Poika ja miniä pahoina, kun sanoin etteivät heidän lapset ole tervetulleita kesäpaikkaamme.
Minulla on ihana mökki saaristossa, jossa vietän suurimman osan kesää. Kulkuyhteydet ovat hankalat, mökki ei ole suuren suuri (olo/takkahuone, ruokahuone ja baarikeittiö, kaksi makuuhuonetta ja lasitettu veranta sekä terassia, jossa mm ulkotakka ja kesäkeittiö. Rantasauna ja laituri veneille.
Poikani ja hänen vaimonsa haluavat tulla mökilleni pariksi kolmeksi viikoksi heinäkuussa. Sanoin, että ei käy, heillä kolme pientä lasta, nuorin vasta vauva. En jaksa lasten riehumista ja huutoa. Haluan keskittyä omiin juttuihin ja olla rauhassa. Saari ei ole sopiva paikka pienille lapsille, siellä ei ole leikkipaikkoja eikä tekemistä. Lisäksi mainitsin vielä koronan syynä, mutta tosiasia on, että meluavat pikkulapset ahdistaa jo ajatuksenkin tasolla.
Poika veti erityisesti herneen nenään, kun ei voi tulla ”omaan” saareen. Sori, mun se on.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta ap, kuinka usein tapaat poikaasi ja hänen perhettään? Kerran kolmessa vuodessa?
Tuohan on tiuha tahti jos noin on. Mun omat vanhemmat näin viimeksi 11v sitten ja eivät ole nähneet kolmea lastani koskaan. Heitä ei kiinnosta kun ”pitää elää itselleen”.
Kuka sinut hoiti lapsena, vai olitko jo kolmikuisena vieraan hoidossa?
Olin jo kaksikuisena muiden hoidossa ja muös kaikki viikonloput, lomat jne. Olisi kiva tietää miksi boomerinpaskat hankki lapsia, kun eivät välittäneet ollenkaan...
Poika, hänen vaimonsa ja ihastuttava pikku tyttönsä saavat tulla ja mennä mökillemme, koska vain haluavat.
Etenkin heidän ihastuttava pikku tyttönsä tuo paljon iloa elämäämme.. Hän on aina tervetullut meille ilahduttamaan elämäämme.
Suuret ikäluokat ovat vieneet lapsensa hoitoon 3-4 kuukauden ikäisenä. Lapset olivat jatkuvasti päiväkodissa, kouluttamattomalla perhepäivähoitajalla, mummoloissa ja sukulaisilla. Äidit eivät ole imettäneet vauvojaan, vaan juottaneet vauvalle "vastiketta" ja tavallista maitoa. Lähes vastasyntyneelle vauvalle on annettu mm. banaania ja hunajaa. Vauvan tuttia on kastettu sokeriveteen ja nuoleskeltu aikuisten suussa.
Suuret ikäluokat ovat hylänneet lapsensa joko päivähoitoon tai sukulaisten vaivoiksi. Lapset on hylätty mummolaan moneksi viikoksi ilman äitiä ja isä. Sairasta! Nykyään tällaisista holtittomista vanhemmista tehtäisiin lastensuojeluilmoitus. Nyt suuret ikäluokat ovat isovanhempia. He ovat yhtä surkeita isovanhempia kuin olivat vanhempia. Näillä isovanhemmilla on pakottava tarve sekaantua aikuisten lastensa elämään, puuttua lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen. Nämä äidit ja isät, jotka ovat itse olleet surkeita vanhempia, yrittävät nyt isovanhempina paikata omia kasvatusvirheitään. Vanhemmuuden juna meni jo! Lopettakaa se puuttuminen ja sekaantuminen! Antakaa aikuisille lapsille, miniöille ja vävyille kotirauha!
Samalla tavalla perheen poika miniöineen ja koppavine lapsineen ottivat sukumme mökin haltuun, joihin ei kuulemma muilla ole asiaa. Ja isoäitiä on läytetty itsestäänselvänä hoitajana, kun vanhemilla on niiiiin kiire luoda sitä huipputärkeää uraansa,
Vastenmielisiä ihmisiä, joka iikka. Goes without saying.
