Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, mitä uskotte kuoleman jälkeen tapahtuvan ihmiselle?

Vierailija
09.07.2006 |

Mitä vastaatte lapsellenne jos /kun hän kysyy tätä asiaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron lapselle, että minä uskon jälleensyntymiseen, mutta esim. mummu uskoo Taivaaseen jne. Kerron, että ihmiset uskovat eri asioihin eikä mikään usko ole väärin.

Vierailija
2/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, etten tiedä. Koska tietoahan minulla ei asiasta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka haluan vain esittää vastakysymyksen kristityille. Eli kerrottehan lapsillenne myös helvetistä. Kristinuskon mukaan kun kaikki eivät pääse taivaaseen, ja muun väittäminen olisi valehtelua.

Alkuperäiseen kysymykseen en voi vastata, koska en ole ateisti.

Vierailija
4/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka haluan vain esittää vastakysymyksen kristityille. Eli kerrottehan lapsillenne myös helvetistä. Kristinuskon mukaan kun kaikki eivät pääse taivaaseen, ja muun väittäminen olisi valehtelua.

Alkuperäiseen kysymykseen en voi vastata, koska en ole ateisti.

Vierailija
5/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko ihmisten kirkkoon ja siihen mitä kirkon nimissä tehdään, joten moni muu kyllä pitää minua ateistina.

uskon että tuolla jossakin on joku suurempi voima mikä pitää meistä huolta ja valvoo, antaa voimia vaikeina hetkinä. uskon kuolleiden läheisten jälleennäkemiseen ja jollain tapaa jälleensyntymiseenkin. paljon tulee silloin tällöin mietittyä että mihinköhän sielu menee kun ruumis kuolee.

Vierailija
6/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen on siis minulle tyhjyys. Lapsille opetan että jokainen uskoo eri tavalla, kristityt taivaaseen ja helvettiin, hindut sielun kiertokulkuun ns. karmaan, islaminuskoiset paratiisiin jne.

Haluaisin opettaa lapselleni, ettei kuolemaa tarvitse pelätä, mutta että jokaisella on tarve selittää kuolemanjälkeistä elämää tavalla tai toisella. Elämä on ainutlaatuista ja sitä pitää elää tässä ja nyt.

Vierailija
7/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on keksinyt uskonnot itsensä lohduttamiseksi, että kuolema ei tuntuisi niin lopulliselta. järkevä, itsenäisesti ajatteleja/pohtiva ihminen ei usko 2000 vuotta vanhaan aikuisten satuun.

Vierailija
8/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin kuin väsynyt ihminen haluaa mennä nukkumaan, vanha ihminen kuollessaan tavallaan kuin nukkuu ikuisesti eikä enää ole olemassa. Ajatus ei minusta tunnu yhtään ahdistavalta.

Mistä ihminen tuolee alkioksi kohtuun? Ei kai mistään solutasoa kummemmasta tietoisuudesta, joten miksi kuollessa ihminen muuttuisi joksikin muuksi kuin takaisin erilaisiksi orgaanisiksi yhdisteiksi?

Ottakaa tähän kantaa kristityt, sillä minua on kovasti mietityttänyt, että ettekö näe ristiriitaa tämän mistä ihminen tulee asian kanssa, kun pohditte kovasti sitä, minne ihminen päätyy.

Ja jos olisi olemassa joku taivas, niin eikö siellä olisi aikamoinen kaaos, jos 1200-luvulla eläneet olisivat " samalla osastolla" 1900-luvulla eläneiden kanssa? Miten taivas on järjestetty, että sinne mahtuu kaikki joskus maailmassa eläneet miljardit ihmiset?

Nuorten ihmisten kuolemat ahdistavat, jos elämä on jäänyt elämättä ja kuolema aiheuttaa tuskaa läheisille.

Lapsia ei ole, mutta olen ajatellut kertoa asiasta monen muun vastaajan tavoin, että emme voi varmasti tietää, mitä ihmisille kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ihmisillä on erilaisia teorioita asiasta. Kerron lapsille sopivin termein mitä itse uskon ja mitä muut uskovat. Päättäköön itse isompana mihin uskoo.

Vierailija
9/9 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samalla tavoin kuin väsynyt ihminen haluaa mennä nukkumaan, vanha ihminen kuollessaan tavallaan kuin nukkuu ikuisesti eikä enää ole olemassa. Ajatus ei minusta tunnu yhtään ahdistavalta.

Mistä ihminen tuolee alkioksi kohtuun? Ei kai mistään solutasoa kummemmasta tietoisuudesta, joten miksi kuollessa ihminen muuttuisi joksikin muuksi kuin takaisin erilaisiksi orgaanisiksi yhdisteiksi?

Ottakaa tähän kantaa kristityt, sillä minua on kovasti mietityttänyt, että ettekö näe ristiriitaa tämän mistä ihminen tulee asian kanssa, kun pohditte kovasti sitä, minne ihminen päätyy.

Ja jos olisi olemassa joku taivas, niin eikö siellä olisi aikamoinen kaaos, jos 1200-luvulla eläneet olisivat " samalla osastolla" 1900-luvulla eläneiden kanssa? Miten taivas on järjestetty, että sinne mahtuu kaikki joskus maailmassa eläneet miljardit ihmiset?

Nuorten ihmisten kuolemat ahdistavat, jos elämä on jäänyt elämättä ja kuolema aiheuttaa tuskaa läheisille.

Lapsia ei ole, mutta olen ajatellut kertoa asiasta monen muun vastaajan tavoin, että emme voi varmasti tietää, mitä ihmisille kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta ihmisillä on erilaisia teorioita asiasta. Kerron lapsille sopivin termein mitä itse uskon ja mitä muut uskovat. Päättäköön itse isompana mihin uskoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän