Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö etätöissä tekemään kotijuttuja?

Vierailija
18.06.2020 |

Mies on ollut etätöissä kuukausia, minä vain 1-2 pv viikko. Minä pystyn etätyöpäivänä esim. leikkaamaan vihanneksia itelleni salaatiksi tai käskyttämään lapsia (nyt vaihdatte ne lakanat, pyyhkikää pöytä). Mies ei pysty yhtään.

Ärsyttää laittaa työpaikalta viestiä lapsille mitä pitää tehdä ja uutta viestiä 2 t päästä, että joko on tehty. Sitten kotiin tullessa asia on vielä vaiheessa. Siis tyyliin roskapussia ei ole saatu vietyä ja pyykkejä laitettua kuivariin mun 8 t työpäivän aikana.

Eikö oikeasti etätöissä voi huikata lapsille, että nyt Netflix 5 min tauolle ja roskat ulos?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pystyy.

Vierailija
2/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on ihmisiä jotka tekevät töitä ja ihmisiä jotka vahtivat muita tai siirtelevät papereita. Jos olet työtä tekevä niin kummasti vaan etänäkin pitää tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pystyy, joskus ei.

Jos on päivä, jolloin tekee vain omaa hommaansa yksinään, pystyy vaikka itse pyyhkimään ne pöydät vessarissun aikana.

Jos taas on toinen toistaan vasten aikataulutettuja palavereita muiden kanssa, niistä ei aina ehdi edes vessaan. Eikä todellakaan aleta kesken huutelemaan mitään pöydänpyyhintää.

Sitten tietysti on myös se kysymys, että jos sinä et saa sillä työpaikalta lähettämälläsi viestillä lapsia tekemään mitä käsket, niin miksi oletat, että ne tottelisivat jotakuta muutakaan sen paremmin? Jos ja kun täytyy kuitenkin olettaa, ettei sillä toisellakaan ole mahdollisuutta seistä vieressä ja pitää korvasta kiinni kunnes homma on hoidettu?

Vierailija
4/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä teen töitä, en hoida kotia. En minä töissäkään kipaise kesken kaiken R-kioskilla tai citymarketissa, vain palkattomalla ruokatunnilla voi tehdä, mitä itse haluaa.

Vierailija
5/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tietysti on myös se kysymys, että jos sinä et saa sillä työpaikalta lähettämälläsi viestillä lapsia tekemään mitä käsket, niin miksi oletat, että ne tottelisivat jotakuta muutakaan sen paremmin? Jos ja kun täytyy kuitenkin olettaa, ettei sillä toisellakaan ole mahdollisuutta seistä vieressä ja pitää korvasta kiinni kunnes homma on hoidettu?

Toinen ei huomaa lukea viestejä ja toinen ei muista tehdä. Eli kun sanoo ja muistuttaa, niin yleensä tapahtuu aika helpolla.

Ap

Vierailija
6/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla ole etätyössäkin vessataukoja, joiden aikana voi huikata lapsillekin ohjeita. Varmasti voi olla joku ihan äärimmäinen työpäivä, mutta 99-prosenttisesti kyse on miehen välinpitämättömyydestä.

Vierailija
7/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun etätyössä pystyi ohjaamaan myös lasten koulua. Oma työpäivä vastaavasti venyi. Mutta kaikki tuli hoidetuksi ja olin tyytyväinen sekä työni tulokseen että lasten etäkouluun.

Vierailija
8/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä pyöräyttää pyykit koneessa ja astiat astianpesukoneessa. Muita kotitöitä en työpäivän aikana tee.

Ap:n mies taitaa viettää taukonsa netissä.

Vierailija
9/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti sitä pyöräyttää pyykit koneessa ja astiat astianpesukoneessa. Muita kotitöitä en työpäivän aikana tee.

Niin tekeekin. Kuulemma ajatukset on kuitenkin töissä, joten ei muista ja huomaa ajatella jotain roskapussia.

Ap

Vierailija
10/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin voi laittaapois, jos kotihommat ei kakaroilta onnistu.

Vierailija
11/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän useimmilla ole etätyössäkin vessataukoja, joiden aikana voi huikata lapsillekin ohjeita. Varmasti voi olla joku ihan äärimmäinen työpäivä, mutta 99-prosenttisesti kyse on miehen välinpitämättömyydestä.

Onko siis huutelu vessasta sun käsityksesi vanhemmuudesta? Voi. Ei.

Vierailija
12/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän tunnin ruokatauon. Muuten en.

Vierailija
13/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein maanantaisin 18 tuntia työtä putkeen. Muina päivinä heräsin kahdeksalta ruksaamaan itseni töihin ja sitten nukuin koko päivän. Oli ihana kevät!

Vierailija
14/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran pystyn, pyykit hoituu samalla ja lounaakin ehdin yleensä valmistaa kun yritan kuitenkin pitää kunnon ruokatunnin. Lapsiakin tulee käskytettyä pitkin päivää, mutta aika paljon riippuu päivästäkin, esim eilen olin puhelinpalavereissa aamukasista iltakuuteen lähestulkoon tauotta, hyvä kun vessaan kerkesi.

Vierailija
15/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko seksi tässä yhteydessä kotityöksi?

Vierailija
16/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tekeekin. Kuulemma ajatukset on kuitenkin töissä, joten ei muista ja huomaa ajatella jotain roskapussia.

Ap

Miksi työpäivän aikana pitäisi ajatella jotain roskapusseja teki sitä työtä sitten kotona tai työpaikaalla. Samoin jos lapset ei tee mitään mun mielestä siihen kannattaa yrittää keksiä jotakin muuta ratkaisuksi kun sen että jomman kumman vanhemman pitäisi sitä olla ohjeistamassa kesken työpäivän.

Vierailija
17/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko seksi tässä yhteydessä kotityöksi?

Jos et tykkää siitä niin joo.

Vierailija
18/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen ei huomaa lukea viestejä ja toinen ei muista tehdä. Eli kun sanoo ja muistuttaa, niin yleensä tapahtuu aika helpolla.

Ap

Netfilxit ym. jäähylle niin alkaa muisti palautua. 

Vierailija
19/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöissä teen töitä, en hoida kotia. En minä töissäkään kipaise kesken kaiken R-kioskilla tai citymarketissa, vain palkattomalla ruokatunnilla voi tehdä, mitä itse haluaa.

Ai kyllä meillä vain kipaistaan viereiseen kauppaan tai käydään vaikka postissa ihan työajalla. Töissä on myös taukoja ruokatunnon lisäksi. 

Vierailija
20/24 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joitakin tiimipalavereja, joiden aikana jumppaan, täytän astianpesukonetta tai pyyhin pölyjä samalla kun kuuntelen kuulokkeilla esiintyjää.