Heh siitäs sait itsekäs narsupoju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta ap, kuinka usein tapaat poikaasi ja hänen perhettään? Kerran kolmessa vuodessa?
Tuohan on tiuha tahti jos noin on. Mun omat vanhemmat näin viimeksi 11v sitten ja eivät ole nähneet kolmea lastani koskaan. Heitä ei kiinnosta kun ”pitää elää itselleen”.
Kuka sinut hoiti lapsena, vai olitko jo kolmikuisena vieraan hoidossa?
Olin jo kaksikuisena muiden hoidossa ja muös kaikki viikonloput, lomat jne. Olisi kiva tietää miksi boomerinpaskat hankki lapsia, kun eivät välittäneet ollenkaan...
Munkin vanhemmat sitä ikäluokkaa ja hoituvat kuin kukkaa kämmenellä koko lapsuuteni ajan. Ole vain katkera omille vanhemmillesi, turha sinun on yleistää sitä koko ikäluokkaan. Huonoja vanhempia on joka ikäluokassa, mietipä mitä ihmiset kirjoittavat parinkymmenen vuoden päästä joistakin nykyisistä vanhemmista jotka ovat täysin poissaolevia puhelimeentuijottajia, eivät ole koskaan läsnä muualla kuin somessa, jonne levittävät koko lastensa yksityisyyden. Voi olla aika paljon vanhemmilleen katkeria ihmisiä tulevaisuudessa mutta ei se sitä tarkoita että kaikki olisivat. Osa kiroaa helvetin milleniumit, jotka pilasivat lastensa elämän ja yksityisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat vieneet lapsensa hoitoon 3-4 kuukauden ikäisenä. Lapset olivat jatkuvasti päiväkodissa, kouluttamattomalla perhepäivähoitajalla, mummoloissa ja sukulaisilla. Äidit eivät ole imettäneet vauvojaan, vaan juottaneet vauvalle "vastiketta" ja tavallista maitoa. Lähes vastasyntyneelle vauvalle on annettu mm. banaania ja hunajaa. Vauvan tuttia on kastettu sokeriveteen ja nuoleskeltu aikuisten suussa.
Suuret ikäluokat ovat hylänneet lapsensa joko päivähoitoon tai sukulaisten vaivoiksi. Lapset on hylätty mummolaan moneksi viikoksi ilman äitiä ja isä. Sairasta! Nykyään tällaisista holtittomista vanhemmista tehtäisiin lastensuojeluilmoitus. Nyt suuret ikäluokat ovat isovanhempia. He ovat yhtä surkeita isovanhempia kuin olivat vanhempia. Näillä isovanhemmilla on pakottava tarve sekaantua aikuisten lastensa elämään, puuttua lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen. Nämä äidit ja isät, jotka ovat itse olleet surkeita vanhempia, yrittävät nyt isovanhempina paikata omia kasvatusvirheitään. Vanhemmuuden juna meni jo! Lopettakaa se puuttuminen ja sekaantuminen! Antakaa aikuisille lapsille, miniöille ja vävyille kotirauha!
Johan on katkeraa tekstiä😊 Mua on ainakin imetetty ja hoidettu hyvin, hoitoon on viety aikaisemmin kuin ei ollut muuta mahdollisuutta 70-luvulla kun ei ollut pitkiä äitiyslomia tai hoitovapaita. Kai sinä nyt edes sen tajuat ? Ja suurten ikäluokkien lapsenlapset alkavat olla jo isoja, teinejä ja nuoria aikuisia joten en ymmärrä purkaustasi, Ihan hyvin ainakin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempani ovat isovanhemmuutensa hoitaneet nyt jo aikuisille lapsilleni, ei valittamista. Itse odotan jo omia lapsenlapsiani ja toivottavasti olen heille yhtä hyvä mummi kuin oma äitini on ollut omille lapsilleni. Sinua neuvon hakemaan apua lapsuudentraumoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä tehty ns virheitä jo paljon aiemmin kun ei ole opetettu poikaa veneilemään vaikka mökki saaressa.
Tämän kirjoittajalle ja monelle muulle tässä ketjussa muistuttaisin että kannattaa lukea ensin koko ketju ja kommentoida vasta sitten. Ap on kertonut että hän hankki huvilan vasta muutama vuosi sitten, leskeksi jäätyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aloituksesta voidaan havaita, että nykyisestä syntyvyyden laskusta voidaan syyttää paitsi itsekkäitä millenniaalifeministejä, myös vielä itsekkäämpiä suurten ikäluokkien (1945-65) feministejä.
M/40
Jos et olisi syrjäytynyt jo kouluiässä, tietäisit, etteivät suuret ikäluokat ulotu 60-luvulla syntyneisiin millään laskuopilla.
Kyseessä on laskennallinen määritelmä. Suuret ikäluokat, jotka ehtivät päästä helppoon elämään kiinni ennen 90-luvun lamaa, eivätkä ole otettaan sittemmin irroittaneet. Tosin ehkä tarkemmin ottaen aikavälin pitäisi ollakin 1945-63. 1965 syntyneissä saattaa olla jo niitä, jotka ovat kokeneet kusetuksen joka nuorempiin ikäluokkiin on suunnattu 90-luvun lamasta lähtien.
M/40
"Suuret ikäluokat" syntyivät sodan jälkeen 1945-1950 ja "helppoa elämää" emme todellakaan viettäneet. Mene puhumaan tuota soopaasi muualle. 1950-luku oli Suomessa erittäin köyhää, perheet olivat suuria +10 lasta oli hyvin tavallista. Nämä suuret ikäluokat muuttivat massoittain Ruotsiin työn perässä täysin kielitaidottomina; vertaa tämän päivän maahantulijat, jotka lähtevät työn perään kielitaidottomina vieraisiin kulttuureihin. Silloin suomalaiset pääsivät suoraan töihin liukuhihnalle.
Suomeen jääneet "suuret ikäluokat" jäivät myös 90-luvun laman jalkoihin. Työpaikat menivät alta (teollisuustyö siirtyi muualle) ja huonolla pohjakoulutuksella ei enää löytynyt uutta työpaikkaa. Syntyi "pitkäaikaistyöttömien " ryhmä, joille ei löytynyt työtä, mutta jotka olivat vielä liian nuoria eläkkeelle. Juuri näissä "suurissa ikäluokissa" on nyt paljon todella pienituloisia eläkeläisiä juuri sen takia, että viimeiset työvuodet kuluivat työttömyyskortistossa merkkaillen työkkärin "työtön, työtön, työtön " lappua. Toki heissä on myös hyväonnisia, jotka onnistuivat saamaan keskikoulupohjalta hyvän viran, mutta nämä onnekkaat ovat vähemmistönä.
Oon kans kuullu tästä paljain jaloin hiihtämisestä. Mahtaa olla ollut kovaa hommaa! Sitä olen aina miettinyt, että miten se paljas jalanpohja saatiin luistamaan riittävästi kouluun hiihtäessä, että ei tuhraantunut ihan tunteja matkaan. Tietty kovalla pakkasella jalkapohja varmaan jäätyi aika nopeasti, ja sillä oli sitten kätevä hiihdellä kansakouluun, mutta loskakelillä tätäkään hyötyä ei saanut, joten on täytynyt varmaan jotain vaseliinia laittaa jalanpohjaan tai jotain...
M/40
Äläpä kuule epäile :D. Minun edesmennyt isäni (s.1929) kertoi humalassa ollessaan koulunkäynnistään, että lumihangessa astuttiin paljain jaloin metsäneläinten ja lehmien (!!) jättämiin pissakohtiin kun olivat vielä lämpöisiä pissasta :D. Pikkupentuna vielä uskoin noi jutut. RIP isä<3.
Kyllähän se teitä "pullamössöjä" naurattaa tuo -40 ja -50 lukujen köyhyys. Tämän päivän konmarittajien ja yltäkylläisyydessä elävien on vaikea uskoa sitä, että tuolloin elettiin todellakin köyhyydessä. Ei ollut toimeentulotukia ja muutenkin kaikesta oli pulaa. Itse muistan vielä elintarvikesäännöstelynkin, olen jo niin vanha. Mutta turhaanpa näistä teille kerron, kun vastassa on naureskelu ja irvailu.
