Lääkäri ei ota uusia oireita huomioon koska aikaisemmillekaan ei ole löydetty syytä
Ymmärrän hyvin että tilanne on hankala lääkärillekin. Oireeni on kuitenkin ihan objektiivisesti todettavissa, mikään mittari jota tähän mennessä on käytetty ei ole vain värähtänyt. Se ei kuitenkaan poista oireitani. Miten ihmeessä lääkäri voi esim. olla ottamatta huomioon toisen käden nivelten turpoamista? Käyn töissä, en pyydä mitään kipulääkkeitä... ihan kafkahommaa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkärin ne pitäisi huomioida?
Varmaan konsultoida muuta lääkäriä tai lähettää erikoislääkärille. Silloin olisi todennäköistä, että jotain mitä ei ole ajateltu voisi tulla ajateltua. Mihinkään lisäkokeisiin kokeiden vuoksi en ole innokas, mutta kun kaikkia oireita ei ole edes kirjattu niin miten ne voisi ottaa huomioon? Asenne on se, että ei ole mitään, niin puuttuu se halu auttaa.
Tässä joutuu odottamaan että tulee jotain peruuttamatonta vahinkoa ja sitten esitetään, että mitenkään ei olisi voitu asiaa selvitää.
Vierailija kirjoitti:
Ota loparit ..
Zinc
?
Tuli vissiin väärään ketjuun
Muutenkin tuntuu etteivät lääkärit tiedä nykyään mitään .Sairastettuani ääreishermosto tulehduksen ei lääkäri tiennyt mikä se on vaan täytyi googlettaa se.Eivät muutenkaan tiedä mitä lääkkeitä voidaan määrätä kun on muita sairauksia jollet itse tiedä mitä et voi lääkkeistä käyttää.
Onko aina sama lääkäri? Olisiko mahdollista saada toinen mielipide? Itsellä on joskus asiat ratkenneet sillä, kun olen joko itse maksanut yksityiselle tai sitten päivystävä lääkäri on ollut eri. Itsellä ollut siis tilanteita, että hoitamattomuuden takia asia on ollut päivystysasia hetken päästä.
Musta on otettu varmaan 10 kertaa kilpirauhastutkimukset, miksi ihmeessä??? En tajua miksi ränkytetään niitä perusverikokeita... Jotenkin tuntuu että lääkärit ei uskalla sanoa, että me ei tiedetä mikä sua vaivaa - vielä. Semmosta vaihtoehtoa ei ole. On mukatutkimista joka loppuu siihen, että yhtäkkiä vaan päätetään niin. Onneksi oon nauhoittanut jokaisen käynnin kun aika olennaisia asioita tuntuu unohtuvan niistä saneluista. "Joo onhan se turvonnut".... Omakanta: Ei erityistä turvotusta. Ei jumalauta...
Mullakin veriarvot vturallaan ja vaarallisesti liian korkeella, mutta kun ei todettu mitää sairauksii niin eivät tee mitää...
Mulla ollu samanlainen tilanne.
Kävin hormonilääkärilläkin ja ei todettu mitään.
Mutta se naurattaa kun se katsoi 5 vuotta vanhaa aivokuvaa, että "hyvältähän tää sun aivolisäke näyttää!!!"
Öö, eikö se muka voi 5 vuodessa muuttuu?
Ärsyttäähän tämä.
Vierailija kirjoitti:
Onko aina sama lääkäri? Olisiko mahdollista saada toinen mielipide? Itsellä on joskus asiat ratkenneet sillä, kun olen joko itse maksanut yksityiselle tai sitten päivystävä lääkäri on ollut eri. Itsellä ollut siis tilanteita, että hoitamattomuuden takia asia on ollut päivystysasia hetken päästä.
