Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:Bussikuski jätti 9-vuotiaan tytön pysäkille, koska käteinen ei kelpaa – äiti löysi tyttärensä tuntia myöhemmin itkuisena ja peloissaan

Vierailija
18.06.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006546189.html

Miksi äiti ei varmistanut että kelpaako käteinen bussiin?

Kommentit (342)

Vierailija
81/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain pikkiriikkisen väritelty tarina. Akkukin sattumalta loppui ja ruokaakaan ei ollut saanut tuntikausiin ja äitikään ei löytänyt bussipysäkki, vaikka oli itse lapsen vienyt sinne kaverille. 0/5 tuolle provolle. 

Vierailija
82/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo huhtikuun alussa on todettu, että korona ei tartu pinnoilta, mutta silti käteisen käyttö on pannassa.

Onko se välttämättä edes sen takia... jospa HSL tässä nyt testaa samalla, että lopettaa koko käteisen käytön. Tukholman liikenteessä ei käy kuin luottokortit ja ennakkoliput.

Ainut hyvä asia eurossa on ettei olla sen kanssa vielä pankkien täydellisessä talutusnuorassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYHÄT ÄLYPUHELIMET. Entä jos akku loppuu tai tulee toimintahäiriö, heitetäänkö ihminenkin silloin kylmästi koiranilmaan koska lippu oli siinä simahtaneessa  puhelimessa? Vaikka mukana olisi käteistäkin?

Vierailija
84/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä jatkuvaa bussikuskien syyttelyä. Heille on annettu tiukat ohjeet, kuinka toimia. Toimit ohjeiden mukaan, saat torut. Ihme, ettei aina huvita tehdä duunia. Tehdään niin tai näin, niin turpiin tulee.

Myös meille asiakkaille ohjeet ovat olleet selvät: osta lippu etukäteen, busseista ei saa ostettua lippua. Hyvin yksinkertaista. Nyt taas pitäisi jonkun lukutaidottoman hieno rouvan lasta paapoa... :D

Ihan jo koulutuksessa kerrotaan ettei ketään saa jättää heitteille, jos kyseessä on esim. Nuori tai päihtynyt. Eli kyllä kuski on toiminut väärin tilanteessa. Ei meillä mitään tiukkoja ohjeita ole. Inhimillisyyttä ja maalaisjärkeä itsekin käytän töissä päivittäin, eikä ole toruttu vastaavissa tilanteissa

T: linja-auton kuljettaja

Etpä ole bussikuskia nähnytkään, jos väität, että kuskeja ohjeistetaan ottamaan ympäripäissään oleva ihminen kyytiin. Täälläpäin ainakin käännytetään ovelta jos on liian päissään ja hyvä niin. 

Jos tämä päihtynyt henkilö on jossain keskustassa jossa on ihmisiä, niin en minäkään ottaisi kyytiin. En jaksa alkaa saivartelemaan, kyllä varmasti aikuiset ihmiset ymmärtävät mikä on heitteillejättö. Nythän puhuttiin lapsesta.

Vierailija
85/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kaveri saattanut pysäkille, oli ehkä ollut puhelin mukana mistä soittaa aikuisille

Vierailija
86/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä jatkuvaa bussikuskien syyttelyä. Heille on annettu tiukat ohjeet, kuinka toimia. Toimit ohjeiden mukaan, saat torut. Ihme, ettei aina huvita tehdä duunia. Tehdään niin tai näin, niin turpiin tulee.

Myös meille asiakkaille ohjeet ovat olleet selvät: osta lippu etukäteen, busseista ei saa ostettua lippua. Hyvin yksinkertaista. Nyt taas pitäisi jonkun lukutaidottoman hieno rouvan lasta paapoa... :D

Ihan jo koulutuksessa kerrotaan ettei ketään saa jättää heitteille, jos kyseessä on esim. Nuori tai päihtynyt. Eli kyllä kuski on toiminut väärin tilanteessa. Ei meillä mitään tiukkoja ohjeita ole. Inhimillisyyttä ja maalaisjärkeä itsekin käytän töissä päivittäin, eikä ole toruttu vastaavissa tilanteissa

T: linja-auton kuljettaja

Hei vitsi, mähän rupeenkin esittämään päihtynyttä joka kerta bussiin mennessä niin pääsen ilmaiseksi. Ja lapseni opetan kertomaan nyyhkytarinan kadonneesta bussikortista ja tyhjentyneestä akusta, niin pääse hänkin joka kerta ilmaiseksi.

Jos se sinun mielestä on sen arvoista, niin teenpä se. Itse en viitsisi lapseni kasvatusta pilata opettamalla hänelle jotain noin moraalitonta. Sinullekkin tuo olisi vain tosi noloa, mutta hei säästät sillä ehkä muutaman euron, jos esität tarpeeksi kännistä.:)

Et ole kuullut sarkasmista? Tuossahan juuri kritisoidaan käytäntöä, että toiset pääsevät ilmaiseksi kun vaan ovat tarpeeksi säälittäviä.

Vierailija
87/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien olisi pitänyt etukäteen varmistaa että käykö käteinen, mutta ei kuljettaja saa jättää lasta heitteille vaikkei voisikaan ottaa käteistä vastaan.