40-ja 50-luvun alussa syntyneet ovat kaikki halutessaan päässeet töihin, he ovat edenneet paljon urillaan joskus ilman mitään koulutusta...He ovat saaneet parhaat äitiys-ym. edut, heidän ei tarvinnut (mikäli opiskelivat) maksaa lainoistaan kiskurikorkoja. Mitä unohdin?...
Parhaat äitiysedut? Mitä sinä höpiset, eivät todellakaan saaneet.[/
Kyllä saivat, koska aravalaina edullisine korkoineen ja pitkällä laina-ajalla mahdollisti uuden asunnon oston hyvältä paikalta.
Lasten hoidon suoritti yhteiskunta ja niin rahaa riitti Rhodoksen matkaan ja muuhun mukavaan!”Lasten hoidon suoritti yhteiskunta”. Mitä ihmettä tarkoitat? Et selvästikään tiedä asioista mitään etkä haluakaan tietää. ”Don’t confuse me with facts, I’ve already made up my mind!”
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä tehty ns virheitä jo paljon aiemmin kun ei ole opetettu poikaa veneilemään vaikka mökki saaressa.
Jos olisit lukenut ketjun ennen kuin riennät kommentoimaan, tietäisit että ap on hankkinut mökin itse, ilmeisesti pojan jo olessa aikuinen ja omillaan.
En ihan kyllä ymmärrä mikä siinä nii kauheeta olisi viettää muutama viikko vuodesta oman lapsen ja lastenlasten kanssa mut kaikki tavallaan..
Mökin kuvailu oli melkein yhtä hyvää kuin Hyacinth Bucket- anteeksi siis Bukéella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aloituksesta voidaan havaita, että nykyisestä syntyvyyden laskusta voidaan syyttää paitsi itsekkäitä millenniaalifeministejä, myös vielä itsekkäämpiä suurten ikäluokkien (1945-65) feministejä.
M/40
Jos et olisi syrjäytynyt jo kouluiässä, tietäisit, etteivät suuret ikäluokat ulotu 60-luvulla syntyneisiin millään laskuopilla.
Kyseessä on laskennallinen määritelmä. Suuret ikäluokat, jotka ehtivät päästä helppoon elämään kiinni ennen 90-luvun lamaa, eivätkä ole otettaan sittemmin irroittaneet. Tosin ehkä tarkemmin ottaen aikavälin pitäisi ollakin 1945-63. 1965 syntyneissä saattaa olla jo niitä, jotka ovat kokeneet kusetuksen joka nuorempiin ikäluokkiin on suunnattu 90-luvun lamasta lähtien.
M/40
"Suuret ikäluokat" syntyivät sodan jälkeen 1945-1950 ja "helppoa elämää" emme todellakaan viettäneet. Mene puhumaan tuota soopaasi muualle. 1950-luku oli Suomessa erittäin köyhää, perheet olivat suuria +10 lasta oli hyvin tavallista. Nämä suuret ikäluokat muuttivat massoittain Ruotsiin työn perässä täysin kielitaidottomina; vertaa tämän päivän maahantulijat, jotka lähtevät työn perään kielitaidottomina vieraisiin kulttuureihin. Silloin suomalaiset pääsivät suoraan töihin liukuhihnalle.
Suomeen jääneet "suuret ikäluokat" jäivät myös 90-luvun laman jalkoihin. Työpaikat menivät alta (teollisuustyö siirtyi muualle) ja huonolla pohjakoulutuksella ei enää löytynyt uutta työpaikkaa. Syntyi "pitkäaikaistyöttömien " ryhmä, joille ei löytynyt työtä, mutta jotka olivat vielä liian nuoria eläkkeelle. Juuri näissä "suurissa ikäluokissa" on nyt paljon todella pienituloisia eläkeläisiä juuri sen takia, että viimeiset työvuodet kuluivat työttömyyskortistossa merkkaillen työkkärin "työtön, työtön, työtön " lappua. Toki heissä on myös hyväonnisia, jotka onnistuivat saamaan keskikoulupohjalta hyvän viran, mutta nämä onnekkaat ovat vähemmistönä.
