Asuntoilmoitusten turn-offit ja muut epäkiinnostavat asuntoratkaisut
Itse suljen välilehden asuntoilmoituksesta, jos esim. omakotitaloon tullaan sisään ns. makuuhuonekerrokseen ja keittiöön ja olkkariin kivutaan ylös toiseen kerrokseen. Yleensä näissä on tietysti iso terassi alhaalla ja yläkerrassa sitten pieni parveke. Mitä iloa siitä terassista on esim. ruokailun ym. suhteen, kuka jaksaa raahata ruokia ja astioita alas ja ylös? Sitten parveke siinä keittiön tai olkkarin yhteydessä on niin pieni monesti, että sinne hädin tuskin saa edes ruokaryhmää ja grilliä. Eri asia ovat ns. rinnetalot, joissa yläkerrasta on pääsy pihamaalle.
Kommentit (1196)
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttävät sellaiset asuntoilmoitukset, joiden kuvissa kaikki huoneet ja tasot ovat täynnä tavaraa ja huonekaluja eikä asunnosta saa kunnon käsitystä sen takia.
Samoin. Samalla ihmettelen niitä, jotka sellaisen romumäärän keskellä jaksavat asua ja elää.
Tiedoksi: teidän ei ole pakko olla kiinostuneita niistä asunnoista joista että ole kiinnostuneita. Ne on takoitettu jollekin muulle kuin teille. Se on ihan hyvä että kaikki asunnot ei kiinnosta kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: teidän ei ole pakko olla kiinostuneita niistä asunnoista joista että ole kiinnostuneita. Ne on takoitettu jollekin muulle kuin teille. Se on ihan hyvä että kaikki asunnot ei kiinnosta kaikkia.
Tiedoksi: sinun ei ole pakko lukea ja kommentoida keskusteluita, jotka on mielestäsi turhia tai eivät kiinnosta.
Tämän ketjun pointti on ihmetellä miksi kaupassa myydään myös niitä ruokia joita ei itse syö?
Riippuu täysin paikkakunnasta. Omassani ei todellakaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muissa maissa taloyhtiöissä rahastamassa isännöitsijöitä ja huoltoyhtiöitä? Suomessa on törkeen kalliit vastikkeet.
On.
Miksi sitten muualla on vastikkeet luokkaa 50 eur / kk?
Missä muualla? Mitä sillä vastikkeella saa?
Muualla maailmassa. Jos katsoo asuntoilmoituksia euroopan kaupungeissa, on vastikkeet joitain kymppejä. Eikö siellä ole taloyhtiöissä isännöitisjöillä rahastus oikeutta 50 donaa vuodessa per yhtiö?
Suomessakin voi olla halpa vastike, jos on sähkölämmitys ja lumityöt ja ruohon leikkaus tehdään itse. Ei voi oikein verrata muun maailman vastikkeita jos ei tiedä mitä siihen kuuluu, lämmitys on kuitenkin yksi isoimmista kulueristä ja luonnollisesti keski-euroopassa tarvii lämmittää paljon vähemmän. Lisäksi jos ei ole ollenkaan pihaa jota tarvis hoitaa eikä lumitöitä tehtäväksi niin ei ollenkaan ihme että asumiskustannukset on pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö mihin olen nyt törmännyt: rakennusvuoden valehtelu.
Vasta viimeviikolla törmäsin Siikajärvellä Espoossa taloilmoitukseen jossa rakennusvuosi oli 94. Kuvien perusteella talo oli selvästi vanha, outo pohjaratkaisu ja alueella missä oli vanha asuntokanta suht tiiviisti. Kun sitten tongin enemmän selvisi että talo oli rakennettu -64 ja remontoitu -90. Laitoin tästä viestiä välittäjälle ja pyysin häntä oikaisemaan virheellisen tiedon. Vastauksessa hirveä selittely miksi ja miten moinen "kirjoitusvirhe" oli päässyt ilmoitukseen.
Toinen oli tässä oman talomme läheisyydessä. Muutimme tälle kylälle 25v sitten ja kiersimme jos silloin tätä luonnonvaraista aluetta marja- ja sienimetsässä. Erään järven rannalla oli 60-80 luvuilla rakennettuja kesämökkejä, hyvin tuli tutuiksi. No, yksi näistä tuli elokuussa myyntiin rakennusvuodella 2007! Oikeasti talo on 80 luvun käkikellotalo joka on osin remontoitu 2007. Tästäkin tein reklamaation, en sitten tarkistanut muuttuiko teksti. No, toisaalta siitä näki jo ulkoa että kyseessä oli vanha rytö.
Näitä samanlaisia on valtavasti, olen nähnyt varmaan kymmeniä vuoden sisällä
Juu, myös erään kalliimman talon myynti-ilmoituksessa rakennusvuosi oli mukamas 2009, vaikka talo oli silminnähden vuosikymmeniä vanhempi. Ilmoituksesta kävikin sitten tarkemmin lukiessa ilmi, että talo oli vain siirretty jostain muualta nykyiselle paikalleen vuonna 2009, ja todellisuudessa se oli rakennettu joskus paljon aiemmin.
Huonot pimeät kuvat.
Asunnot joita ei ole viitsitty siistiä kuvausta varten vaan on tavaraa täynnä joka paikka ja ahdasta.
Pihan kuvaaminen talvella kun on lunta eikä pihaa näe.
