Olen yksin toimistolla ja olen huomennakin yksin toimistolla. Täydet työpäivät. Ei mitään tekemistä.
Tämä on niin typerää. Olen jo tehnyt koko vuoden työt, saanut kaikki asiat hoidettua, siivottua työhuoneeni, siivonnut myös tekemisen puutteessa yhteisiä tiloja. Nuppineulatkin alkaa olla jo väreittäin järjestyksessä.
Töissä pitää silti olla, koska ..? Niin, no, loma alkaa vasta maanantaina. Jotenkin tämä on niin typerää, että vaikka töitä ei ole, niin työhuoneessa on istuttava.
Kommentit (80)
Siis ilmaista rahaa tulossa? Ja takuulla on ilmastointikin rakennuksessa eikä kukaan tupruta tupakkaa vieressäsi. Moni vaihtaisi paikkaa mieluusti kanssasi, ap, esimerkiksi minä. First world problems, lakkaa valittamasta.
Sama juttu. Eikä etänä voi olla. Ja tyypillisesti, kun kuvittelee ehkä pääsevänsä lähtemään sitten hyvissä ajoin kotiin, tulee viime hetken kiireinen työ, jota pitää sitten jäädä ylitöihin hoitamaan.
Aamulla oli sama juttu: Kiireinen työ odotti, joka piti tehdä ennen klo 8.00.
Eli sopiva työaika olisi vain klo 8-9 ja klo 15-16 näin juhannusviikolla.
Muuten kyllä töitä liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Eikä etänä voi olla. Ja tyypillisesti, kun kuvittelee ehkä pääsevänsä lähtemään sitten hyvissä ajoin kotiin, tulee viime hetken kiireinen työ, jota pitää sitten jäädä ylitöihin hoitamaan.
Aamulla oli sama juttu: Kiireinen työ odotti, joka piti tehdä ennen klo 8.00.
Eli sopiva työaika olisi vain klo 8-9 ja klo 15-16 näin juhannusviikolla.
Muuten kyllä töitä liikaakin.
Sama. Minulla on ns päivystysvelvollisuus, koska kiireinen työ saattaakin pamahtaa yhtäkkiä hoidettavaksi. Mutta näin juhannuksen alla se on äärimmäisen epätodennäköistä. Tuskin edes puhelin soi kertaakaan. Mutta kotiin ei voi lähteä kun etätyötä ei pomo salli.
T. Se joka tulee huomenna palstailemaan myös
Tarkista ovatko yhteystiedot ajan tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti, miksei ole mahdollisuutta etätyöhön? Eikö kaikki toimistotyöläiset ole nyt määrätty etätöihin?
No kas kun meillä on lankapuhelin, jonka puheluita ei voi siirtää mihinkään. Tai ei saa. Ja kaikenlaiset fyysiset arkistot ovat toimistolla, eikä niitä tietosuojasyistä voi edes väliaikaisesti siirtää kotiin. Aivan typerää. En ole siis korona-aikaan tehnyt päivääkään etätöitä, vaikka kaikki työtehtäväni ovat tietokoneella tehtäviä.
ap
Oon kade. Mun duunit on sitä että teet mitä ehdit, osa jää aina tekemättä kun ei ehdi. Koko ajan tulee lisää hommaa. Lomasta aina ekat 3 vko menee ihan sumussa pelkkään palautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis ilmaista rahaa tulossa? Ja takuulla on ilmastointikin rakennuksessa eikä kukaan tupruta tupakkaa vieressäsi. Moni vaihtaisi paikkaa mieluusti kanssasi, ap, esimerkiksi minä. First world problems, lakkaa valittamasta.
Tämä on kyllä totta. Ja oma huone, joten voin pitää sitä ilmastointia ihan oman halun mukaan vaikka +15 tai +30 asteessa.
Saan tästä työstä noin 3100 euroa bruttona, joten joo, en ihan hirveästi voi valittaa. Huonoja puolia taitaa olla vain tämä etätyön puute ja se, että ulkona paistaa nyt aurinko ja mun pitää kököttää sisällä palstailemassa.
ap
Lähde liikkeisiin tutustumaan koulutusmateriaalitarjontaan tulevia toimistotarvikehankintoja varten. Tällaista perustutkimusta isopalkkaisemmatkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on tuollaisia töitä ja mitä ne on?