Oon kans kuullu tästä paljain jaloin hiihtämisestä. Mahtaa olla ollut kovaa hommaa! Sitä olen aina miettinyt, että miten se paljas jalanpohja saatiin luistamaan riittävästi kouluun hiihtäessä, että ei tuhraantunut ihan tunteja matkaan. Tietty kovalla pakkasella jalkapohja varmaan jäätyi aika nopeasti, ja sillä oli sitten kätevä hiihdellä kansakouluun, mutta loskakelillä tätäkään hyötyä ei saanut, joten on täytynyt varmaan jotain vaseliinia laittaa jalanpohjaan tai jotain...
M/40
Äläpä kuule epäile :D. Minun edesmennyt isäni (s.1929) kertoi humalassa ollessaan koulunkäynnistään, että lumihangessa astuttiin paljain jaloin metsäneläinten ja lehmien (!!) jättämiin pissakohtiin kun olivat vielä lämpöisiä pissasta :D. Pikkupentuna vielä uskoin noi jutut. RIP isä<3.
Kyllähän se teitä "pullamössöjä" naurattaa tuo -40 ja -50 lukujen köyhyys. Tämän päivän konmarittajien ja yltäkylläisyydessä elävien on vaikea uskoa sitä, että tuolloin elettiin todellakin köyhyydessä. Ei ollut toimeentulotukia ja muutenkin kaikesta oli pulaa. Itse muistan vielä elintarvikesäännöstelynkin, olen jo niin vanha. Mutta turhaanpa näistä teille kerron, kun vastassa on naureskelu ja irvailu.
40-ja 50-luvun alussa syntyneet ovat kaikki halutessaan päässeet töihin, he ovat edenneet paljon urillaan joskus ilman mitään koulutusta...He ovat saaneet parhaat äitiys-ym. edut, heidän ei tarvinnut (mikäli opiskelivat) maksaa lainoistaan kiskurikorkoja. Mitä unohdin?...
Parhaat äitiysedut? Mitä sinä höpiset, eivät todellakaan saaneet.[/
Kyllä saivat, koska aravalaina edullisine korkoineen ja pitkällä laina-ajalla mahdollisti uuden asunnon oston hyvältä paikalta.
Lasten hoidon suoritti yhteiskunta ja niin rahaa riitti Rhodoksen matkaan ja muuhun mukavaan!”Lasten hoidon suoritti yhteiskunta”. Mitä ihmettä tarkoitat? Et selvästikään tiedä asioista mitään etkä haluakaan tietää. ”Don’t confuse me with facts, I’ve already made up my mind!”
Siis päiväkodit ja perhepäivähoitajat. Hoidosta osa maksettiin omasta pussista!
Toki saa ja pitää olla just niin itsekäs kun haluaa ja kieltää vieraat vaikka omia lapsia onkin. Mutta kolikolla on kääntöpuoli joka tarkoittaa aika vähän vieraita sitten siellä vanhustentalossa... Tämä on meinaan nähty läheltä.
Ei maksettu kotihoidontukia. Perhe kuitenkin piti elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset varmasti ovat yksi maailman lapsivihamielisimmistä ja vähiten perhekeskeisistä kansoista. Ei ihme, että tyytymättömyys, yksinäisyys, vanhusten itsarit, kaikkien ikäryhmien mielenterveyssairaudet ovat erittäin yleisiä. Ja tuo vuosikymmeniä jatkunut vasemmiston feministimädätys, missä nainen elää vain itseään varten vaikka olisi perheellinen, tuottaa näitä muualla maailmassa käsittämättömiä naistyyppejä, joille pari viikkoa omien lasten ja lastenlasten kanssa on ihan hirveä ajatus. Puistatatatte minua.
N46Feministit mainittu! Vasemmisto mainittu! Vanhusten itsarit mainittu! N46 on itse asiassa M46!
