Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon alamaisia osastonhoitajalla yleensä on?

Vierailija
19.06.2020 |

Ovatko kaikki osaston sairaanhoitajat alamaisina ja niitä saa määrätä? Ajattelin hakeutua tehtävään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiestyöhön kunnallisen terveydenhuollon puolella siis olisin hakeutumassa. Nyt olen LH tehtävissä. Pitääkö osastonhoitajan ottaa itse osaa hoitotyöhön vai määrääkö hän vain alamaiset eri tehtävien hoitoon?

Ap

Olen osastonhoitaja ja noin neljänkymmenen hoitajan esimies, heistä yksi työparini eli apulaisosastonhoitaja. Sairaanhoitajakoulutuksen ja pitkän työkokemuksen lisäksi minulla on terveystieteiden maisterin tutkinto.

Johtaminen on toimintaa tiettyjen, organisaation asettamien päämäärien saavuttamiseksi. Sitä ei tehdä määräilemällä vaan yhteistyössä kuunnellen ja tukien. Työ ei ole helppoa ristipaineiden vuoksi eikä se todellakaan sovi pelkkää valtaa janoaville. Päinvastoin pitää osata nöyrtyä, kuunnella, joustaa, opetella koko ajan uutta ja pitää työn tarkoitus kirkkaana mielessä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Eli käytännössä osastonhoitajan ei tarvitse ottaa osaa mihinkään tavalliseen hoitotyöhön eikä olla potilaskontakteissa vaan ne tehtävät voi määrätä alamaisille. Alamaisten määräkin vaikuttaa oikein sopivalta. Tämä kyllä vahvistaa sen, että hakeudun tehtäviin.

Ap

Aika hyvä,😁

Mies52v

Vierailija
22/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodit ovat sikäli hyviä paikkoja, että niissä pääsee osastonhoitajaa vastaavaan asemaan ihan vaan sillä, että on sh. Sh:na pääsee komentamaan isoa laumaa lähäreitä ja monesti pääsee pitämään tiukkojakin puhutteluita ja myös käyttämään rankaisutoimia, kun weetee-tyypeillä elämäntavat ja siten työstä selvityminen ovat usein mitä ovat.

Vanhainkodeissa ei ole pulaa p*skanakeista joita hoitamaan huonosti käyttäytyneen lähärin voi määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaston komentaja. Aamuisessa käskynjaossa käsket kanalauman riviin ja karjut niille madonluvut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän