Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon alamaisia osastonhoitajalla yleensä on?

Vierailija
19.06.2020 |

Ovatko kaikki osaston sairaanhoitajat alamaisina ja niitä saa määrätä? Ajattelin hakeutua tehtävään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamaisia?

Vierailija
2/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alamaisia?

Niin. Siis niitä, joita voi määrätä.

Vierailija
4/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain erityisiä vaatimuksia tehtävään?Riittääkö LH-koulutus?

Vierailija
5/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mikä olematon sivistystaso ap:llä ainakin on. Että oikein alamaisia.

Se sana on alaisia.

Vierailija
6/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Alamaisia joita saa komentaa! Sairaalassa ja muissa terveydenhuollon työpaikoissa toivottavasti ei ole yhtäkään oh:aa jotka komentaa työntekijöitä. Toivottavasti jokainen kannustaaa heitä itseohjautuviksi ja motivoituneiksi hoitajksi.

Vierailija
7/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vastaavanlaisessa työssä eri alalla ja mulla on 18 seksiorjaa töissä tälläkin hetkellä

Mies52v

Vierailija
8/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestyöhön kunnallisen terveydenhuollon puolella siis olisin hakeutumassa. Nyt olen LH tehtävissä. Pitääkö osastonhoitajan ottaa itse osaa hoitotyöhön vai määrääkö hän vain alamaiset eri tehtävien hoitoon?

Ap

Vierailija
9/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vastata? Tämä on mulle tärkeä asia.

Ap

Vierailija
10/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO. Kukaan ei puhu alamaisista. Taidat olla väärällä alalla.

Vierailija
11/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Tää on hauska, koska siltä aikoinaan tuntui yhdessä työpaikassa.

Vierailija
12/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajs kirjoitti:

Huh. Alamaisia joita saa komentaa! Sairaalassa ja muissa terveydenhuollon työpaikoissa toivottavasti ei ole yhtäkään oh:aa jotka komentaa työntekijöitä. Toivottavasti jokainen kannustaaa heitä itseohjautuviksi ja motivoituneiksi hoitajksi.

Ai siis meininki on niin kuin lastenkasvatuksessa nykyään? Eli siis pomo (vrt. vanhempi) kyllä ohjeistaa ja kannustaa työntekijöitä (vrt. lapsia) mutta jos työntekijä (lapsi) ei tottele, niin komentaa tai pakottaa ei saa.

Vierailija
13/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On niitä alamaisia osastollinen, eli melkoinen lauma. Ihan niin kuin tehtävänimikekin sanoo.

Vierailija
14/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkona kanalaumassa. Sitä se on.

Vierailija
15/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On niitä alamaisia osastollinen, eli melkoinen lauma. Ihan niin kuin tehtävänimikekin sanoo.

Tässä hyvä keskustelu toimenkuvasta:

https://hoitajat.net/forums/topic/9259-osastonhoitajan-ty%C3%B6nkuva/

Vierailija
16/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiestyöhön kunnallisen terveydenhuollon puolella siis olisin hakeutumassa. Nyt olen LH tehtävissä. Pitääkö osastonhoitajan ottaa itse osaa hoitotyöhön vai määrääkö hän vain alamaiset eri tehtävien hoitoon?

Ap

Olen osastonhoitaja ja noin neljänkymmenen hoitajan esimies, heistä yksi työparini eli apulaisosastonhoitaja. Sairaanhoitajakoulutuksen ja pitkän työkokemuksen lisäksi minulla on terveystieteiden maisterin tutkinto.

Johtaminen on toimintaa tiettyjen, organisaation asettamien päämäärien saavuttamiseksi. Sitä ei tehdä määräilemällä vaan yhteistyössä kuunnellen ja tukien. Työ ei ole helppoa ristipaineiden vuoksi eikä se todellakaan sovi pelkkää valtaa janoaville. Päinvastoin pitää osata nöyrtyä, kuunnella, joustaa, opetella koko ajan uutta ja pitää työn tarkoitus kirkkaana mielessä.

Vierailija
17/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen osastonhoitaja ja noin neljänkymmenen hoitajan esimies, heistä yksi työparini eli apulaisosastonhoitaja. Sairaanhoitajakoulutuksen ja pitkän työkokemuksen lisäksi minulla on terveystieteiden maisterin tutkinto.

Johtaminen on toimintaa tiettyjen, organisaation asettamien päämäärien saavuttamiseksi. Sitä ei tehdä määräilemällä vaan yhteistyössä kuunnellen ja tukien. Työ ei ole helppoa ristipaineiden vuoksi eikä se todellakaan sovi pelkkää valtaa janoaville. Päinvastoin pitää osata nöyrtyä, kuunnella, joustaa, opetella koko ajan uutta ja pitää työn tarkoitus kirkkaana mielessä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Eli käytännössä osastonhoitajan ei tarvitse ottaa osaa mihinkään tavalliseen hoitotyöhön eikä olla potilaskontakteissa vaan ne tehtävät voi määrätä alamaisille. Alamaisten määräkin vaikuttaa oikein sopivalta. Tämä kyllä vahvistaa sen, että hakeudun tehtäviin.

Ap

Vierailija
18/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko mies? Miehille patriarkaatti tarjoaa lisäpisteitä varsinkin hankkiuduttaessa naisvaltaisten alojen esimiestehtäviin.

Vierailija
19/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, näinhän se utopiassa on. Todellisuus vaan on ihan jotain muuta monessa paikassa. Ainakin sen alaisen näkökulmasta. TH-ala on sairas ala. Onneksi pääsin pois.

Vierailija
20/23 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini toimi osastonhoitajana vanhainkodissa maalaispitäjässä 1970-1980-luvulla, alaisia oli tuolloin 10-20. Alaisten määrä tietysti vaihtelee suuresti osaston tai yksikön koosta riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi