Vapaaehtoisesti lapseton, seurustelisitko hyvin lapsirakkaan ihmisen kanssa?
Sanotaan, että olisi lupaava deittitarjokas, joka on kuitenkin hyvin lapsirakas: pysähtyy lepertelemään vauvoille, on innokas kummi, haluaa viettää paljon aikaa sukulaislasten kanssa. Ei kuitenkaan omia lapsia.
Itse en haluaisi tällaista tapailla, koska riski siihen, että tämä alkaisikin itse haluta lapsia, on liian suuri.
En myöskään halua elämääni ollenkaan lapsia, edes kumppanin kummilasta.
Lisäksi pidän lapsirakkautta hyvin epäviehättävänä piirteenä, joten tuo tekisi ihmisestä seksuaalisesti paljon vähemmän kiinnostavan.
Mites muut?
Kommentit (33)
En seurustelisi, koska tuosta väistämättä seuraisi, että joutuisin itsekin lasten kanssa tekemisiin tai jopa ottamaan lapsia kotiini kylään, ja noita en halua. Tuskinpa tuolla lastenrakastajallakaan riittäisi kärsivällisyys siihen, etten koskaan halua tulla hänen lisääntyjäkavereidensa kanssa brunssille, joissa on lapsia, siskon lastenkutsuille tai muihin vastaaviin tilaisuuksiin.
Pidän lapsista, mutten kovin pitkää aikaa kerrallaan. En haluaisi ikinä omia lapsia, mutta olisi outoa, jos kumppanilla olisi ongelma sen kanssa, että vietän silloin tällöin aikaa sisarusteni lapsien kanssa.
Miksi vela ei voisi olla lapsirakas? Eivät kaikki velat ole samanlaisia - ap:nlaisia, jotka kuvittelevat voivansa puhua kaikkien velojen suulla.
Minä ainakin olen hyvin lapsirakas, mutta vapaaehtoisesti lapseton sillä henkiset ja fyysiset voimavarani eivät riittäisi lapsesta huolehtimiseen jos terveydentilani yltäisi edes raskaaksi tulemiseen. Toivon silti kumppanini olevan ihmis(lapsi)- ja eläinrakas. Kunhan kumppani ei halua lasta minun kanssani. Moni jolla on lapsia ei erityisesti halua enempää, mutta voivat haluta saada lapsen lasta toivovan lapsettoman kumppanin kanssa. Harvempi lapsia saanut toivoo lapsia velan kanssa.
Elämässä voi olla muutakin sisältöä kuin sinä ja minä ja meidän parisuhde. Kumppanilla voi olla myös omat lapset ja harrastukset ja menonsa. Vaikka olen vela, minua ei ahdista vaikka kumppanillani on rikas elämä ja elämässään muitakin asioita kuin minä. Päinvastoin olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi, koska tuosta väistämättä seuraisi, että joutuisin itsekin lasten kanssa tekemisiin tai jopa ottamaan lapsia kotiini kylään, ja noita en halua. Tuskinpa tuolla lastenrakastajallakaan riittäisi kärsivällisyys siihen, etten koskaan halua tulla hänen lisääntyjäkavereidensa kanssa brunssille, joissa on lapsia, siskon lastenkutsuille tai muihin vastaaviin tilaisuuksiin.
Ei ehkä paras sananvalinta tässä viestissä lapsirakkaalle ihmiselle, nyt kun uudelleen katson...
Vierailija kirjoitti:
Miksi vela ei voisi olla lapsirakas? Eivät kaikki velat ole samanlaisia - ap:nlaisia, jotka kuvittelevat voivansa puhua kaikkien velojen suulla.
Minä ainakin olen hyvin lapsirakas, mutta vapaaehtoisesti lapseton sillä henkiset ja fyysiset voimavarani eivät riittäisi lapsesta huolehtimiseen jos terveydentilani yltäisi edes raskaaksi tulemiseen. Toivon silti kumppanini olevan ihmis(lapsi)- ja eläinrakas. Kunhan kumppani ei halua lasta minun kanssani. Moni jolla on lapsia ei erityisesti halua enempää, mutta voivat haluta saada lapsen lasta toivovan lapsettoman kumppanin kanssa. Harvempi lapsia saanut toivoo lapsia velan kanssa.
Elämässä voi olla muutakin sisältöä kuin sinä ja minä ja meidän parisuhde. Kumppanilla voi olla myös omat lapset ja harrastukset ja menonsa. Vaikka olen vela, minua ei ahdista vaikka kumppanillani on rikas elämä ja elämässään muitakin asioita kuin minä. Päinvastoin olen onnellinen.
Ei äitipuoli voi olla vela. Vela tarkoittaa ihmistä, jolla ei ole (eikä tule) biologisia lapsia, adoptiolapsia, ottolapsia tai puolison lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äitipuoli voi olla vela. Vela tarkoittaa ihmistä, jolla ei ole (eikä tule) biologisia lapsia, adoptiolapsia, ottolapsia tai puolison lapsia.
Jos perheen perustanut pari eroaa ja puolisot löytävät uudet kumppanit niin onko uusi kumppani aina äitipuoli tai adoptioäiti? Käsittääkseni aika harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheen perustanut pari eroaa ja puolisot löytävät uudet kumppanit niin onko uusi kumppani aina äitipuoli tai adoptioäiti? Käsittääkseni aika harvoin.
