Onko muillakin tarhantäteillä jatkuvasti matoja?
Tämä on oikeasti jo tosi iso haitta ja ammattitauti, kihomadot. En tajua miten voin jatkuvasti saada tartunnan? Olen käyttänyt Pyrviniä ja Vermoxia, mutta kumpikaan ei auta. Pesen käsiä, muistan uusintalääkityksen, en syö mitään yhteisistä kulhoista jne, mutta vaiva on ja pysyy. Kohta 18 vuotta olen ollut matoinen. Yleisestä siisteydestä huolehdin ja suursiivouksia on tehty lukemattomia. Kolmen kuukauden loma ulkomailla katkaisi kierteen, mutta kun palasin töihin, sain jälleen tartunnan ja sama rumba jatkui. Mitä tässä voi enää tehdä? Kohtalotovereita?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä tarhantäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi oikeasti varhaiskasvattajana päiväkodissa, niin tuskin kutsuisi itseään "tarhantädiksi".
Kyllä minä vaan olen tarhantäti, vaikka olen siis vo. Miksi en kutsuisi itseäni tarhantädiksi? Luuletko että nimitys millään tavalla loukkaa minua? Täti kun täti.
Etkö siis pidä varhaiskasvatusta ja koulutustasi missään arvossa? Vai miksi alennut joksikin "lastentarhaajaksi", jota työtä ilmeisesti kuka tahansa täti voisi tehdä?
Ne ajat ovat ohi jolloin päiväkoti oli joku lasten säilytyspaikka vanhempien työpäivän aikana. Nykyään päiväkodeissa toteutetaan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus, ja sillä on keskeinen merkitys mm. lapsen tulevalle koulumenestykselle sekä syrjäytymisen ehkäisylle.
Voi tsiisus. Kyllä minuakin saa kutsua ihan tarhantädiksi jos siltä tuntuu. Ei se sana mitenkään vähennä työni tai koulutukseni arvoa. Sinun kannattaa katsoa omiin asenteisiisi ja ennenkaikkea itseluottamukseesi jos noin sinun kohdallasi on.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kertakäyttöhanskoja töissäsi, jos et osaa pestä käsiä.
Ei ne oikein jatkuvassa käytössä auta. Ne kädessä joutuu kuitenkin miettimään mihin koskee, esim kasvot, puhelin jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi oikeasti varhaiskasvattajana päiväkodissa, niin tuskin kutsuisi itseään "tarhantädiksi".
jep,olet aivan oikeassa,tällä palstalla se on "vaativan alan asiantuntija"
Kyllä se ois "Olen vaativalla erikoisalalla erityisasiantuntijana, en voi kertoa tarkemmin ettei tunnisteta"
Meidän tarhassa kaikilla on lieroja.
Mistä ne lapset sitten saavat matoja..?? Useamman kasvattanut, mutta ei koskaan kihomatoja ole ollut, ei tarhassa eikä koulussa, saati omissa lapsissani tai itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Tarhantätejähän he ovat. Kaikella kunnioituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä tarhantäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vaan olen tarhantäti, vaikka olen siis vo. Miksi en kutsuisi itseäni tarhantädiksi? Luuletko että nimitys millään tavalla loukkaa minua? Täti kun täti.
Etkö siis pidä varhaiskasvatusta ja koulutustasi missään arvossa? Vai miksi alennut joksikin "lastentarhaajaksi", jota työtä ilmeisesti kuka tahansa täti voisi tehdä?
Ne ajat ovat ohi jolloin päiväkoti oli joku lasten säilytyspaikka vanhempien työpäivän aikana. Nykyään päiväkodeissa toteutetaan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus, ja sillä on keskeinen merkitys mm. lapsen tulevalle koulumenestykselle sekä syrjäytymisen ehkäisylle.
Voi tsiisus. Kyllä minuakin saa kutsua ihan tarhantädiksi jos siltä tuntuu. Ei se sana mitenkään vähennä työni tai koulutukseni arvoa. Sinun kannattaa katsoa omiin asenteisiisi ja ennenkaikkea itseluottamukseesi jos noin sinun kohdallasi on.
Oikea asenne. Kuunnelkaas, ylimieliset "varhaiskasvattajat", kun viisas ja kokenut tarhantäti puhuu!
20 vuotta alalla eikä ikinä lle ollut kihomatoja eikä täitä.