Näinpä. Toivottavasti bussikuskit lukevat artikkelin kommentit.

Vierailija
88/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JannikaPetterin äiti itkee ihan turhaan lehteen. Tyttö kävelee alle 40 minuutissa kotiin.

Vierailija
89/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PYHÄT ÄLYPUHELIMET. Entä jos akku loppuu tai tulee toimintahäiriö, heitetäänkö ihminenkin silloin kylmästi koiranilmaan koska lippu oli siinä simahtaneessa  puhelimessa? Vaikka mukana olisi käteistäkin?

Sakkomaksunkin saat, jos puhelin on simahtanut ja lippu jäänyt sinne. Turha inistä. 

Vierailija
90/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä valtteri ==?

tämä on vääryys

Vierailija
91/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä jutuissa sama selitys : lapsi oli ollut monta tuntia syömättä ja juomatta.Sekö myös kuskin vika ? Kuski teki väärin ,mutta äidin tehtävä on huolehtia ,että akkua jäljellä ja vaikka eväät lapselle.

Vierailija
92/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti huolehtikoon itse lapsestaan, silloin kun lapsi ei siihen itse kykene. Tässä tapauksessa ei kyennyt. Turha syyttää jotain toista henkilöä, kun itse möhlii.

Vierailija
93/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa kertoi ettei saanu ärrältä pakettia ku ei ollu kun käteistä...mulla jäi ärrälle röökiaski, pari energiajuomaa , suklaalevy  ja  tamppoonit kun se vitt"sesti hymyilevä myyjä alkoi osoitella jotain lappua että käteinen ei käy. Sanoin että mulla on luottotiedot menny, miten mä pankkikortin muka saan? Kohautteli vaan vi""nen hymy naamallaan harteita ja  kehtasi vielä kiljua perään että mun pitää viedä ne ostokset takaisin mistä otin. Sai viiä ihan ite vaan.

Vain otettu lääke auttaa. Luottotiedoton kyllä saa pankkikortin. Toki sepustuksesi olikin vain sekavaa provoyritys tms. 

No ei todellakaan saa! Olen 41-vuotias ja minulla maksuhäiriömerkinnän takia vain Visa Eletrcon .En saa myöskään vuokrattua asuntoa yksityishenkilöiltä. Maksuhäiriöt vaikuttaa hiton moneen asiaan.

Kulta, se Visa Electron on pankkikortti. 

Vierailija
94/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta lehtiin. Vanhempien moka. Puhelin pidetään aina ladattuna, kun lähdetään jonnekin. Jos ei ole akkua, niin kaverilla ladataan ennen kotiin lähtöä. Laturi mukaan tai matkalaturi, Hsl aplikaatio...  Jos ei lapsi ole kykenevä näihin, niin on liian nuori kulkemaan yksin. 

Vierailija
95/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski oli varmasti mammu. Ne on paskamaisimmat kuskit.

Vierailija
96/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa kertoi ettei saanu ärrältä pakettia ku ei ollu kun käteistä...mulla jäi ärrälle röökiaski, pari energiajuomaa , suklaalevy  ja  tamppoonit kun se vitt"sesti hymyilevä myyjä alkoi osoitella jotain lappua että käteinen ei käy. Sanoin että mulla on luottotiedot menny, miten mä pankkikortin muka saan? Kohautteli vaan vi""nen hymy naamallaan harteita ja  kehtasi vielä kiljua perään että mun pitää viedä ne ostokset takaisin mistä otin. Sai viiä ihan ite vaan.

Siis mistä lähtien R-kioskilla ei ole käteinen käynyt? Aina kun itse olen siellä käynyt, niin kyllä raha on kelvannut.

Vierailija
97/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ihan pakko äidin soittaa tuostaki iltikseen, vaikka samat säännöt olleet jo kuukausia

Vierailija
98/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hulluus tämä on ettei käteistä saa käyttää?! Minä en meinannut saada R-kioskilta pakettiani ulos, koska maksoin käteisellä! Myyjä kyseli tuskastuneeena eikö minulla ole pankkikorttia, sanoin että ei ole kuin  tämä Visa Electron ja sillä on vain 2 e. 

Toimii kaikkialla kaikista parhaiten, paitsi pohjoismaissa. Täällä käteistä kartetaan, se on "rikollisten rahaa" aina kun maksat vaikkapa satasella. Koko muu Eurooppa rakastaa käteistä. Toki sille on juu syynsä, tiedän, mutta siis silti.

Vierailija
99/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskit eivät ole lapsenvahteja tai hyväntekijöitä! Se on vanhempien tehtävä huolehtia ,että ne lapset pääsee sinne minne pitää.

Tuo ei oikeastaan edes liity asiaan. Kysymys on siitä, mitä tapahtuu silloin kun perusmekanismit syystä tai toisesta pettävät, kuten maailmassa aina ja joka päivä jossakin tapahtuu. Annetaanko laivan vain upota, annetaanko koneen vain syöksyä vuoristoon.

Vierailija
100/342 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km kävely 9 vuotiaalle kotiin ylivoimainen kesällä?

Mikähän vamma sillä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi