Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksin toimistolla ja olen huomennakin yksin toimistolla. Täydet työpäivät. Ei mitään tekemistä.

Vierailija
17.06.2020 |

Tämä on niin typerää. Olen jo tehnyt koko vuoden työt, saanut kaikki asiat hoidettua, siivottua työhuoneeni, siivonnut myös tekemisen puutteessa yhteisiä tiloja. Nuppineulatkin alkaa olla jo väreittäin järjestyksessä.

Töissä pitää silti olla, koska ..? Niin, no, loma alkaa vasta maanantaina. Jotenkin tämä on niin typerää, että vaikka töitä ei ole, niin työhuoneessa on istuttava.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa marinaa. Paras työpäivä on päivystyspäivä. Syön eväitä, lueskelen, suunnittelen eräretkiä, soittelen kavereille jne.

Saattaa joskus olla töitäkin mutta työnantaja maksaa nimenomaan tästä että voi mainostaa 24/7 palvelua.

Vierailija
62/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yt-kommentti liipata sen verran läheltä ap:tä että jäi satutäteily kesken 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ap on kysymys muutamasta tylsästä päivästä. Et viitsisi valittaa.

Tiedän kyllä mistä puhut, mulla oli yhdessä paikassa tuota pakko istumista kesäisin hyvinkin kuukauden ajan. Se alkoi jo todella syömään ihmistä. Kaiken lisäksi, kun olin yksin, en voinut edes lähikaupassa käydä, vaan eväät piti olla mukana. Päivän ainoa homma, eväiden syönti.

Voin kuvitella että kyllähän se ärsyttää kun se yksi tylsä päivä osuu juuri tähän juhannuksen kynnykselle. Minulla tätä tylsyyttä on tiedossa luultavasti pitkin kesää. Bore out on ihan todellinen ilmiö... En osaa itse vaihtaa täysin vapaalle töissä, vaikea keskittyä esim. kirjaan. Lähinnä turhanpäiväiseen internetin selailuun menee aika. Minulla ei tosin ole niin hulppea palkka kuin ap:lla.

T. Se joka sanoi tulevansa palstailemaan, täällä ollaan...

Vierailija
64/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JAAHAS! Ukkonen vei sähköt koko talosta. Olen kännykän ja luonnonvalinta varassa. Soitin lähiesimiehelle (joka on jo lomalla) ja kerroin tilanteen. Kysyin, josko voisin jo lähteä lomalle, kun katkosta ei mitään tietoa, enkö ilman sähköä voi tehdä mitään.

EN SAANUT LUPAA LÄHTEÄ! Eli istun melkein kuusi tuntia täällä ja viihdytän itseäni omalla kännykälläni. Kukaan ei voi tulla tänne, kukaan ei voi soittaa (koska nykyajan ”lankapuhelimeen” tarvitaan ne sähköt!), eikä luonnollisesti mitään sähköpostiakaan voi tulla.

Nyt meni kyllä niin överiksi, etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa!!

ap

Tässä provossa näemme että, sille on syynsä miksi viestintää opiskelleet päätyvät klikkitoimittajiksi tai organisaatiohimmelin paperinpyörittäjiksi, eivätkä nouse maineeseen lahjakkaina kirjailijoina.

Ei viestintää opiskelevat päädy kirjailijoiksi. Mistä tällaiseen harhakuvitelmaan olet päätynyt? Viestinnän ammattilaisia löytyy paljon viestinnän alan töistä, jota kirjallisuus ei ole. Kirjailijat ovat usein opiskellee - yllätys, yllätys - kirjallisuutta, suomen kieltä ja kirjallisuutta, suomalais-ugrilaisia kieliä, historiaa, yhteiskuntatieteitä jne. Viestintä ei ole kirjoittamista tai tarinoiden kirjoittamista.

ap

Vierailija
65/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nope, täällä ollaan. Piti hoitaa päälle menneet hälytykset sähkökatkon takia takaisin pois ja rupatella hetki vartiointifirman kanssa.

Nyt on sähköt ja netti taas päällä.

Ja joo, tiedostan tosi hyvin, että työpaikkani ei ole varma ja voi joskus osua omalle kohdalle. Meiltä ei kuitenkaan ole ketään irtisanottu, ei edes uhkailtu lomautuksella. Ei ole mitään tulospaineita ja julkinen rahavirta ei noin vaan lopu.

ap

Vierailija
66/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää provoa koko juttu. Poikkeustilan yhteydessä kaikki yliopistotason oppilaitokset käskettiin etätöihin, eikä missään oo enää pelkkä lankapuhelin käytössä.

