauva-aikaa.

Vierailija
26/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helteessä alkaa ilmeisesti aivot pehmetä kun ei osaa enää lukea.

Edelleen olen sitä mieltä kuitenkin että lapset eivät ole se todellinen ongelma vaan ongelmallinen suhde heidän äitinsä kanssa.

t. 24

Vierailija
27/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamattoman miehen kanssa 3 vuotta (toivoen että miehen mieli muuttuu), niin hän on 38 v. kun tajuaa lähteä siitä lapsettomasta suhteesta etsimään sitä lapsia haluavaa miestä... Siinä ei ole paljon aikaa! Anteeksi, että olen pessimisti, mutta kun nämä hedelmällisyysasiat ei vaan ole naisten kannalta kivoja. Kun miehillä ei sitä biologista kelloa ole, niin heillä on paljon enemmän vapauksia näissä valinnoissa! Eikä se lapsia haluamaton mies muuten tee mitään väärää, sillä hänhän on sanonut, ettei lapsia halua. Hupsu on vaan se nainen, joka odottaa että mieli muuttuu -ilman mitään takeita. Miten sinä, 24, voit sanoa noin varmasti, että kyseessä on vain väliaikainen kriisi ja myöhemmin mies varmaan haluaa lapsia " jos ap vain jaksaa odottaa sen pari kolme vuotta" . Se on aika paljon sanottu!!! Kokemus kun tänä päivänä osoittaa, että mitään takeita moiselle ei ole.

Vierailija
28/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heti eron jälkeen on kaikenlaisia ehdottomia mielipiteitä perhe-elämään liittyen, kuten en koskaan enää hanki lapsia, en koskaan ala vakavaan suhteeseen kenenkään kanssa, en koskaan enää mene naimisiin jne jne. Koska ap:n mies on alkanut suhteeseen lapsettoman naisen kanssa on hän varmasti sisällään tietoinen että tämä saattaa haluta lapsia.

t 24

Vierailija
29/29 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 vastaus: Mies on 39v. ja hänen lapsensa 5v. ja reilun vuoden eli ihan ihan pienihän tuo on vasta on tuo nuorempi lapsi :( Se surettaa että noin pieni, toisaalta hän ei isän kotona asumista voi mitenkään muistaakaan, joten ero ei sikäli satu häntä niin paljon kuin esikoista. Mies on sanonut että nuorempi sai alkunsa silloin kun mies oli jo harkinnut eroamista, tyypillisesti väärällä hetkellä (" erotaanko vai hankitaanko toinen lapsi" )

Eli on mies vauva-arkea esikoisen kohdalla ehtinyt elää, nuoremman kohdalla ei.

29 - tiedostan kyllä myös, että ylimääräistä aikaa ei ole hukattavaksi. Siksi tämä asia varmaan onkin jo mielessä, vaikka myös sanon, että vaikka mies nyt tänään sanoisi haluavansa lapsen kanssani, en todellakaan ryhtyisi siihen heti. Haluan tuntea miehen ensin.

24 - olen samaa mieltä, että heti ison kriisin tai elämänmuutoksen jälkeen mielipiteet voivat olla hyvinkin jyrkkiä, kun on vielä elämä vereslihalla ja paljon pahoja tunteita pinnassa. Ja kun miehen ex- tosiaan kiristää kaikessa mahdollisessa, vaikka toinen joustaa minkä ehtii. Pahaa oloaanhan se nainen purkaa. Itselläkin on ollut näitä " ei ikinä enää" tuntemuksia, jotka ovat myöhemmin laantuneet. En olisi varmaan aloittanut tätä ketjuakaan, jos en uskoisi, että jotain toivoa olis. Tarpeeksi ei kuitenkaan olla tästä vielä puhuttu, ja jossain vaiheessa täytyy vakavasti asiasta puhua. Ei liian aikaisin, eikä liian myöhään... " helppoa" ;)

-ap-