Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näinkö nopeasti sitä ihminen vanhenee ja raihnanee?

Vierailija
20.06.2020 |

Täytin kolme vuotta sitten 40. Nyt jo kolottaa jäseniä, on hankala istua polvien päällä, ei taivu kunnolla peräänsä pyyhkimään ja lattiatasosta on turha haaveilla, kun ei pääse enää ylös kerran lattialle istuttuaan.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytän tänä kesänä 65 vuotta eikä kasvoissani ole yhtäkään ryppyä - kiitos sen, että olen ikäni vältellyt aurinkoa.

Minä olen 117v ,juon viskiä ja poltan kessua eikä ole kremppaa eikä ryppyjä. Syön pääasiassa pottuja ja läskisoosia. Vähän kuin Arvo Ylppö.

Halusit varmaankin olla vitsikäs, mutta koulunkäynti on arvattavasti jäänyt väliin.

Ei ollut kouluja lapsena.

Olihan niitä kouluja joskus. Jos ei muuta niin kiertokoulu ja sekin väärään suuntaan.

Kiertokoulu:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertokoulu

Vierailija
42/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla alkamassa vaihdevuodet? Ne aiheuttaa monille särkyä niveliin ja oman olon raihnaistumista. VV alkavat joillain jo 40v, itselläni alkoi 45v. nivelkivuilla ja säryillä. Esim siivoaminen tuntui ärsyttävälle kun niveliin sattui.

Huono ruoka tekee tuon vaihtari-iässä.

Mikä ”huono ruoka”?! Kyllä sen tekee ihan estrogeenin romahtaminen, tutkimusten mukaan. Syön kasvisruokaa. Ihan normaali ruokavalio minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa reumaa ja nivelrikkoa. Kaikilla on ollut selkäsairauksia kuten kulumaa, selkäkanavan ahtaumaa jne. Noin 40-vuotiaana minulla alkoi kaikenmaailman kolotukset ja jäykkyys selkäkivun lisäksi. Mitä enemmän lenkkeilen tai venyttelen sitä jäykempi olen ja joka paikkaa kolottaa esim.sadesäillä. Nyt myös helteellä. Selkä on ollut kipeä jo 30-vuotiaasta. Iskias oli viime diagnoosi.

Olen kuin raihnainen mummo vaikka liikun joka päivä jne. Ylipainoa on n.15 kg mutta esim. selkäkivut alkoivat kun ylipainoa ei ollut. Reumatekijä on veressä mutta sehän ei kerro että olisi reumaa tms. Eipä tämä vanhenemisen myötä ainakaan helpotu.

Vierailija
44/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytän tänä kesänä 65 vuotta eikä kasvoissani ole yhtäkään ryppyä - kiitos sen, että olen ikäni vältellyt aurinkoa.

Vamppyyri?

mies52v

Ei vaan neljän lapsen isoäiti 👵

Btw, vampyyri kirjoitetaan vaan yhdellä p-kirjaimella.

Ajattelin, että sinä et ole tavanomainen vampyyri

mies52v

Vierailija
45/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla alkamassa vaihdevuodet? Ne aiheuttaa monille särkyä niveliin ja oman olon raihnaistumista. VV alkavat joillain jo 40v, itselläni alkoi 45v. nivelkivuilla ja säryillä. Esim siivoaminen tuntui ärsyttävälle kun niveliin sattui.

Ruoalla merkitystä - viimeistään nyt kannattaa ajatella että enemmän vihanneksia, liikunnalla myös.

Raihnainen olen mutta vv vaivat saadaan lievittymään noin. 

Vierailija
46/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vamppyyri?

mies52v

mies52v

Niinpä. Olen vaan ihan tavallinen mummo.

Vierailija
47/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, huonot geenit tai se, ettei liiku mihinkään sen siinä iässä vain tekee. Ei ruoka :D

Ruokavalio vaikuttaa kuule yllättävän paljon ihmisen vointiin. Joskus jopa aivan ratkaisevasti.

T. VHH/pätkäpaastoileva 42-vuotias, elämäni kunnossa!

Olen myös ollut puoli vuotta ketodieetillä ja pätkäpaastoillen, nyt lähtenyt 13 kg. Milloinhan alkaa ruokavalio vaikuttaa oloon?

N44

No millainen huono olo sinulla on? Meinaatko laihtua vielä lisää vai oletko nyt tavoitepainossa?

Vierailija
48/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden ja synnytyksen jälkeen on olo ollut raihnainen. Kaikki paikat kolottaa, enkä ole vasta kun 30v.