T. Helsingin yliopiston hallinnon työntekijä, joka viettää turhakepäivää varmuuskopioimalla tiedostoja

Sanoinko jossain viestissä, että olisin töissä yliopistossa?

ap

Vierailija
67/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JAAHAS! Ukkonen vei sähköt koko talosta. Olen kännykän ja luonnonvalinta varassa. Soitin lähiesimiehelle (joka on jo lomalla) ja kerroin tilanteen. Kysyin, josko voisin jo lähteä lomalle, kun katkosta ei mitään tietoa, enkö ilman sähköä voi tehdä mitään.

EN SAANUT LUPAA LÄHTEÄ! Eli istun melkein kuusi tuntia täällä ja viihdytän itseäni omalla kännykälläni. Kukaan ei voi tulla tänne, kukaan ei voi soittaa (koska nykyajan ”lankapuhelimeen” tarvitaan ne sähköt!), eikä luonnollisesti mitään sähköpostiakaan voi tulla.

Nyt meni kyllä niin överiksi, etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa!!

ap

Tässä provossa näemme että, sille on syynsä miksi viestintää opiskelleet päätyvät klikkitoimittajiksi tai organisaatiohimmelin paperinpyörittäjiksi, eivätkä nouse maineeseen lahjakkaina kirjailijoina.

Ei viestintää opiskelevat päädy kirjailijoiksi. Mistä tällaiseen harhakuvitelmaan olet päätynyt? Viestinnän ammattilaisia löytyy paljon viestinnän alan töistä, jota kirjallisuus ei ole. Kirjailijat ovat usein opiskellee - yllätys, yllätys - kirjallisuutta, suomen kieltä ja kirjallisuutta, suomalais-ugrilaisia kieliä, historiaa, yhteiskuntatieteitä jne. Viestintä ei ole kirjoittamista tai tarinoiden kirjoittamista.

ap

Eikä sisälukutaitokaan viestinnän opiskelijoilla kehity 😄 Pointtina että pysy suutari lestissäsi, keskity niiden nettisivujen päivittämiseen äläkä kirjoittele Ö-tason sepustuksia, kun et osaa edes pitää provotason sisällöntuotantoa uskottavana!

Vierailija
68/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nope, täällä ollaan. Piti hoitaa päälle menneet hälytykset sähkökatkon takia takaisin pois ja rupatella hetki vartiointifirman kanssa.

Nyt on sähköt ja netti taas päällä.

Ja joo, tiedostan tosi hyvin, että työpaikkani ei ole varma ja voi joskus osua omalle kohdalle. Meiltä ei kuitenkaan ole ketään irtisanottu, ei edes uhkailtu lomautuksella. Ei ole mitään tulospaineita ja julkinen rahavirta ei noin vaan lopu.

ap

Julkinen rahavirta todellakin loppuu, ensi vuonna alkaa sellainen mylly että huh huh. Lukukausimaksut nostetaan takaisin pöydälle, ja perustetaan työryhmä kehittämään kolmannen sektorin ja yritysmaailman yhteisiä intressejä (lue maksullista koulutusta työmarkkinoiden tarpeisiin, välillisesti verorahoilla tuettuna mutta ilman julkisen puolen lakivelvotteita).

Vierailija
69/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että viestinnän maisteri osaisi lukea kuusi tuntia laadukasta kaunokirjallisuutta tai kirjoittaa jotain merkittävää palstamarinan sijaan. Yks tuttu kirjoitti työpaikallaan kehutun romaanin tollasina työpäivinä.

Romaanin kirjoittamiseen ei ole motivaatiota ja jos olisi, en pystyisi keskittymään sellaisen kirjoittamiseen työpaikalla. Tarvitsen luovaan kirjoittamiseen rauhaa ja jos tiedän, että minut saatetaan keskeyttää ihan milloin vain (no, paitsi nyt tänään..), niin on vaikea syventyä aiheeseen.

Minä teen kyllä kaikenlaista omaan arkeeni liittyvää luppoajalla. Varailen lääkäriaikoja, teen hintavertailuja, ostelen vaatteita ja varusteita netistä, kirjoittelen omia sähköpostejani. En varsinaisesti pyörittele peukaloitani.

ap

Vierailija
70/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että jossain Keudalla tms on jokseenkin vanhakantainen työelämämalli

Vierailija
71/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niitä työkavereita, jotka lounastauolla kuormittavat kollegoitaan selittämällä 20min kohtaamaansa asiakaspalveluvirhettä, joka todellisuudessa oli aivan mitäänsanomaton. Mutta kun on niin kiva marista, etenkin siitä ettei joku ole tehnyt työtään yhtä täydellisesti kuin ap omaansa (onhan hän toki tehtäväänsä ylikoulutettu, mikä antaa pienen leijumislisän).

Vierailija
72/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää provoa koko juttu. Poikkeustilan yhteydessä kaikki yliopistotason oppilaitokset käskettiin etätöihin, eikä missään oo enää pelkkä lankapuhelin käytössä.

T. Helsingin yliopiston hallinnon työntekijä, joka viettää turhakepäivää varmuuskopioimalla tiedostoja

Jos olisi kova tarve todistaa jollekin täysin tuntemattomalle ihmiselle turha asia, niin ottaisin kuvan tuosta pöydällä olevasta lankapuhelimesta. Ja johdosta, joka menee seinään. Valitan, mutta todellisuutta meillä vielä. Työn puolesta ei ole kännykkää, joten jos oikeasti joudun soittamaan jotain jostain toisesta huoneesta (esim. joudun luettelemaan jonkun huoltoa vaativan koneen sarja- tai tyyppinumeron), niin joudun soittamaan nämä puhelut omasta henkilökohtaisesta kännykästäni.

Oppilaitoksia on Suomen kokoisessakin maassa aika monta. Peruskoulujen, toisen asteen oppilaitosten, ammattikorkeakoulujen, yliopistojen ja vapaan sivistystyön oppilaitosten lisäksi on yksityisiä oppilaitoksia. On musiikki- ja tanssiopistoja, kansanopistoja, aatteellisia oppilaitoksia, erityisoppilaitoksia ja ties mitä kursseja järjestäviä oppilaitoksia. Jotkut pienempiä, jotkut isompia. Jotkut pyörivät täysin yksityisellä rahalla, mutta tooooodella monet oppilaitokset saavat julkista tukea. Kuten me. Olemme yksityinen oppilaitos.

ap

Vierailija
73/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis noin luppoaikaa, ottaisin jonkun löyhästi töihin liittyvän nettikurssin minkä kävisin läpi. Tai lukisin jonkun kirjan, minkä voisi edes jotenkin liittää töihin. Kyllähän sitä tekemistä olisi. 

Vierailija
74/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen osakekauppoja

Vierailija
75/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuossa on niin kauheaa ettei tarvitse tehdä töitä, mutta palkka juoksee? Jos on tylsää niin käytä aika vaikka kielen tai jonkun muun asian opiskeluun, lue kirja,  kirjoita kirja, tee pientä jumppaa tyhjässä toimistossa,  kirjoita kirje jollekin läheiselle, järjestä digitaaliset valokuvat, piirrä, aloita blogi...

Vierailija
76/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisillä onkaan. Olisit kiitollinen siitä että sulla ees on duunia.

Vierailija
77/80 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa on niin kauheaa ettei tarvitse tehdä töitä, mutta palkka juoksee?

Samaa ihmettelen. Tuohan on ideaalitilanne! Saa olla aika mielikuvitukseton jos ei työpäivään keksi täytettä muutenkin.

Nämä ihan tylsää kun ei oo tekemistä-valittajat on omien havaintojen perusteella yleensä ihan samalla lailla puhelimensa kimpussa somettamassa silloinkin kun niitä töitä oikeasti olisi...

Vierailija
78/80 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä päivää kesäloman jälkeen töissä ja taas täällä pyörittelen peukaloitani ja katselen lomakuvia yksinäni :D

Ai niin. Ja sain palkankorotuksen.

ap

79/80 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aina manikyyrit ja pedikyyrit töissä, niihin saa aikaa käytettyä kivasti.

Vinkki: Pitää olla sandaalit, ettei varpaiden lakkaus mene pilalle. Mulla on aina sandaalit varakenkinä töissä tästä syystä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
80/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisamottiin 4.12 ja minulla on työvelvoite 6kk. Istun yksin osastolla joka on tyhjennetty. Mutta täällä pitää olla. Vois edes olla kotona ja jos jotain työtä ilmestyy soittaisivat. Helvetin typerä laki. Saan vaan huhuilla täällä yksikseni 8h / päivä. Tuntuu kun olis " cast away" elokuvassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi