Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä on kun koko ajan särkee päätä

Vierailija
09.07.2006 |

jos jollain ollu sama niin onko vinkkejä miten saan sen loppumaan

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten voi olla migreeniä.

Vierailija
22/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan ihan sellasia ei vakavia. kuten se liian vähäinen nesteensaanti. tosin siitä voi tulla vakavaa jos tilannetta ei korjaa.

mutta niistä lääkkeistä, älä hyvä ihminen säästele lääkkeissä. kun olin raskaana, mulla oli yhteensä 3 kertaa 2 viikon mittainen AIVAN JÄRKKY pääkipu. silloin uskon että jos oisin voinnu ottaa vahvan buranan, se ois helpottanu, mutta koska panadolista ei ollu apua ja muuta en uskaltanu ottaa, kipu vain jatkui ja jatkui. jos kivun ois saanu katkaistua, uskon ettei ois kestäny noin kauaa. lääkäri kyl sanoi että voisin naproxenia ottaa mut en uskaltanu.

nyt kun en ole raskaana, kyllä otan taatusti HETI JA AINA lääkettä kun tarpeeksi kovaa kipua ilmenee. ja yleensä ei tarvi ottaa montaa tabua kun kipu jo meni pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittele käsiä, tee keppijumppaa vaikka tv:n edessä ja venyttele hartioita, selkää ja ihan takareisiäkin, josta asti jännitys voi vaikuttaa...!

Ja totta kai kannattaa muistaa noi jo mainitut, neste- ja ravintojutut. Itselläni olen huomasin kevään aikana, että päätä alkaa särkeä, kun verensokeri laskee liian alas! Eli voi laukaista sekin, jos ei kuumalla ruoka/sokerinen juoma ole kauheasti maistunut.

Niin, ja myös kuukautismigreenistä kärsin. Minulla siihen auttaa hyvin Ketomex-niminen särkylääke. Tiedän, että lääkettä käyttävät muutamat mirgreenipotilaat ihan " perinteiseenkin" migreeniin. Lääke on kai ihan tavallinen särkylääke, ja sitä myydään apteekeissa muiden särkylääkkeiden rinnalla. Kokeile..?!

Muista myös käyttää aurinkolaseja, sillä valo voi laukaista päänsäryn, vaikka varsinainen syy olisikin esim. jännittyneissä hartialihaksissa...

Toivottavasti näistä kotikonsteista oli edes jotain apua. (En usko, että suurta haittaa kenellekään.) Kantsii tietty käydä lääkärillä, jos et aiemmin vastaavista ole kärsinyt.

Vierailija
24/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni määrättiin aina vain voimakkaampia särkylääkkeitä, kunnes sain mahahaavan. Vasta sitten alettiin selvittää, mistä se särky johtuu. Syitä voi olla tosi monia, mm.

- niska/hartialihasten jäykkyys

- väärä purenta

- huonontunut näkö

- verenpaineongelmat

- liiallinen särkylääkkeiden syönti; ne todella aiheuttavat päänsärkyä

jne. jne.

Kannattaa siis mennä lääkäriin, jos päänsäryt ovat miltei päivittäisiä tai edes viikottaisia vaivoja. Jos päänsärkyä on ollut vain näiden helteiden ajan, suosittelen minäkin suolojen syöntiä ja riittävää nesteytystä.

Vierailija
25/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kans jatkuva päänsärky ja sain siihen tota Ketomex lääkettä... no särky jatku ja jatku ja päätin että nyt en enää ota tota lääkettä ja särky hävisi... musta tuntuu että mulle just toi lääke aiheutti päänsärkyä...

olen kanssa tollanen pillerin säästäjä ja nyt olen kokemuksesta oppinut että heti vaan kun vähänkin alkaa särkemään niin 2x500mg panadol niin helpottaa... jos ottaa vain yhden niin menee pahemmaks.

voimia! tiedän että se on kamalaa!

Vierailija
26/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän kaikki lääkkeet kaikille sovi.

Oletko ap syönyt vain yhtä särkylääkettä vai kokeillut muitakin? Tärkeintä on tietysti löytää syy, mutta jos on viikonloppu eikä päivystykseen viitsi lähteä jonottamaan, niin kyllä särkylääkettä mielestäni kannattaa ottaa. Kipu vain lisää jännitystä, joka lisää kipua... Ei mahahaavaa tietääkseni ihan parissa päivässsä (tai viikossakaan?) saa.

Ja tuo purentavikojen selvittäminen oli hyvä pointti! Entä arskutteletko kenties hampaita öisin? Tai olisiko näkösi huonontunut?

-29

Vierailija
27/27 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekä migreeniä että jännityspäänsärkyä. Päätä särkee, jos on menkat tulossa, jos on kuuma, jos on pienintäkään jäänitystä niska-hartia-seudulla, jos olen syönyt tai nukkunut huonosti tai jopa jos ärsyttää oikein kovasti. Kun olin raskaana, päätä särki lähes koko ajan. Olen käynyt asian tiimoilta usein lääkärissä (tosin en spesialistilla, pitäs mennä), saanut vaikka mitä lääkeitä (estolääkitystä migreeniin en ole vielä kokeillut, ehkä tänä vuonna vielä), olen saanut fysioteraupeutilta venyttelyohjeet ja venyttelen joka päivä), mutta päänsärky alkaa edelleen tosi helposti. Paras keino päänsäryn katkaisemiseksi on vetää reipas annos särkylääkettä heti kun särky alkaa, Buranaa tai Panadolia ja levätä sen jälkeen. Jos en ehdi ottaa lääkettä tai otan liian vähän, iskee kierre. Ja tällä helteellä on paras pysyä varjossa ja juoda neljä litraa vettä... Vihaan päänsärkyä.