Olenko kohtuuton? 15-vuotias tulee joka päivä kotiin isäviikollakin
Lapseni on pari kertaa vuodessa viikon jakson isällään. Tai pitäisi olla. Hän tulee sieltä joka päivä takaisin kotiin, lojuu huoneessaan, syö jääkaappia tyhjäksi, vaikka haluaisin juuri silloin säästää ruokakuluissa, kun olen tosi tiukilla taloudellisesti. Olisiko kohtuuton vaatimus vaatia lapsi pysymään se viikko isällään kokonaan?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Jos teini on vaan pari kertaa vuodessa viikon isällään, niin miten ihmeessä luulet, että hän tuolloin viihtyy siellä? Melkein vieraan ihmisen luona, kaikki omat tavarat kuitenkin sinun luonasi?
Viihtyisitkö itse?
He tapaavat myös 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta silloinkin lapsi tulee osaksi päivää kotiin. Uskon, että kaipaisin isääni ja olisin mielelläni hänen luonaan, kun äidin luona saisi olla muuten aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten isä tähän suhtautuu?
Ei häntä se kiinnosta.
Ap
Paska isä, kun ei lapsi viihdy siellä. Enkä todellakaan pakottaisi lasta sinne menemään.
Pidä kaapit tyhjinä isäviikon aikana. Pahoittele teinille ja ehdota että menee isälleen syömään.
Äidin jaksaminen ei näytä kiinnostavan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teini on vaan pari kertaa vuodessa viikon isällään, niin miten ihmeessä luulet, että hän tuolloin viihtyy siellä? Melkein vieraan ihmisen luona, kaikki omat tavarat kuitenkin sinun luonasi?
Viihtyisitkö itse?
He tapaavat myös 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta silloinkin lapsi tulee osaksi päivää kotiin. Uskon, että kaipaisin isääni ja olisin mielelläni hänen luonaan, kun äidin luona saisi olla muuten aina.
Ap
Piittaamattoman isän lapsena voin kertoa, että lapsesi ei kaipaa isäänsä pätkääkään. Jos kaipaisi, ei hän tulisi isäviikoilla takaisin kotiin, vaan olisi siellä isän luona. Et voi tosissasi olla niin yksinkertainen, että kuvittelet lapsen tulevan kotiin, jos isän luona on mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isä tähän suhtautuu?
Ei häntä se kiinnosta.
Ap
Edelleen, miten luulet että teini viihtyisi isällään, jos isää ei yhtään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Äiti hankkii ammattiapua tai muuta apua, jos ei jaksa. Ei monilla yksinhuoltajillakaan ole mitään vapaa viikkoja, vaan niin vaan on hoidettava lapset jokaisena vuoden päivänä. Jos ei pärjää lastensa kanssa, ilmoittaa sossuille, että lapset pitää hakea pois.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin kyseessä teini, jonka voi jättää yksin kotiin. Äiti voi lähteä lenkille, mennä nukkumaan tms.
Ei se henkinen jaksaminen kuitenkaan viikossa helpota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti hankkii ammattiapua tai muuta apua, jos ei jaksa. Ei monilla yksinhuoltajillakaan ole mitään vapaa viikkoja, vaan niin vaan on hoidettava lapset jokaisena vuoden päivänä. Jos ei pärjää lastensa kanssa, ilmoittaa sossuille, että lapset pitää hakea pois.
Huoh. Yksinhuoltajille pyritään tarjoamaan tukiperheitä. Niitä ei vain ole riittävästi saatavilla.
-17/5
Meillä käy lapset vaikka ei ole isäpäivä/viikko jne. Aina saa tulla, aina saa olla, aina saa syödä. Ne on herrantähden mieheni lapsia! Sen sijaan lapset eivät saa astua jalallaan "äidin tontille" kun ovat isäviikonlopulla. Jos jotain tositosi tärkeää on jäänyt, sen voi hakea heidän postilaatikostansa, tai kuistilta, mutta sisälle ei ole asiaa. Kun lkäytän teinejä siinä kuistilla, heitä ihan selvästi hävettää oma äitinsä. Sanon vain aina että meitä on moneen junaan, ja osa seisoo pysyvästi asemalla koskaan kyytiin pääsemättä.
Kun oma lapseni vielä vieraili isällään, hän tuli usein kotiin kesken kaiken. Aina sai tulla ,ja jos olin jossain reissussa sovitusti, niin sanoin että voi mennä mummolaan, eli minun vanhemmilleni. Ei lasta saa pakottaa olemaan siellä missä hän ei halua olla, ja teinillä on ihan laki takanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Yksinhuoltajille pyritään tarjoamaan tukiperheitä. Niitä ei vain ole riittävästi saatavilla.
Mitä huokailet? Ei se pyrkimys ketään auta.
Ei helvetti, teette lapsen ja eroatte ja lapsi on se suurin ongelma sinulle? Mietitkö koskaan, että se ongelma on sinä ja lapsen isä?
Sitten ihmetellään, mistä näitä ongelmanuoria tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se nyt ihan noin mene. Kyllä ne sossut ensisijaisesti auttavat muulla tavalla kuin lapsen poisviennillä.
Oikeesti, ihme pelottelua. Apuja saa, kun uskaltaa pyytää.
Siis äiti ei jaksa sitä ettei ymmärtänyt että lapsen synnyttäesään siitä tulee joskus teini?
Vai ei jaksa asua lapsensa kanssa? Ihan höpölöpöä että rahaa säästyy mittavasti avk/vuosi lapsen isälllä ollessa. Ihan höpölöpöä.
Syyt on nyt kyllä ihan muualla kuin siinä että kahdessa viikossa vuodessa menee perikatoon lapsen syömisen takia, ja mikäli ei ole, niin laita tilinumero niin laitan parikymppiä mitkä voit sitten säästää.
Tiedättekö, kun ennen tehtiin lapsia, niistä oltiin vastuussa ihan päivittäin, ellei ollut jotain erikoista. Minä en 80 syntyneenä ollut hoidossa elämäni aikana kertaakaan mitän viikkoa. Leirillä olin 5 päivää pariin otteeseen, ja sitten jotain matkoja tuttavaperheen kanssa, mutta silloinkin oli sisarukseni kotona. NYt kaikille ihmettelijöille vinkki:
ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA ELLETTE HALUA OLLA NIIDEN KANSSA SEURAAVAA 18 VUOTTA PÄIVITTÄIN. Noin.
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan jaksamista ajattele kukaan, vaikka olen avioliitossa. Mutta ei se silti lapsen/nuoren vika ole. Hänellä on jaksamista itselläänkin ilman, että hänen tarvitsee miettiä jaksanko minä häntä vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se nyt ihan noin mene. Kyllä ne sossut ensisijaisesti auttavat muulla tavalla kuin lapsen poisviennillä.
Oikeesti, ihme pelottelua. Apuja saa, kun uskaltaa pyytää.
Oikein tarkkaan, kun luet lainaamasi viestin huomaat, että siinä nimenomaan kehotettiin hakemaan apua. Ihan ensimmäisessä lauseessa.
Älä huoli, eiköhän lapsesi ole jo kohta poissa silmistäsi jossain laitoksessa. Mielenterveysongelmat ovat taatut hänelle, kun kumpikaan vanhemmistaan ei välitä hänestä.
Teinit tykkää kökkiä omassa huoneessaan. Se kuuluu ikään.