Joku yrittä stalkata minua tekemällä feikki profiileja Instaan ja lähettää seurauspyyntöjä
Profiilini on private , eli vain lisäämällä näkee kuvani. Nyt lyhyen ajan sisällä kaksi erilaista feikkiprofiilia on yrittänyt lisätä. Joku random ihmisen kuva siinä, ei seuraajia ja seuraa vaan jotain muutamaa sivua. Epäilen, että kyseessä joku tuntemani henkilö joka haluaa stalkata minua jostain kumman syystä. Ahdistaa.
Kommentit (7)
Ahdistaa siksi, koska minulla on pari sellaista hullua exää joista en ihmettelis jos ne nytkin yhtäkkiä päättäisi alkaa vuosienkin päästä vainoamaan minua. Muutenkin ihmisellä joka haluaa feikkiprofiilin kautta tosi hanakasti kyylätä, ei vaikuta ihan terveeltä.
Mulla on yksityinen profiili, 140 seuraajaa. Olen täysin yksityinen henkilö enkä missään työssä tms jutussa jossa olisin tunnettu tai tiedetty. Seuraamispyyntöjä on yli 800. Se on vähän sellainen paikka että randomit ja robotit lisäilee kaikkia, ja esim nykyisen kumppanini eksän kaveri on laittanut pyynnön seurata minua, en ole ikinä nähnyt häntä eikä meillä ole mitään yhteistä kaveria eikä muuta. Ihmiset on sellasia mutta ei se mitään, ne voi vaan jättää sinne ne pyynnöt, ei ne mitään haittaa.
Tuskin kukaan tuttusi. Nämä ovat nk. "tissibotteja", joita on Ilta-Sanomien mukaan viimeaikoina enemmän liikkeellä.
Ehkä pitäisi vaan poistua kaikesta somesta kun olen sen verran vainoharhainen.
ap
Voisiko joku linkittää sen IS jutun. Ehkä vähän helpottaisi.
Instagram on täynnä kaikenlaisia feikkiprofiileja, joiden tarkoituksena on jollain tavalla huijata ihmisiä. Foliohattu pois. Ja miksi ahdistaa, jos joku tuttu haluaisi stalkata profiiliasi?