Vierailija
49/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se pelkkä ruokavalio ja laihdutus riitä kunnon kohottamiseen, vaan pitää hieman tehdä muutakin.

Vierailija
50/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vamppyyri?

mies52v

mies52v[/quotevoisin kysyä ]

Näin vanhana ihmisenä tuli mieleeni, että miksi luet tätä palstaa? Itseänikin ihmetyttää. On täällä joskus mukaviakin keskusteluja.

Vierailija
51/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noi ongelmat jo nyt ja olen ”vasta” 31 v. Tosin olen lihonut lievän ylipainon puolelle ja mietin voisiko tuo olla osasyy

Vierailija
52/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vamppyyri?

mies52v

mies52v[/quotevoisin kysyä ]

Näin vanhana ihmisenä tuli mieleeni, että miksi luet tätä palstaa? Itseänikin ihmetyttää. On täällä joskus mukaviakin keskusteluja.

Lainaus epäonnistui - anteeksi.

Vierailija
53/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me vaan olemme niin erilaisia. Nyt olen ollut jo kymmenen vuotta eläkkeellä vuosikymmenien työperiodin jälkeen. Kävelen ,juoksen teen lihaskuntojumppaa (20-40min kerrallaan). Ei kolota mistään taivun kaikkiin niihin asentoihin ,kuin parikymppisenäkin. Olen 74v. Tulee tehtyä syväkyykkyjä kerrallaan aina n 30 jne. Just viime viikolla luutusin mökin lattian ihan perinteisellä menetelmällä kyykyllään ,ihan vain kuntoilumielessä. Ei , en minä kehu, että terve olisin, sydän, se sydän.

Vierailija
54/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksia on ylläpidettävä aktiivisesti sen jälkeen kun täyttää 25v. Eteenkin jos omistaa auton eikä lävele kaikkialle ja silloinkin on painostettava lihaksiin.

Muuten sitä heikkenee ja rapistuu jopa hyvinkin nopeasti. Elämä on.

Tämä muuten on myös se syy miksi miehet näyttävät vanheevan hitaammin. 60v v nainen voi edelleen olla nuorekas jos vaan viittii.

Vierailija
55/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lihasvoimaan ja massaan. Pelkkä maratoonarin kunto ei riitä.

Vierailija
56/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä jaskaa, mun naisystävä on 52v ja ei mitään tollasia. Vaikka olenkin ihan liikkuvainen ja hyväkuntoinen mies, niin toi nainen vetää sellasta vauhtia lenkillä että ihan nolottaa kun itselle kävisi hitaampikin tahti. M45

Vierailija
57/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihmistä paljoa päälle nelikymppiseksi ole tehty elämään. 

Vanhaksi on eletty vasta muutamia vuosisatoja. Sata vuotta laajemmin. 

Tuossa ajassa ei evoluutiossa tapahdu mitään! Eliniän kasvu johtuu ravinnon paranemisesta, elämän vaarallisuuden vähenemisestä ja terveydenhoidosta. Olemme edelleen samoissa kehoissa joiden on tarkoitettu kestävän alle 50 vuotta. 

Ehkä joskus 10 000 vuoden päästä elämme vanhoiksi ilman vaivoja. Jos tämä kehitys jatkuu. Voi tapahtua jotain muutakin. 

Nyt puhut palturia.

Raamatussa sanotaan, että ihmisen elinikä on parhaimmillaan 80 vuotta.

Muinaisina aikoina, kun perimä ei ollut degeneroitunut, ihmiset elivät useita satoja vuosia. Metusalem, Nooa ym.

Vierailija
58/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla noi ongelmat jo nyt ja olen ”vasta” 31 v. Tosin olen lihonut lievän ylipainon puolelle ja mietin voisiko tuo olla osasyy

Kuinka paljon liikut päivittäin   ?  siis että hiki tulee.

Vierailija
59/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon liikut päivittäin   ?  siis että hiki tulee.

Nyt helteellä ei tarvi edes liikkua, että tulee hiki.

Ohis

Vierailija
60/78 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin myös että heti kun täytin 40 alkoi tulla kolotuksia ja jalkavoimat heikkeni.

Toki se johtuu liikunnan puutteesta, mutta en nuorempanakaan liikkunut sen enempää ja silti oli vetreä olo. Nyt on ollut pakko tehdä vähän jumppaliikkeitä ja koittaa käydä kävelyllä, että jalat vähän vahvistuisi. Istumatyö kun on niin en saa työssäni ollenkaan liikuntaa.