Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinteinen kesäkysymys: mitä mökkituliaiseksi jos menee päiväseltään käymään

Vierailija
17.06.2020 |

Kysymys jo tulikin. Onko noloa mennä esim. viinipullon ja kukan kanssa? Lapsille karkkia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkipaketti hyvä valinta.

Vierailija
22/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli viime kesänä viestillä ihan kauppalista mitä pitää tuoda kun oltiin lähdössä kylään tuttavien mökille päiväseltään heidän kutsumana. Oli pääruokaa, jälkiruokaa ja juomat...erikoista minusta mitä piti viedä. En minä kutsu ihmisiä kylään ja pyydä heitä tuomaan omat tarjottavat ja perheelleni ruoat ( ja vieläpä kalliit). Huono fiilis jäi ja eipä olla sen jälkeen heidän mökkikutsuihin vastattu. Ei kehdattu enää perua menoa. Kauhea vaivannäkö kulkemisineen yhden päiväkäynnin vuoksi. Viiniäkään ei voitu maistella itse kun autolla oltiin. Että voi olla näinkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo tai pari koskenkorvaa toimii aina!

Vierailija
24/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suosinut wc ja talous paperi paketilla. Normikoko ei mitään hehtosäkkejä. Normaalisti maatuuvaa.

Kahvipaketti.

Ja suurinpiirtein se mitä syödään jos tarkoitus on syödä. Meitä on 4 henkilöä vieraisille. Tai kahvipullat.

Vierailija
25/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kilon kuha.

Vierailija
26/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli viime kesänä viestillä ihan kauppalista mitä pitää tuoda kun oltiin lähdössä kylään tuttavien mökille päiväseltään heidän kutsumana. Oli pääruokaa, jälkiruokaa ja juomat...erikoista minusta mitä piti viedä. En minä kutsu ihmisiä kylään ja pyydä heitä tuomaan omat tarjottavat ja perheelleni ruoat ( ja vieläpä kalliit). Huono fiilis jäi ja eipä olla sen jälkeen heidän mökkikutsuihin vastattu. Ei kehdattu enää perua menoa. Kauhea vaivannäkö kulkemisineen yhden päiväkäynnin vuoksi. Viiniäkään ei voitu maistella itse kun autolla oltiin. Että voi olla näinkin päin.

Jos kutsuu vieraita, pitäisi ymmärtää jo kutsuessaan, että vieraille on hyvä tarjota jotakin eikä odottaa että tuovat mukanaan kaiken pääruokia myöten. Vaikka ollaan mökillä.

Vierailija
27/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökki on kaukana sivistyksestä, niin olisi fiksua viedä sinne mökille tarjottavat, jos mökillä on tarkoitus kahvitella tai peräti ruokailla. On ikuisesti syöpynyt mieleen, kun oltiin mökillä ja äidin veli tuli sinne suuren perheensä kanssa ja nälkäiset lapset söivät kaikki meidän ruuat ja lähtivät pois. Kauppaan oli matkaa 40km, eikä se ollut kuin suunnilleen virastoaikoihin auki.[/quot

Itse käsitän tuliaisilla jotain ekstraa, tietysti ruokaa viedään jos niin on isäntäväen kanssa sovittu.

Vierailija
28/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kukka on amppeli, voisi olla kiva mökin kuistille.

Jos mökillä ollaan lähinnä juhannuksena ja pieni osa esälomasta amppeli tai kukka ei mun mmielestä ole paras vaihtoehto. Jos mä taas haluaisin laittaa kukkia kuistille olisin ne todennäkööisesti laittanut jo ennen  vieraiden tuloa.

Vierailija
29/29 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on palstalaiset höveleinä päiväkäyntituliaistensa kanssa, kun kuitenkin ne mökin omistajat aina täälläkin valittavat, että yövierailuillekin tullaan kahta kättä heilutellen.

Sen valossa huolestuisin, jos joku tulisi ison vessapaperisäkin ja ruokakassien kanssa. Ensimmäisenä kysyisin, kauanko he ymmärsivät viipyvänsä.

:D