TYKKÄÄKÖ joku siitä, kun tuntematon kommentoi ulkonäköä positiivisesti?
Missä tilanteissa? Onko se aina mukavaa? Kun mulla menee hermo siihen, jos en saa olla rauhassa. Kun ihan aikuisten oikeasti joku AIKUINEN MIES kokee asiakseen keskellä ruokakauppaa tulla mulle toteamaan, että "jestas sulla on hyvät tissit". Olisiko tämä jonkun mielestä jotenkin positiivinen asia? Kuvitteliko se ällötys että se oli hyvä keskustelunavaus? Muutenkin yritän pukeutua peittävästi ja yritän olla herättämättä huomiota missään. Ei ole millään tavalla harvinaista. Vai olenko mä jokin toopemagneetti? Pienennykseen menen heti kun lapsiluku on täynnä ja imetykset tehty, siitä on turhaa kommentoida yhtään mitään. Että mua ottaa pannuun junttimiehet. KIITOS JOKAISELLE joka jättää tollaiset kommentit tekemättä.
Kommentit (80)
Voi ei, mä kyllä tykkään :D Oon nähnyt hitosti vaivaa laittaakseni kroppani kuntoon (mm. laihduttanut 27 kg), niin se on just ihanaa, kun joku kommentoi :D
Haluaisin nähdä kuvan ap:sta. Kuvaus peittävästä ei riitä sillä ihmisillä on hyvin erilainen mielikuva mikä on peittävää (onko peittävää jos paita on kaulaan asti mutta täysin ihon myötäinen ja rintojen muoto ja vaikka nännitkin näkyy).
No toi ap:n saama kommentti ei ole positiivinen vaan enemmänkin loukkaava.
Kerran Prisman parkkipaikalla joku mies sanoi: ”sä oot kaunis”. Se oli minusta kauniisti sanottu ja lämmitti mieltä. Jos olisi kommentoinut tissejä, olisin pitänyt moukkamaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pahimmissakaan peräkylän junttiloissa törmännyt tuollaiseen tissien kommentointiin, puhumattakaan stadista, joten en voi ymmärtää missä todellisuudessa tuollaista tapahtuu.
Kannelmäen Prismassa muutama viikko sitten :D
-ei AP
Siellä on salettiin joku saalistaja! Yksi mies kehui kovaan ääneen mun kaverin takamusta kun oltiin siellä!
Tykkään ja saan kohteliaisuuksia edelleen, vaikka ole 70 v. Viimeksi eilen mies taputti käsiään ja sanoi: tuelle elegance.
Alkuviikosta Stockmannin myyjä sanoi, että rouva teillä on kaunis iho.
Ps. Jos mulle olisi sanottu jotain isoista rinnoista, kun olin nuori, olisin käyttänyt avokämmenellä
"Anteeksi, että jäin tuijottamaan sinua. En ole koskaan ennen nähnyt noin kaunista naista."
versus
"Noiden pakaroiden väliin kun pääsisi laittamaan"
Toista miestä muistelen lämmöllä, toista en. Ei ole varmaan vaikea arvata kummin päin.
Tykkään ja saan kohteliaisuuksia edelleen, vaikka ole 70 v. Viimeksi eilen mies taputti käsiään ja sanoi: tuelle elegance.
Alkuviikosta Stockmannin myyjä sanoi, että rouva teillä on kaunis iho.
Ps. Jos mulle olisi sanottu jotain isoista rinnoista, kun olin nuori, olisin käyttänyt avokämmenellä
Vierailija kirjoitti:
Minä hain lapseni ratsastustunnilta. Samassa ryhmässä oli taluttajana teinityttö, joka oli todella kaunis. Ihan semmoinen luonnonkaunis, nähdäkseni ei ollut ollenkaan meikkiä. Olisin halunnut sanoa hänelle, että hän on tosi kaunis ja olemukseltaan viehättävä (ei siis mikään pissis), mutta eihän sellaista voi mennä sanomaan tuntemattomalle tytölle. Olisi saanut ikuiset traumat, kun joku namutäti tulee lirkuttamaan.
Ei pelkästään, että se olisi ällöttävää, vaan tilannetajun puutetta. Olennaista olisi ollut, onko hyvä ratsastaja, eikä ulkonäkö. Antaa myös sanojastaan tosi pinnallisen kuvan ja myös vääränlaisen kuvan naisena olemisesta.
Riippuu ihan kehujasta. Jos se on joku isäni ikäinen setämies, niin ei kiitti, mutta jos kehujasta ei tule mitään outoja viboja, niin ei siinä sitten ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kuvan ap:sta. Kuvaus peittävästä ei riitä sillä ihmisillä on hyvin erilainen mielikuva mikä on peittävää (onko peittävää jos paita on kaulaan asti mutta täysin ihon myötäinen ja rintojen muoto ja vaikka nännitkin näkyy).
Miesten XXL kokoinen kulahtanut printti T-paita ja XL kokoiset miesten verkkarit ja olen itse naisten kokoa S-M. Kun sanon että pukeudun peittävästi se myös tarkoittaa sitä.
