Paras/pahin kouluruoka?
Itse olen sitä ikäluokkaa, jolloin käytiin vielä lauantainakin koulua ja silloin kuunneltiin kouluradiota ja syötiin ruismarjapuuroa. Kouluun vietiin syksyisin puolukoita ja pikkukoulussamme oli keittäjä, joka teki ruuat. Ekaluokalla muistan, että jokaisen lapsen piti tuoda mukanaan leivät ja juomat, keittoruuan sai koulusta; yleensä manna- tai perunavelliä.
Sitten koulu vaihtuikin peruskouluksi. Kaikki kirjat saatiin uusina ja välipalaakin tarjottiin.
Ja kysymykseeni: Se veripalttu ei kuulunut suosikkeihini 😬
Paras ruoka oli kaalilaatikko.
Kommentit (28)
Parhaat: pinaattiletut + savukalasalaatti, lihapullat + perunamuusi, lindströminpihvit + perunat, mesikämmenkastike (jauhelihakastike, jossa sulatejuustoa) + spagetti/perunat.
Pahimmat: merimiespihvi (suolainen liha-perunalaatikko), pinaattikeitto + keitetty kananmuna, perunajauhoilla suurustettu (?) kanaviillokki jossa isoja kokonaisia mustaherukoita seassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Parasta oli sellainen puuro, olisiko ollut helmipuuroa nimeltään ja siinä ihana marjakeitto. Pahin ruoka oli ehdottomasti vetiset, löysät silakkarullat. Hyi hitto. Peruskoulua kävin vuodesta 1991.
Kouluaikanani ruoka valmistettiin oman koulun keittiössä ja se oli hyvää, lämmöllä muistan näitä keittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluaikanani ruoka valmistettiin oman koulun keittiössä ja se oli hyvää, lämmöllä muistan näitä keittäjiä.
Samoin ja koulun keittäjä oli nimeltään Anu Kokki 😊
Maksapalakastike oli pahaa. Ja maksalaatikko.
Kanaviillokki mustaherukkahillolla oli puolestaa ysärillä yks lemppareistani. Ja lihapullakastike.
Paras ehkä oli broileripyörykät ja silakkapihvit. Itse taas inhosin kaikkein eniten sitä tomaattista kalakeittoa, ei meinannut koskaan melkein mennä helposti alas, sama pinaatti ja porkkanaletuissa.
Pataruuat valmistuukin helposti; ei tarvitse pilkkomista, pienimistä, silppuamista, jotka työvaiheet itseäni nyppii.