Onko muillakin tarhantäteillä jatkuvasti matoja?
Tämä on oikeasti jo tosi iso haitta ja ammattitauti, kihomadot. En tajua miten voin jatkuvasti saada tartunnan? Olen käyttänyt Pyrviniä ja Vermoxia, mutta kumpikaan ei auta. Pesen käsiä, muistan uusintalääkityksen, en syö mitään yhteisistä kulhoista jne, mutta vaiva on ja pysyy. Kohta 18 vuotta olen ollut matoinen. Yleisestä siisteydestä huolehdin ja suursiivouksia on tehty lukemattomia. Kolmen kuukauden loma ulkomailla katkaisi kierteen, mutta kun palasin töihin, sain jälleen tartunnan ja sama rumba jatkui. Mitä tässä voi enää tehdä? Kohtalotovereita?
Kommentit (30)
Otsikosta päätellen palstan oma päiväkoti trolli.
Jos ap olisi oikeasti varhaiskasvattajana päiväkodissa, niin tuskin kutsuisi itseään "tarhantädiksi".
Mä en ole töissä lasten parissa mut mulla myös matoja koko ajan. Onneksi lääkäri määräsi vermoxin väärin ja sain sitä kymmenen pakettia mut nyt nekin loppu. Välillä hritän vaan kärsiä mut iljettävintä kun mato lähtee ulos ja pyörii etupuolellakin yms. Todella iljettävää. Mikään ei auta. Muilla perheen jäsenillä ei vaivoja. Välillä lääkitsen varoiksi kaikki. Muista että ne on pölyhöttöä joten sohva, verhot kaikki pitää pestä koko ajan normaalipaikkojen lisäksi. Matot tärkeimpänä.
No ei ole ikinä ollut 😂 Ei myöskään täitä ja vatsatauditkin olen välttänyt vaikka niitä töissä siivoillut. *kop kop* Flunssat kyllä saan joka vuosi.
T. Lastenhoitaja
No voi hyvänen aika, mitäpä trollaamista tässäkin muka olisi? Jos haluaisin provota,keksisin kyllä paremmankin provon.
Älä vastaa, jos et tiedä mitään päiväkodeista tai kärsi itse vaivasta.
Oli pitkään ongelmana. Sain lestadiolaisilta madot.935
Olen koettanut olla ilman sokeria, josko se auttaisi, madot kun käyttävät sokeria lisääntyäkseen, mutta laihoin tuloksin.
18 v putkeen?? Joo heh heh. -. - mulla ei oo koskaan ollut, oon ollu alalla 1,5v.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi oikeasti varhaiskasvattajana päiväkodissa, niin tuskin kutsuisi itseään "tarhantädiksi".
Kyllä minä vaan olen tarhantäti, vaikka olen siis vo. Miksi en kutsuisi itseäni tarhantädiksi? Luuletko että nimitys millään tavalla loukkaa minua? Täti kun täti.
Mulla on ollut kahdesti, ja oon lukion ope. Samassa rakennuksessa tosin kuin peruskoulu. Ihan hirveetä... Lapsena mulla ei ollut koskaan matoja, mutta näin aikuisena sitten jo kaksi kertaa. Pesen tosi paljon käsiä ja pidän kynnet lyhyinä.
Ylpeä tarhantäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen tarhantäti, vaikka olen siis vo. Miksi en kutsuisi itseäni tarhantädiksi? Luuletko että nimitys millään tavalla loukkaa minua? Täti kun täti.
Etkö siis pidä varhaiskasvatusta ja koulutustasi missään arvossa? Vai miksi alennut joksikin "lastentarhaajaksi", jota työtä ilmeisesti kuka tahansa täti voisi tehdä?
Ne ajat ovat ohi jolloin päiväkoti oli joku lasten säilytyspaikka vanhempien työpäivän aikana. Nykyään päiväkodeissa toteutetaan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus, ja sillä on keskeinen merkitys mm. lapsen tulevalle koulumenestykselle sekä syrjäytymisen ehkäisylle.
Pidä kertakäyttöhanskoja töissäsi, jos et osaa pestä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarhantätiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis pidä varhaiskasvatusta ja koulutustasi missään arvossa? Vai miksi alennut joksikin "lastentarhaajaksi", jota työtä ilmeisesti kuka tahansa täti voisi tehdä?
Ne ajat ovat ohi jolloin päiväkoti oli joku lasten säilytyspaikka vanhempien työpäivän aikana. Nykyään päiväkodeissa toteutetaan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus, ja sillä on keskeinen merkitys mm. lapsen tulevalle koulumenestykselle sekä syrjäytymisen ehkäisylle.
No miten se nimitys sitä seikkaa muuttaa? Oletko itse joku paskantärkeä sosionomi/valeope?
Takaisin aiheeseen, lasten vaatteita ei kannata kosketella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se nimitys sitä seikkaa muuttaa? Oletko itse joku paskantärkeä sosionomi/valeope?
Takaisin aiheeseen, lasten vaatteita ei kannata kosketella.
Kielenkäyttö vaikuttaa asenteisiin.
Se, että kutsuu päiväkodin varhaiskasvattajaa tarhantädiksi on ihan samaa sarjaa, kuin jos kutsuisi varhaiskasvatuksessa olevia lapsia pennuiksi, ipanoiksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaisin aiheeseen, lasten vaatteita ei kannata kosketella.Kielenkäyttö vaikuttaa asenteisiin.
Se, että kutsuu päiväkodin varhaiskasvattajaa tarhantädiksi on ihan samaa sarjaa, kuin jos kutsuisi varhaiskasvatuksessa olevia lapsia pennuiksi, ipanoiksi tms.
No niitähän ne. Ei pidä kaikesta mieltään pahoittaa. Jaksuja
En ole ikinä saanut päiväkodista matoja, täitä, flunssaa enkä vatsatautia. Ja minä olen vielä niitä, jotka voi pestä sen lapsen pepun paljainkäsin jos hanskat ovat loppuneet.
No enpä ole kuullut. 20 vuotta päiväkodissa töissä olen ollut minäkin.
Sulla on varmaan joku piileva kanta.