-AP
Näköjään jakaa vahvasti mielipiteet. Oon iloinen etten ole ainoa jota ärsyttäisi ja ällöttäisi. Ja joo on ihan eri asia tulla sanomaan "olet poikkeuksellisen kaunis" mutta kun ei kukaan koskaan tule. Aina kommentoidaan rintoja. Ja muutaman kerran tullut huutohaukut perään kun "en osaa ottaa kohteliaisuutta vastaan". Olen vissiin sitten toopemagneetti. Meni tosi pahasti tunteisiin tuo kommentti tänään kun helteen takia on muutenkin hermo pinnassa. ANTAKAA MUN TEHDÄ OSTOKSENI RAUHASSA!!!
-AP
Tässä on monenkirjavaa koulukuntaa. Ois hauska tietää, mikä on yleisin suhtautumistapa:
a) en tykkää, että tuntematon kommentoi ulkonäköäni mitenkään
b) en tykkää, että tuttu kommentoi ulkonäköäni mitenkään
c) en tykkää, että tuntematon kommentoi vartaloani eroottisesti, esim. nätit tissit
d) en tykkää, että tuttu kommentoi eroottisia alueitani (korkeintaan puoliso, jos olemme alkamassa intiimiin kanssakäymisiin, muulloin ei hänkään)
e) tykkään, että tuntematon kommentoi, jos olen erityisesti laittautunut, esim. juhlissa
f) tykkään, että tuttu kommentoi, jos olen erityisesti laittautunut, esim. juhlissa
g) minua ei haittaa, vaikka kuka tahansa kommentoisi ulkonäköäni, esim. näytätpä kauniilta
h) minua ei haittaa, vaikka kuka tahansa kommentoisi vartaloani eroottisesti, esim. nätit tissit
Tuossa on jo aika paljon variaatioita. Oudolta tuntuu ehdoton kielto kaikelle kommentoinnille. Useimmat tykkäävät, jos joku kehaisee ulkonäköä silloin, kun olet siihen selkeästi panostanut, ja olet esim. juhlissa tai viihteellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, mä kyllä tykkään :D Oon nähnyt hitosti vaivaa laittaakseni kroppani kuntoon (mm. laihduttanut 27 kg), niin se on just ihanaa, kun joku kommentoi :D
Hyvä sinä! Tuosta saavutuksesta kelpaa olla ylpeä.
-AP
Minulle näöltä tuttu nainen huudahti, kun pyöräilin ohi: Sä olet hyvännäköinen. Klassinen mustavalkoinen look.
Ilahduin kyllä.
Limaiset moukkamaisuudet, kuten ap:n kuulema, eivät ilahduttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain lapseni ratsastustunnilta. Samassa ryhmässä oli taluttajana teinityttö, joka oli todella kaunis. Ihan semmoinen luonnonkaunis, nähdäkseni ei ollut ollenkaan meikkiä. Olisin halunnut sanoa hänelle, että hän on tosi kaunis ja olemukseltaan viehättävä (ei siis mikään pissis), mutta eihän sellaista voi mennä sanomaan tuntemattomalle tytölle. Olisi saanut ikuiset traumat, kun joku namutäti tulee lirkuttamaan.
Sille nuorelle tekisi helvetisti parempaa kuulla kehuja jostain henkisestä tai taitoihin liittyvästä ominaisuudesta kuin ulkonäöstä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
En tykkää yhtään. Nuorena se oli ihan hauskaa, mutta nyt aikuisiällä haluaisin olla ihan vaan rauhassa. Vaikka en saakaan tuollaisia ällötyskommentteja, vaan yleensä kehutaan silmien väriä ja hiuksia, ja kehujat on usein toisia naisia. Yksi positiivinen kommentti mieheltä jäi mieleen tosi kauan sitten baarissa: mies sanoi "Onpas sinulla upea ryhti, kannat itsesi kauniisti", hymyili, ja lähti pois. Siinä ei ollut mitään ällöä tai kiusallista. Muutenkin koen eri asiaksi kommentoida baarissa ja kaupassa. Baarissa sitä vähän jopa odottaa.
Samaa mieltä baarissa sen sietää. Mutta ettei jumaliste saa rauhassa paprikoitaan valikoida.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten XXL kokoinen kulahtanut printti T-paita ja XL kokoiset miesten verkkarit ja olen itse naisten kokoa S-M. Kun sanon että pukeudun peittävästi se myös tarkoittaa sitä.
-AP
Siis sulla on kookkaan miehesi todella yli-iso roikkuva t-paita ja kiristysnarun avulla äärimmilleen kiristetyt lököverkkarit ja silti joku katsoo asiakseen kommentoida rintojasi. Ihan tosissasiko pukeudut kauppaan noin?
En nyt jotenkin jaksa uskoa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Siis sulla on kookkaan miehesi todella yli-iso roikkuva t-paita ja kiristysnarun avulla äärimmilleen kiristetyt lököverkkarit ja silti joku katsoo asiakseen kommentoida rintojasi. Ihan tosissasiko pukeudut kauppaan noin?
En nyt jotenkin jaksa uskoa.....
Anteeksi, miten kauppaansaa pukeutua? Kun tavoitteeni on saada tehdä ostokseni rauhassa.
-AP
En tykkää enkä tykännyt nuorenakaan. En pidä edes kohteliaista kehuista, puhumattakaan tuollaisesta objektifoinnista kuin ap:lla. Ainoat kehut jotka sulatan tulevat muilta naisilta. Silloin voin olla aidosti iloinen.
Kannelmäen Prismassa muutama viikko sitten :D
-ei AP