Mulla on ongelmana se, että on tutkittu kyllä, kuten aloitusviestissä sanoin. Minusta on silloin järkevää että käyn ne tehdyt tutkimukset läpi tämän kanssa, jolta pyydän uutta mielipidettä. No maksoin itseni kipeäksi tyypistä jonka katse lasittui puolivälissä ja lopuksi sanoi "oletko miettinyt että tää olisi vaan kaikki sun päässä"? Ei ne uskalla ajatella omilla aivoilla. Mulla on ihan mieletön pää, ei siinä mitään, mutta tuskin sen voimalla esim. paskon väritöntä paskaa tai tulen aina huonompaan kuntoon yöhikoilujen jälkeen ja sitten oon taas 100% toimintakuntoinen viikkoja. Mikä se olisi, joku suolellis-fysiologinen bipolaarioireyhtymä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota loparit ..
Zinc
?
Ei tullu.
Zinc
Jos on käsi kipiä, niin ota loparit.
Niitä ei kiinnosta tai määräys olla tutkimatta ettei rahaa kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota loparit ..
Zinc
?
Ei tullu.
Zinc
Jos on käsi kipiä, niin ota loparit.
No harmi sun kannaltas.
Oon 10, joo mullekin sanottiin että oisko sun päässä tää ongelma.
Joo aivojen voimalla mun kynnet liuskottuu yms muita FYYSISIÄ oireita.
Jepjep
Vierailija kirjoitti:
Oon 10, joo mullekin sanottiin että oisko sun päässä tää ongelma.
Joo aivojen voimalla mun kynnet liuskottuu yms muita FYYSISIÄ oireita.
Jepjep
Kynsien liuskoittuminen ei taida olla mikään maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin tuntuu etteivät lääkärit tiedä nykyään mitään .Sairastettuani ääreishermosto tulehduksen ei lääkäri tiennyt mikä se on vaan täytyi googlettaa se.Eivät muutenkaan tiedä mitä lääkkeitä voidaan määrätä kun on muita sairauksia jollet itse tiedä mitä et voi lääkkeistä käyttää.
Mä en enää oikein tiedä mitä pitäis tehdä kun aina hoetaan ettei saa googlata oireitaan, mutta kun soittaa tk:hon niin aletaan tivata että ootko goolannut oireita. Että kannattais goolata, jos vaikka sillä selviäis.
Oon pyytänyt reseptinkirjoitusoikeutta, koska jo nyt pitää itse hoitaa diagnosointi, heidän virheidensä korjaus ja pahimmillaan työhönopastus kun kyselevät että miten joku homma tehdään! Ei, en ole alalla, enkä tiedä heidän systeemeistään, tietokannoistaan tai toimintamenetelmistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää oikein tiedä mitä pitäis tehdä kun aina hoetaan ettei saa googlata oireitaan, mutta kun soittaa tk:hon niin aletaan tivata että ootko goolannut oireita. Että kannattais goolata, jos vaikka sillä selviäis.
Oon pyytänyt reseptinkirjoitusoikeutta, koska jo nyt pitää itse hoitaa diagnosointi, heidän virheidensä korjaus ja pahimmillaan työhönopastus kun kyselevät että miten joku homma tehdään! Ei, en ole alalla, enkä tiedä heidän systeemeistään, tietokannoistaan tai toimintamenetelmistään.
Juu multakin kysyttiin että mitä luulet että sua vaivaa :D sitten kerroin ja se oli se. Lääkäri oli epäileväinen vaikka oli ihan ammattitauti joten ei mikään iso sherlokkihomma pitäs olla työterveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin veriarvot vturallaan ja vaarallisesti liian korkeella, mutta kun ei todettu mitää sairauksii niin eivät tee mitää...
Mulla ne on olleet vuosia punasella mikä minnekin suuntaan, mutta aina jotenkin päättävät, että tää on ihan normivaihtelua. :D En tiedä miksi niitä verikokeita otetaan kun ei niillä mitään väliä näytä olevan.
Kyllä on terveydenhoito mennyt 20 vuodessa alaspäin Suomessa, ei voi muuta todeta. 20 vuotta sitten asuin Lontoossa ja kauhistelin heidän heikkoa terveydenhoitoa. Nyt on sama homma täällä Suomessa :(.
Miten lääkärin ne pitäisi huomioida?