Popparit esiin, näitä ilmestyy tähän ketjuun vielä reilusti lisää. :D :D
Miksi ihmeessä kuvittelet, että vain miehet eivät voi sietää tätä nykyajan feminismiä?
Muistutan, että ilman "nykyajan feminismiä" sinäkään et olisi töissä vaan naimisiin mentyäsi olisit kotirouvana hellan ja nyrkin välissä, sinulla ei olisi oma pankkitiliä vaan miehesi antaisi sinulle talousrahaa pienen summan kuukaudessa. Ehkäisyä ei juuri olisi vaan lapsia pukkaisi maailmaan tasaisin väliajoin eikä kukaan olsi avoliitossa, koska ilman papin aamenta yhdessä asuminen olisi syntiä. Ilmeisesti kuitenkin pidät feministien taistelemasta modernin naisen elämästä ihan vähän kuitenkin?
Ja niin, totta kai, unohdin, että jotkut naiset ihan oikeasti äänestävät persuja, vaikka itse en sellaista pysty edes ajattelemaan ilman vatsanväänteitä.
Sinun nykyiset oikeutesi sinulle antoivat LÄNSIMAISET MIEHET, joten kiitä heitä. Melkein unohdin mainita, että toksinen feminisminne aiheuttaa minulle niitä vatsanväänteitä. Taidat kuulua Valerie Solanasin kanssa samaan koulukuntaan, jonka mielestä miehet pitäisi hävittää sukupuuttoon.
PS. Äänestän sekä Keskustaa ja Perussuomalaisia.
N46
Mitäs muuta Paappa46:en juhannukseen kuuluu? Joko kilju on tekeytynyt ja kylmässä? Ja poprillit ostettu? Vietät taatusti tänäkin vuonna yksinäisen juhannuksen, kiitos ikävän luonteenlaadun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan on katkeraa tekstiä😊 Mua on ainakin imetetty ja hoidettu hyvin, hoitoon on viety aikaisemmin kuin ei ollut muuta mahdollisuutta 70-luvulla kun ei ollut pitkiä äitiyslomia tai hoitovapaita. Kai sinä nyt edes sen tajuat ? Ja suurten ikäluokkien lapsenlapset alkavat olla jo isoja, teinejä ja nuoria aikuisia joten en ymmärrä purkaustasi, Ihan hyvin ainakin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempani ovat isovanhemmuutensa hoitaneet nyt jo aikuisille lapsilleni, ei valittamista. Itse odotan jo omia lapsenlapsiani ja toivottavasti olen heille yhtä hyvä mummi kuin oma äitini on ollut omille lapsilleni. Sinua neuvon hakemaan apua lapsuudentraumoihisi.
Olen suurten ikäluokkien vanhempien lapsi (-76) ja lapseni ovat 2v ja 0v. Ei KAIKILLA ole aikuisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kokemus on yksi ja subjektiivinen. Oli huomattavasti YLEISEMPÄÄ että lapsia hakattiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Noin minunkin isäni teki. Tai sitten kutsui meidän perheen lapsineen katselemaan mökille juhannuksen ryyppyjuhlia tms lapsille sopimatonta.
Nyt hän pörrää rollaattorin varassa, jos ulkona on kaunis ilma. Olen kutsunut häntä juoksemaan ym mukavaa, yhtä sopivaa yhteistä tekemistä, millä hän tuki meitä pikkulapsiaikana. Ei ole tarvinnut isää paljon nähdä:)
Juu, olen pikkumainen, mutta kerran oli "omat hommansa hoitanut" heti kun täytin 18, eikä kertaakaan sen jälkeen tukenut missään, niin en minä jaksa sellaista ihmistä katsella.
Jestas ootko vähän sairas. Pöyristyttävää puhetta, ootko joku kiusaaja-kiduttaja?
Lasten vanhempien pitäisi ohjata lapsia niin, että heistä on mukavaa seuraa isovanhemmille ja heidän itseluottamuksensa ja itsetuntonsa vahvistuu.
Mallin puuttuessa omasta kasvuhistoriasta sekä ympäröivästä kulttuurista ei mikään sukupolvi voi katkaista lasten ohjauksen laiminlyönnin kierrettä.