Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Yrittäjä laittoi toiselle suomalaiselle tilille rahaa, mutta pankki keskeytti maksun, koska siinä luki Hasan

Vierailija
18.06.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11405894

Minkälainen ihminen laittaa viestiksi vain etunimen "Hasan" ? Eihän tuo kerro yhtään mitään!

Miksei siihen viestiin voinut laittaa juuri sitä mikä sen siirron tarkoitus oli? Sitä vartenhan se on siinä. Ei pelkkä etunimi maksuviestinä kerro YHTÄÄN MITÄÄN!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini maksoi parin viikonlopun baarivelat käteisellä 150 €. Menin tallettamaan käteisen tililleni ja jouduin pikku pissiksen kuulusteluun rahojen alkuperästä. Vastasin kaikkiin kysymyksiin ”Ei”, mukaan lukien osoite ja työnantaja. :D

Vierailija
22/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen tarvitse laittaa mitään viestiä.

Ja mistäs tuon tietää, vaikka jonkun lempinimi olisi ollut Hasa, ja rahat siis Hasan.

Niin, mutta ei se silti ole mikään viesti. Minun nimeni on Pekka ja jos minulle tulee maksusuoritus viestillä "Pekka" niin mitä ihmettä se tarkoittaa? Enhän minä tiedä mitä siinä maksetaan!

Se raha ei mennyt sen Hasanin tilille. Se meni kerääjän (ihan kantasuomalainen) tilille. Siksi se maksaja vissiin kirjoitti viestiksi keräyksen kohteen etunimen. Jotta saaja tietää että tämä on Hasanin yokeräykseen kohdistettu siirto. Ihan ymmärrettävää kun lukee jutun ja tajuaa, ettei tuossa kerätty suoraan Hasanin tilille. 

Onhan tuo nyt aika naurettavaa, että yhteen nimeen juututaan tuolla tavalla. Kyseessä kantasuomalaisten tilit ja yksi nimi jumittaa koko homman. Ja summakin peräti 50€.

No, onhan se hyvä tietää, että isoveli valvoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollekin tilille tulee paljon suorituksia useista paikoista, pankki kysyy alkuperää, luki viestissä sitten vaikka Pekka. Minulta pankki alkoi penätä tietoa, kun samalla luokalla olevat maksoivat yhteistilauksena tulleesta koulukirjasta. Eikä yksikään ollut ulkomainen nimi. Turha tästä on tehdä mitään rasselikysymystä. Poliittinen uutinen kaiken kaikkiaan.

Vierailija
24/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita mitään kommentteja koskaan. Ihan hyvin rahat on siirtyneet.

Ei siihen kohtaan ole pakko laittaa mitään. Edelleenkään.

Kyllä joidenkin pankkien järjestelmissä on pakko laittaa joko viesti tai viite.

Vierailija
25/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs tuon tietää, vaikka jonkun lempinimi olisi ollut Hasa, ja rahat siis Hasan.

Niin, mutta ei se silti ole mikään viesti. Minun nimeni on Pekka ja jos minulle tulee maksusuoritus viestillä "Pekka" niin mitä ihmettä se tarkoittaa? Enhän minä tiedä mitä siinä maksetaan!

Se raha ei mennyt sen Hasanin tilille. Se meni kerääjän (ihan kantasuomalainen) tilille. Siksi se maksaja vissiin kirjoitti viestiksi keräyksen kohteen etunimen. Jotta saaja tietää että tämä on Hasanin yokeräykseen kohdistettu siirto. Ihan ymmärrettävää kun lukee jutun ja tajuaa, ettei tuossa kerätty suoraan Hasanin tilille. 

Onhan tuo nyt aika naurettavaa, että yhteen nimeen juututaan tuolla tavalla. Kyseessä kantasuomalaisten tilit ja yksi nimi jumittaa koko homman. Ja summakin peräti 50€.

Naurettavaa on itkeä siitä, että meidän turvallisuutta valvotaan. Sitten kun tulee joku teroisku niin itketään että miksei tehdä mitään.

Vierailija
26/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen aihe oli vain tuoda esiin että kymmenistä tuhansista yksi onnistuu jotenkin kouluttautumaan edes lukiossa.

Vierailija
27/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti esimerkiksi pikkuseuroille tai yhdistyksille tai ihan yksityisestikin maksettaessa nimenomaan ohjeeksi annetaan, että laitetaan viestikenttään oma nimi, niin rahojen keräämisestä vastaavan on helppo seurata, kuka on maksanut jäsenmaksunsa tai osuutensa viikonlopun piknikistä tai uintiretken bensakuluista. Jos vaikka Matti maksaa Maija-vaimonsa puolesta tai Jere Virtasen äiti Jaana Lahtinen poikansa puolesta, niin pelkkä tilin omistajan nimi ei vielä kerro mitään. Ja valtaosalla pankeista tosiaan pitää olla joko viesti tai viitenumero - jos siirrät yksityishenkilön tilille, niin viitenumeroahan sinulla ei ole, joten viestiin on pakko laittaa jotain. Koska se vastaanottaja usein tietää, mitä rahoja sinulta odottaa, niin turha sinne kenttään on mitään meriselitystä raapustaa - senkun laittaa jotain, mitä ensimmäisenä mieleen tulee, vaikka sitten sen oman nimensä.

Niihin yleensä laitetaan KOKO nimi ja lisäksi maksun tarkoitus.

Vierailija
28/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa on itkeä siitä, että meidän turvallisuutta valvotaan. Sitten kun tulee joku teroisku niin itketään että miksei tehdä mitään.

Ihanko oikeasti ne kuvittelee että terroristit kirjoittelee arabinimiä pankkisiirtoihinsa. Ja sinäkin taidat niin kuvitella? 

Vierailija
29/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me ihmiset suostutaan tuohon että MEIDÄN OMIA rahoja ja niiden käyttöä kytätään noin.

Vierailija
30/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi me ihmiset suostutaan tuohon että MEIDÄN OMIA rahoja ja niiden käyttöä kytätään noin.

Vaihda pankkia vaikka Nordeaan, koska omistan Nordean osakkeita.

Vakuutusyhtiöistä suosittelen If:iä.

Vierailija
31/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaton aloitus ja keskustelu on ilmiannettu ylläpidolle.

Mikä tässä aloituksessa on asiatonta??

Vierailija
32/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan haittaa. Yli 3000 tonnin tilisiirtoni keskeytettiin toiseen maahan ja kysyttiin onko tämä varmasti ok. Kiitin tarkistamisesta ja sanoin, että kyllä on ok. 

Vierailija
33/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordealla on ainakin pakko laittaa joko viite tai viesti, mutta molempia ei voi jättää tyhjäksi.

Olen odottanut millon pankilta tulee yhteydenotto kun puolisolle siirrän välillä rahaa ja laitan joskus viestiksi milloin mitäkin :DD

En lukenut muita kommentteja, joten joku on voinut jo vastatakin tähän. Minulle pankista soitettiin joskus, tästä on aikaa jo yli 10 vuotta sitten. Meillä oli miehen kanssa tapana laittaa rahaa tililtä toiselle ja viesteiksi sellaisia "kiitos viime yöstä" ja "hierontapalvelusta" ja tällaista. Ei oikeasti ajateltu, että kukaan niitä ikinä lukisi, oltiin nuoria. Pankista soitettiin ja sanottiin, että ei muuten mitään väliä, mutta jos näitä joskus joku tutkii, niin voi joutua selittelemään, miten on saanut maksua hierontapalvelusta, jos ei ole yritysrekisterissä ja samalta henkilöltä on tilisiirtoja kuitenkin useampi tuhat euroa vuodessa. 

No, lopetettiin välittömästi. Nykyään menee puolin ja toisin siirrot "säästöön" -viestein, vaikka siirron syynä olisi mikä.

Vierailija
34/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan poikkeuksetta viestikenttään "Kiitos viime yöstä". Aina on menny raha perille, muta joskus on saaja ottanut nauraen yhteyttä, että mikä toi visti oikeen oli

Vierailija
35/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan haittaa. Yli 3000 tonnin tilisiirtoni keskeytettiin toiseen maahan ja kysyttiin onko tämä varmasti ok. Kiitin tarkistamisesta ja sanoin, että kyllä on ok. 

Kolmen miljoonan euron arvoisen siirron perään kuuluu minunkin mielestäni laittaa kyselyä. Nyt oli kuitenkin kyse 50 eurosta.

Vierailija
36/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin heitän läpällä kommenttiin jotain kun poikaystävälle tasaan velkoja. Yleensä rasvanen pitsa, sunnuntain kebabit, romuauton bensat tms. Varmaan pitää ainakin tuo kebab sanan käyttö laittaa pannaan.

Vierailija
37/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon keräykseen olisi hankittu lupa, ei mitään ongelmia olisi ollut. Rahaa ei saa kerätä luvatta.

Vierailija
38/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasimme Osuuspankista 100 dollaria, koska tarvitsimme pienen summan käteistä dollareina tippaamista varten. Ennen tilauksen läpimenoa piti selvittää, että mikä on rahan käyttötarkoitus ja mikä on rahan alkuperä. Vain 100 dollarin tähden...

Vierailija
39/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasimme Osuuspankista 100 dollaria, koska tarvitsimme pienen summan käteistä dollareina tippaamista varten. Ennen tilauksen läpimenoa piti selvittää, että mikä on rahan käyttötarkoitus ja mikä on rahan alkuperä. Vain 100 dollarin tähden...

Forexilta oon ottanut aina matkarahat. Ei oo kyselty.

Vierailija
40/51 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordealla on ainakin pakko laittaa joko viite tai viesti, mutta molempia ei voi jättää tyhjäksi.

Olen odottanut millon pankilta tulee yhteydenotto kun puolisolle siirrän välillä rahaa ja laitan joskus viestiksi milloin mitäkin :DD

Ja kavereillekkin aina "suihinotto", "perspano", "hyymeet", jne. Koskaan ei ole kukaan kysellyt mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi