Ilmastointilaite kerrostalokotiin
Kommentit (36)
Minulla on tonnin maksavat woods gigantista.
Se toimii jotenkuten ok . Se saa olkkarin 28-> 24 asteiseksi. Makkarin lämpötila alenee vain 1-2 astetta kun pidän oven auki. Jos tuo kerta on se tulos niin ei kyllä kannata hankkia mitään pienempi tehoisempaa.
Aika äänekäs se on kuten ne kaikki. En laittaisi makkariin. Hyvin voi nukkua nyt kun se on eri huoneessa.
Ehkä olisi kannattanut hankkia kaksiosainen mutta aika tyyris sellainen on. Taloyhtiö on aika mulkku joten en tiedä heruisiko lupa lämpöpumppuun.
Onneksi ei ole kovin monta hellepäivää suomessa.
Ilmalämpöpumppu erillisellä ulkoyksiköllä on ainoa järkevä. Nuo yhden pömpelin vehkeet, joissa kompura huutaa sisällä ovat ihan turhia. Mökä on pahempi riesa kuin kuumuus.
Vierailija kirjoitti:
https://www.netrauta.fi/ilmastointilaite-emax-cool-2600w
Onko esim. tälläinen mistään kotoisin?
ÄLÄ VAAN OSTA NETRAUDASTA! lue kokemuksia netistä. olisinpa itse lukenut ennenkuin koitin tehdä kauppaa kyseisen firman kanssa. halusin ostaa työvaatteita ja menin kivijalka kauppaan mutta siellä ei ollut mitään työvaatteita eikä työkaluja ainoastaan työkoneita ja kalusteita jne.
tein tilauksen siinä myyjän kanssa ja maksoin käteisellä.
kesti 4 kuukautta eikä mitään tapahtunut. aloin tiedustelemaan ja alettiin asialle jotain tekemään. kuukauden viestittelin asiasta ja lopulta koko tuotetta ei tullut pahoittelivat ja antoivat rahat takaisin tilille. sen jälkeen marssin k-rautaan otin tuotteen hyllystä maksoin vähän enemmän mutta poistuin liikkeestä uusi nuttu päällä eikä mennyt kuin 5 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tonnin maksavat woods gigantista.
Se toimii jotenkuten ok . Se saa olkkarin 28-> 24 asteiseksi. Makkarin lämpötila alenee vain 1-2 astetta kun pidän oven auki. Jos tuo kerta on se tulos niin ei kyllä kannata hankkia mitään pienempi tehoisempaa.
Aika äänekäs se on kuten ne kaikki. En laittaisi makkariin. Hyvin voi nukkua nyt kun se on eri huoneessa.
Ehkä olisi kannattanut hankkia kaksiosainen mutta aika tyyris sellainen on. Taloyhtiö on aika mulkku joten en tiedä heruisiko lupa lämpöpumppuun.
Onneksi ei ole kovin monta hellepäivää suomessa.
minkäkokoinen asunto? mitä suosittelet jos on alle 30 neliöinen tupakeittiö-alkovi?
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että nämä kysymykset tulee aina mieleen vasta kun asunto on jo pätsi. Mitäs jos ensi vuonna olisit ajoissa ja hankkisit parhaan ratkaisun, nyt on hyllyt tyhjänä kun jengi kantaa pää märkänä laitteita kotiinsa.
Ei asunto ole vielä pätsi 🤔 Pari kesää/vuotta olen tuollaista harkinnut. Hyvin näyttää tavaraa olevan hyllyissä mitä nyt olen katsellut, myyjät on oppineet parista viime kesästä varmaan.
Minulla on yksiössä siirrettävä laite putkella jonka laitan keittiön ikkunanraosta ulos. Vesi pitää tyhjentää joka päivä käytön jälkeen. Vanha laite ja meteli on järkyttävä joten käytän sitä vain kuumimpina jaksoina iltaisin muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa. En olisi ilman kestänyt parin kesän takaista helleputkea. Ilmalämpöpumppua ei saa talooni asentaa eikä läpivetoa saa aikaiseksi.
Ostin tuon jo vuosia sitten käytettynä satasella. Useimmat kesät olen selvinnyt pelkästään tuulettimella. Niissä kannattaa investoida heti laadukkaaseen. Verhot ovat kiinni käytännössä koko kesän myös.
Ei taida kaksiosaisia siirrettäviä oikein markkikoilla olla?
Ei noilla siirrettävillä tee kerrostalossa mitään. Melua ja sähkönlkulutusta saa aikaiseksi.
Meillä ainakin yli 20 asteen ulkoilmanlämpötiloilla ilmanvaihto täysillä niin kiskoo lämmintä ulkoilmaa ikkunanrakosesta, mistä putki ulos. Toisaalta vielä ulospuhallus kiskoo myös lämmintä vastaavasti sisään.
Kaksiputkinen ehkä toimisi mutta senkin aikaansaaman kylmyyden ilmanvaihto kiskoisi venttilien kautta pihalle ja lämmintä tilalle korvausilmaventtiileistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla siirrettävillä tee kerrostalossa mitään. Melua ja sähkönlkulutusta saa aikaiseksi.
Meillä ainakin yli 20 asteen ulkoilmanlämpötiloilla ilmanvaihto täysillä niin kiskoo lämmintä ulkoilmaa ikkunanrakosesta, mistä putki ulos. Toisaalta vielä ulospuhallus kiskoo myös lämmintä vastaavasti sisään.
Kaksiputkinen ehkä toimisi mutta senkin aikaansaaman kylmyyden ilmanvaihto kiskoisi venttilien kautta pihalle ja lämmintä tilalle korvausilmaventtiileistä.
Käytin kuukauden muutaman tunnin joka ilta siirrettävää yksipuolista, sähkölasku kasvoi viidellä eurolla. Nyt koronan aikana etätyöskentely ja kotonaolo nostivat laskua 18 euroa normaalista
Meillä on noin viidensadan euron siirrettävä yksiputkinen. Vettä tarvitsee tyhjentää kerran kesässä. Pitää vaimeaa puhallusääntä, jota ei edes huomaa. Jatkuva käyttö näkyy sähkölaskun korotuksena, mutta ilmankaan ei asunnossa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että nämä kysymykset tulee aina mieleen vasta kun asunto on jo pätsi. Mitäs jos ensi vuonna olisit ajoissa ja hankkisit parhaan ratkaisun, nyt on hyllyt tyhjänä kun jengi kantaa pää märkänä laitteita kotiinsa.
Minäkin olen kiinnostunut aiheesta, sisälämpötila on toistaiseksi 23 astetta eli ei todellakaan ole vielä liian kuuma sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä ikkunasuoja?
Onko merkki- ja tehosuosituksia? Samaa asiaa täällä miettinyt. Tosin aion kysyä seuraavassa taloyhtiön kokouksessa, jos asuntooni voisi asentaa ilmalämpöpumpun, mutta kieltävän vastauksen varalle haen vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on noin viidensadan euron siirrettävä yksiputkinen. Vettä tarvitsee tyhjentää kerran kesässä. Pitää vaimeaa puhallusääntä, jota ei edes huomaa. Jatkuva käyttö näkyy sähkölaskun korotuksena, mutta ilmankaan ei asunnossa voi olla.
Mistä näitä "vaimeaa ääntä pitäviä" oikein löytyy? Itse vasta hankin yksiputkisen ja kyllä vaimea on sen äänestä kaukana, puhaltimet pauhaa ja kompressori suorastaan jyrisee vaikka se olisi ihan pienimmällä teholla, turha edes kuvitella nukkumista vehje päällä.
Jos laittaa täysille niin ei sitä viitsi kuunnella ollenkaan, kuulokkeet päässä jos kuuntelee musiikkia niin silloin voi olla täysillä mutta muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen tarkalleen? Olisin kiinnostunut.