Kuvat joista ei näe koko huonetta vaan osan esim puolet. Tällöin ei saa käsitystä koosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä:
https://www.etuovi.com/kohde/70029307?haku=M1840752275
Tuo "keittiö". Voi luoja.
Tuohan on ihan mini asunto.
Kuvat joissa kuvattu kaupunkia ja ilmakuvia tai taloyhtiön yleisiä tiloja. Kiitos kiinnostaa vaan ne kunnon valoisat kuvat asunnosta joka kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossa on neliöitä yli 200, mutta makuuhuoneita on korkeintaan kolme, ja näistäkin yksi on 7m² työhuone.
Neliöt on hukattu valtavaan khh-kph-sauna-comboon, jossa kylppäriin kuljetaan khh:n läpi (itselleni todella iso miinus!), ja kylppärissä on sitten pönttö jossain nurkassa ihan avoimena. Tilaa olisi kuitenkin ollut myös erilliselle wc:lle, eikä kph olisi jäämyt pieneksi silloinkaan.
Näissä taloissa on usein myös oudon pieni keittiö.
Tähän vielä päälle se, että sinne kodinhoitohuoneeseen mennään keittiöstä! Ja monesti keittiön pohja on sellainen, että saa kiertää keittiönpöydän ohi sinne kodinhoitotilaan ja sitä kautta kylppäriin. En yhtään tykkää siitä ajatuksesta, että toinen on tekemässä ruokaa tai syömässä keittiössä, ja siitä ohi pitää livahtaa "likaisena" pesulle. Tai vastaavasti tulla pyyhe päällä pois, ja siinä sitten muita istuu pöydän ääressä.
On oikeasti vaikea löytää sellaista pohjaratkaisua, missä kylppäriin pääsis suoraan jostain aulatilasta!
On sinulla ongelmat. Pääsääntöisesti teillä kuitenkin peseytyy perheenjäsenet, joten sinusta on kamalaa jos pesua kaipaava mies, lapsi, vaimo kävelee ohitsesi kun teet ruokaa? Tai vielä pahempaa, tulee saunasta pyyhe päällä perheen seuraan?
Miekin vähän ihmettelin. Vaatteethan voi pukea jo khh:ssa päälle jos on sellainen virallisempi tyyli perheessä, ettei olla vähissä pukeissa yhteisissä tiloissa. Ja khh:seen pääsee yleensä myös ulkoa, jos on niin likainen, ettei sisätilojen tai sen keittiön kautta voi kulkea
Talojen pihat jotka on kuvattu talviaikaan eli näkyy lunta kasa, ei pihaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvat joissa kuvattu kaupunkia ja ilmakuvia tai taloyhtiön yleisiä tiloja. Kiitos kiinnostaa vaan ne kunnon valoisat kuvat asunnosta joka kantilta.
Itseäni kiinnostaa nyt rivitaloasunto. Hyvin harvassa ilmoituksessa on kuvattu sisältä ulospäin olohuoneesta aukeava näkymä, mitä on terassin/pihan edessä. Minulle ei kelpaa pihan ohitse menevä kävelytie eikä toinen talo eikä leikkialue (olen varautunut pitkään asunnonhakuun), mutta harvoin saan nähdä, mitä pihan edessä on. Sitten on vaivauduttava hakemaan osoite google mapsista tai google earthistä ja katsottava, sopisiko talo meille, mutta olisi niin paljon helpompaa, jos välittäjä olisi kuvannut tämän tärkeän näkymän itse ilmoitukseen. Siinä ei menisi kuin viisi sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä:
Meinasitko että 22m2 yksiöön, pitäisi laittaa täysikokoinen jenkkikeittiö saarekkeineen, eihän sinne sitten mahtuisi muuta.
Väri on kyllä ruma itse en mustaa keittiötä laittaisi, muutenkin noin luukkuun on laitettu liaan paljon tummaa väriä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä:
Kertoo jo paljon, kun puolet kuvista on tunnelmakuvia Porvoon vanhasta kaupungista eikä itse asunnosta
Vierailija kirjoitti:
Tarjouskauppa.
Tarjouskauppa on hyvä, näkee mihin hintaan alueella asuntoja myydään.
Asunto maantasalla elikä katutasossa. Koskee lähinnä pienkerrostaloja. En muuttaisi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kiinnostaa nyt rivitaloasunto. Hyvin harvassa ilmoituksessa on kuvattu sisältä ulospäin olohuoneesta aukeava näkymä, mitä on terassin/pihan edessä. Minulle ei kelpaa pihan ohitse menevä kävelytie eikä toinen talo eikä leikkialue (olen varautunut pitkään asunnonhakuun), mutta harvoin saan nähdä, mitä pihan edessä on. Sitten on vaivauduttava hakemaan osoite google mapsista tai google earthistä ja katsottava, sopisiko talo meille, mutta olisi niin paljon helpompaa, jos välittäjä olisi kuvannut tämän tärkeän näkymän itse ilmoitukseen. Siinä ei menisi kuin viisi sekuntia.
Lähinnä keskustassa olevaa kerrostaloa tarkoitin. Olisi pitänyt mainita. Rivarissa ja okt ehdoton olla vähän kuvaa.
Osaispa edes joku kirjoittaa sanan piirustus oikein. Ei kahta r-kirjainta. Tosin eihän täällä vauvapalstoilla mitään järjen jättiläisiä pyöri...