Jos lapsi asuu ainakin osan aikaa luonasi, olet väkisinkin äitipuoli. Toki jos teillä on omat asunnot ja omat elämätät, ja vietätte aikaa lähinnä kumppanin lapsivapaina viikkoina, et varmaankaan ole äitipuoli.
Toki. Se olisi jopa positiivinen piirre. Rakastanhan itsekin lapsia ja viihdytän niitä mielelläni, vaikka omaan kotiini asumaan en niitä teekään. Itse en vain ole koskaan halunnut lapsiperheen arkea ja sotkua, enkä kantaa huolta ja vastuuta kasvatuksesta yms. Joten kun tahdon viedä lapsen eläintarhaan nättinä päivänä, lainaan kaverilta.
En seurustelisi. En halua lainkaan lapsia elämääni. Ja tosiaan erittäin paha turn-off.
Voisin tapailla mutta tekisin heti alkuun selväksi etten omia lapsia halua, ikinä.
Kaveripariskunta oli tälläinen tapaus, mies oli todella lapsirakas, nainen ei koskaan halunnut lapsia ja kertoi sen suoraan... 10 vuoden avioliiton jälkeen mies tajusi ettei nainen tulisi koskaan muuttamaan mieltään, pari erosi ja mies perusti perheen toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tapailla mutta tekisin heti alkuun selväksi etten omia lapsia halua, ikinä.
Kaveripariskunta oli tälläinen tapaus, mies oli todella lapsirakas, nainen ei koskaan halunnut lapsia ja kertoi sen suoraan... 10 vuoden avioliiton jälkeen mies tajusi ettei nainen tulisi koskaan muuttamaan mieltään, pari erosi ja mies perusti perheen toisen kanssa.
Näin siinä tulee käymään.... Kuumottava kohtalo... Parempi, ettei ryhdy tuollaisiin.
Kyllä minä voisin oikein hyvin muodostaa parisuheen hyvin lapsirakkaan ihmisen kanssa. En tosin itse ole 100% vela koska suhtaudun omalta osaltani laps(i)en saamiseen niin, että saan jälkikasvua, jos saan. Mutta yksin en ala tai ryhdy omia elätettäviä lapsia hankkimaan.
Toivon että voin sitten yhdessä mahd. kumppanini kanssa päättää tämän asian. Toisaalta tiedän pareja tai ainakin parin, joka on päättänyt useita vuosia sitten saada yhteistä jälkikasvua mutta vuosien yriyksestä huolimatta ei ainakaan vielä ole ns. tärpännyt.
Tiedän myös naisen joka sanoi vuosia, oikeammini kaiketi lähempänä vuosikymmeniä, että hän ei sitten hanki koskaan lapsia. No sai uuden kumppaninsa kanssa 44 vuotiaana esikoisensa. - Toinen lapsi syntyi noin vuosi myöhemmin.
Kummilapsia minulla on "jo" elämäsäni, joita huomaan ihan liian usein lahjovani heitä joko rahalla tai yrittäen keksiä ja löytää heille kulloinkin mieluisan lahjan. Sen sijaan, että ennätttäisin viettämään heidän kanssaan aikaa.
Hämmillni ja jotenkin luotaatyönävänä koin kun eräs treffikumppanini kertoi, että hänellä on kyllä lapsia mutta ei halua olla heidän kanssaan yhtään missään tekemisissä. Tämän hänen asenteensa olisin saattanut ehkä ymmärtää paremmin, jos lapsi tai siis tässä: lapset olisivat häntä jollain lailla satuttaneet tai loukanneet syvästi mutta kun paljastui, että lapset olivat vielä hyvin, hyvin nuoria niin hänen suhautumisensa lapsiinsa hämmensi (, etten sanosi raapaisi) minua aika tavoin.
Sinkkumies
Jaa, mikä ettei. Kunhan ei toisi lapsia meille kotiin eikä raahaisi mua lapsien luo ja jos haluaisi niitä itse tehdä, tekisi ne jonkun muun kanssa.
Tekisi mieli sanoa "en", mutta totta puhuen riittävän kuuma pakkaus saa anteeksi aika paljon pahempiakin luonneoikkuja.
Parasta kun ei. En mäkään haluaisi olla tekemisissä lasten vihaajien kanssa.
Minä seurustelen tällaisen kanssa, hän pitää lapsista ja osaa olla lasten kanssa. Minä en osaa enkä tahdo lapsia, en myöskään vihaa. Olen kyllä kertonut tämän hänelle, mutta hän ei hirveästi kommentoi. Pelottaakin että jossain vaiheessa tulee ero tämän takia, enkä halua ajatella asiaa liikaa koska rakastan häntä niin kovin.
Todennäköisesti en seurustelisi. Väsyn helposti lasten seurassa ja suurella todennäköisyydellä joutuisin tämän miehen mukana olemaan myös paljon tekemisissä lasten kanssa. Kohtaamani lapsirakkaat miehet ovat tähän saakka olleet myös sellaisia, jotka haluavat omia lapsia ja olettavat kaikkien naistenkin niitä haluavan. Olisin koko ajan varuillani, milloin painostus ja jankutus omista lapsista alkaa enkä siksi uskaltaisi sitoutua suhteeseen.
No minä olen vela, mutta samalla hyvin lapsirakas. Pidän lapsista ja heidän seurastaan, mutten vain halua omia. Eli hyvin voisin seurustella, paitsi jos hän haluaisi kanssani lapsia.
Edellinen poistui vahingossa.