Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lukenut Raamatun? Tai tunnetko ketään joka olisi lukenut?

Vierailija
18.06.2020 |

Siis kokonaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niistä? Ja minkä uskontokunnan mukaiset herkut pitäisi laskea sen sisälle?

Vierailija
2/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Miksi kysyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen, useampaankin kertaan. Se on yllättävän mielenkiintoinen ja hyvää perustietoa kulttuurimme kehityksestä ihan jokaiselle.

Vierailija
4/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että olen myös. Mutta en ole ihan varma jäikö lopusta joku pieni osa lukematta, koska aikaa on kohta 20 vuotta.

Mutta ihan hauska idea. Kunhan saan Helmet-lukuhaasteen pian valmiiksi, voisin ottaa tuon urakaksi.

Vierailija
5/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
6/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulun innoittamana sen ja apokryfikirjat. Nyttemmin olen ateisti ja todennut että kaikki uskonnot ovat samaa hölynpölyä, yrityksiä hallita tietämättömiä. Koraania en ole lukenut, mutta egyptiläisen kaverin mukaan se ei eroa vanhasta testamentista muuten kuin että nimet vaihdettu ja kirjat järjestetty eri tavoin.

Buddhan kirjoituksia olen lukenut, ja ne ovat sinänsä vähiten ristiriitaiset. Ikävä kyllä kuten uskontojen kohdalla tuppaa yleensä käymään, uskovaiset saisivat esikuvansa häpeämään.

Vierailija
7/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lukenut kerran kokonaan (monia pätkiä kymmeniä kertoja), mieheni on lukenut joku viisi kertaa ja tunnen kymmeniä muitakin uskovaisia, jotka ovat lukeneet Raamattunsa useasti =)

Vierailija
8/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lukenut kerran kokonaan (monia pätkiä kymmeniä kertoja), mieheni on lukenut joku viisi kertaa ja tunnen kymmeniä muitakin uskovaisia, jotka ovat lukeneet Raamattunsa useasti =)

Ei uskoisi kun uskovaisten puheita kuuntelee. Joko lukevat valikoivasti (tai valikoiva muisti) tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa.

Eihän ne edes tiedä että siellä on kaksi keskenään ristiriitaista luomiskertomusta. Tai ymmärrä sitä, että vanha testamentti on tarkoitettu juutalaisille, kristityille siellä on vain kymmenen käskyä, uusi testamentti on kristityille uuden liiton ohjeeksi. Ja osan siitäkin on kirjoittanut juutalaisia ja naisia vihaava tyyppi.

Vierailija
9/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelija.

Vierailija
10/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti, siis VT:n ja UT:n. Ihan yleissivistyksen, huvin ja urheilun vuoksi.

Vierailija
11/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Rippikoulun jälkeen, nuorena oli paljon aikaa ja luin järjettömiä määriä kirjoja. Kun ehtisi vieläkin...

12/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut. Kokonaan. On hienoa kirjallisuutta. Minut on kasvatettu ateistiksi, ei ole kastettu enkä ole rippikoulua käynyt. Lukemaan on kannustettu. Olen myös sitä mieltä, että ei voi kritisoida, jos ei tiedä mitä kritisoi.

Vierailija
13/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut uskovaisaikana useita kertoja kokonaan.

Aikakirjat on kyl helvetin puuduttavaa settiä 1/5.

Vierailija
14/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen lukenut raamatusta. Vahva suositus: Jonas Gardell, Jumalasta. Kustantajaa ja painovuotta en nyt jaksa etsiä.

Myös saman tekijän kirja Jeesuksesta on erittäin hyvä. Molemmat auttavat valtavasti ymmärtämään raamattua ja kristinuskoa. Itse innostuin aiheesta siinä määrin, että nyt luen teologian perusopintojen kirjallisuutta ihan huvikseni. Ehkä syksyllä suoritan kursseja, ehkä en, kun ei niistä omassa ammatissani ole mitään hyötyä.

Vierailija
15/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulun innoittamana sen ja apokryfikirjat. Nyttemmin olen ateisti ja todennut että kaikki uskonnot ovat samaa hölynpölyä, yrityksiä hallita tietämättömiä. Koraania en ole lukenut, mutta egyptiläisen kaverin mukaan se ei eroa vanhasta testamentista muuten kuin että nimet vaihdettu ja kirjat järjestetty eri tavoin.

Koraanissa on osin samoja kertomuksia, mutta syntytavaltaanhan se on täysin erilainen kirja (enkä tarkoita tällä että jompikumpi olisi suoraan taivaasta annettu).

Muutenkin nuo kirjat kiinnostavat minua ihan muusta syystä kuin siksi, että olisin joku uskovainen. ne kertovat paljon kulttuurihistoriasta ja ovat tietenkin itse myös vaikuttaneet siihen. Uskonnoista kyllä ajattelen toisin kuin sinä, ne ovat paljon moniulotteisempi ilmiö, ei pelkkää vallankäyttöä, vaikka toki niitä siihenkin voidaan hyödyntää.

Vierailija
16/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pikkasen alusta. Valontuojasta eli Luciferista joka toi valon ja näki että valo oli hyvä jne. Totesin että tuo on Hin Perkeleen oma kirja.

Vierailija
17/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, useita kertoja, Raamattu on ihana! Luen sitä päivittäin pienen pätkän ja sen kautta Jumala rohkaisee ja lohduttaa. Useat uskisystäväni ovat lukeneet Raamatun monta kertaa läpi. Vanhassa testamentissa ennustetaan Jumalan Pojan, Jeesuksen, syntymästä, elämästä ja kuolemasta monessa kohtaa. Kaikki nämä ennustukset toteutuivat Jeesus Nasaretilaisessa. Uusi testametti on kristityille tärkeä, mutta myös Vanha testamentti on antoisa, vaikka jotkut kohdat ovat tasaisuudessaan haasteellisia. 

Paljon olen elämässäni hienoja juttuja nähnyt ja kokenut, mutta Raamattu ja Jumalan valmistama pelastus Jeesuksen sovitustyön kautta on parasta!

Jos kiinnostaa, niin evankeliumeista kannattaa aloittaa, esim. Luukaksen tai Markuksen. 

Vierailija
18/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan sukupuut, mutta muuten olen lukenut lähes kaikki. Moneen kertaan. Todella mielenkiintoista miettiä miten nykyinen demokratia kehittyi tästä.

Vierailija
19/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai kokonaan, mutta Ilmestyskirjaa on kiva tavata esim. iltalukemiseksi, löytää paljon yhtymäkohtia nykyajan menoon.

Vierailija
20/36 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä niistä? Ja minkä uskontokunnan mukaiset herkut pitäisi laskea sen sisälle?

Raamattu sellaisenaan, ilman mitään herkkuja. Raamattujakin on vain yksi. Ok, Vanhan Testamentin kaanonissa on jonkin verran eroja, mutta ei varsinaista eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi