Ajattelin ottaa äkkilähdön etelään jouluksi. Miten sinä aiot käyttää ylimääräisen 300 euron toimeentulotuen?
Kommentit (45)
Guccin tennarit ostan. Loput laitan omistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan joulumatkailuun kolmella sadalla! :D Sillä et pääse edes Egyptiin telttaan. Jos meinaat johonkin oikeaan kohteeseen 4-5 tähden hotelliin, saat lisätä nollan budjettisi perään.
Joskus olen päässyt 5 tähden hotelliin valitessani matkajokerin
Ja minkähän vuoden joulu tämä oli? Itse olen muutaman joulun ollut etelässä, ja ihan järkyttävän kallista on ollut. Halvinta on silti varata hyvin ajoissa.
No joo lähtö oli tuolloin muistaakseni tammikuun puolella
Fiksuinta on juhlia joulua juuri tammikuun lopulla. Silloin on kaukokohteiden äkkilähdöt halvimmillaan. Mutta ei se silti oikea joulu ole.
Joku hieno käsilaukku olis kiva mutta en tiedä saako sellaista kolmellasadalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan joulumatkailuun kolmella sadalla! :D Sillä et pääse edes Egyptiin telttaan. Jos meinaat johonkin oikeaan kohteeseen 4-5 tähden hotelliin, saat lisätä nollan budjettisi perään.
Joskus olen päässyt 5 tähden hotelliin valitessani matkajokerin
Ja minkähän vuoden joulu tämä oli? Itse olen muutaman joulun ollut etelässä, ja ihan järkyttävän kallista on ollut. Halvinta on silti varata hyvin ajoissa.
No joo lähtö oli tuolloin muistaakseni tammikuun puolella
Fiksuinta on juhlia joulua juuri tammikuun lopulla. Silloin on kaukokohteiden äkkilähdöt halvimmillaan. Mutta ei se silti oikea joulu ole.
Köyhälle joulu on silloin kun all inclusive aukeaa ja aurinko paistaa ;)
Mites ap on Kelalle perustellut tuon toimeentulotuen tarpeen? Hakemuksessa tuskin luki "lomantarve"?
0/5
Vierailija kirjoitti:
Mites ap on Kelalle perustellut tuon toimeentulotuen tarpeen? Hakemuksessa tuskin luki "lomantarve"?
0/5
Ei sitä tarvitse perustella. Tuki on laissa määritelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä elän palkallani
Niin eläisi moni muukin jos Juhan hallitus ei olis ollu 9€/pvä-pilipalitöiden perään.
Tuo 9euron työ pitäisi ottaa lakikäsittelyyn ja saada siihen iso muutos.
Siis mikä toimeentulotuen ylimääräinen 300e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei sitä tarvitse perustella. Tuki on laissa määritelty.
Ei kukaan "ylimääräisiä" tukia saa. Vai pyhällä hengelläkö AP ajatteli selviävän joulukuun, kun törsää sen 300e johonkin pleikkariin?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä toimeentulotuen ylimääräinen 300e?
Koronalisä
Ei ole tulossa sinulle eikä kenellekään muulekaan mitään ylimääräistä kolmesatasta. Älä vittsi lässyttää sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostelen tiettyjä kukkia.
Samat on puuhat mielessä. Panostan myös sieniin, laajennan yrteillä tajuntaani.
Elämiseen menee täysin. Ei mihinkään ylimääräiseen. Ei saada edullisempaa asuntoa mitenkään joten suurin osa rahasta menee pelkkään vuokraan. Asumistukikin aleni juuri sopivasti.
Ostan desinfiointiaineita, kertakäyttökäsineitä ja hengityssuojaimia.
terv. monisairas tt-asiakas
Enpä kyllä huomaisi mitään eroa jos saisin 300 euroa enemmän rahaa. Huvitti kun huomasin vastaikään saaneeni palkankorotuksen 350 euroa mitä en ollut huomannut vuoteen.
Toivottavasti yhkorotus nousee suhteessa, tuo on aika epäreilua. 4 lapsen äidille 75 euroa on paljon vähemmän kuin yksinelävälle. Jos se nousee jokaisen meidän perheenjäsenen osalta, mennään lasten kanssa äkkilähdölle tai ostetaan kaikille uudet puhelimet. Voi myös vapaammin käydä esim laivalla kun ei tarvii miettiä niin paljon tiukasti.
Ostan hyvän käytetyn videotykin. Sossun leffaliput menee meillä muutamassa viikossa
Se 75 €/kk otetaan takaisin asumistuessa, missä 50 € tuloraja vaikuttaa laskelmiin. Eli tosiasiassa se 300 on joku 240.
Mikä homma? Olen pa Kelan asiakas, saanko jotain rahaa?
Ite yritän just vinkua ythsmaksua toimeentulotuesta ja jotain kela kiukuttelee. Oon tt-asiakas