Koulutuspuolen toimistotöitä. Opettajat lomilla, luonnollisesti opiskelija myös. Kyllä toukokuussa ja kesäkuun kahdeksi ensimmäiseksi viikoksi oli paljonkin töitä, että saatiin lukuvuosi päätökseen. Ja minä kun tykkään tehdä töitä kunnolla, enkä lorvailla ja jutella, niin sain kaiken jo maanantaina kasaan. Tänään lähti esimieskin jo juhannusta viettämään, eikä kukaan työkavereista ole tulossa enää huomenna. Olen siis yksin. Neljään asti iltapäivällä. Kuolen.
ap
Jos ei ole kukaan vahtimassa, miksi et vaan lähde kotiin sieltä?
Moraali estää. Sitäpaitsi joku saattaa jostain kumman syystä sitten soittaa vaikka klo 15.30 ja kun en olisi vastaamassa, niin tätä ihmeteltäisiin. Sitten elokuussa. Eli ei ihmeteltäisi. En todellakaan tiedä, miksi tulisin tänne huomenna, kun kukaan ei huomaa.
ap
Teillä on toki lankapuhelimet. Eikä mitään työajanseurantaa tai liukumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuspuolen toimistotöitä. Opettajat lomilla, luonnollisesti opiskelija myös. Kyllä toukokuussa ja kesäkuun kahdeksi ensimmäiseksi viikoksi oli paljonkin töitä, että saatiin lukuvuosi päätökseen. Ja minä kun tykkään tehdä töitä kunnolla, enkä lorvailla ja jutella, niin sain kaiken jo maanantaina kasaan. Tänään lähti esimieskin jo juhannusta viettämään, eikä kukaan työkavereista ole tulossa enää huomenna. Olen siis yksin. Neljään asti iltapäivällä. Kuolen.
ap
Teillä ei ole mitään valintoihin liittyviä töitä?
Oli. Ei enää.
ap
Miten ne nyt jo on ohi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Moraali estää. Sitäpaitsi joku saattaa jostain kumman syystä sitten soittaa vaikka klo 15.30 ja kun en olisi vastaamassa, niin tätä ihmeteltäisiin. Sitten elokuussa. Eli ei ihmeteltäisi. En todellakaan tiedä, miksi tulisin tänne huomenna, kun kukaan ei huomaa.
ap
On lankapuhelimet, oikeasti. Myös minua ylemmiltä henkilöillä. Työaikaseurantaa hoitaa lähiesimieheni, joka tulee töihin joka aamu hyvissä ajoin (ainakin puoli tuntia etuajassa), eikä lähde koskaan ennen minua. Turha siis yrittää hipsiä aiemmin karkuun, kun joudun kävelemään lähiesimieheni työhuoneen ohi sekä tullessa että mennessä.
Liukumia ei ole, mutta koska toimisto on avoinna 8-16, saan joka päivältä ylimääräistä aikaa, jonka voin sitten ottaa vapaana myöhemmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oli. Ei enää.
ap
Miten ne nyt jo on ohi
Mun osalta on. Meidän osastolta siis myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstaile vaan rauhassa.
Tätä teen. Samoin katselen matkoja, asuntoja, turhanpäiväisten julkkisten asioita iltapäivälehdistä, syön, juon ja pyörin työtuolillani.
ap
Kuulostaa ihan mun normipäivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
On lankapuhelimet, oikeasti. Myös minua ylemmiltä henkilöillä. Työaikaseurantaa hoitaa lähiesimieheni, joka tulee töihin joka aamu hyvissä ajoin (ainakin puoli tuntia etuajassa), eikä lähde koskaan ennen minua. Turha siis yrittää hipsiä aiemmin karkuun, kun joudun kävelemään lähiesimieheni työhuoneen ohi sekä tullessa että mennessä.
Liukumia ei ole, mutta koska toimisto on avoinna 8-16, saan joka päivältä ylimääräistä aikaa, jonka voin sitten ottaa vapaana myöhemmin.
ap
Enpä kyllä usko, että näin pieniä toimistoja on missään.
Kaikkialla on kännykät ja työajanseuranta ja toimistoissa hyvin rajatut aukioloajat. Ja liykumat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oli. Ei enää.
ap
Miten ne nyt jo on ohi
Mun osalta on. Meidän osastolta siis myös.
ap
Eli teillä on tosi pieni kioski.
3000+ euroa palkkaa ja silti pitää valittaa? Itse tienaan bruttona 2000, ja silti joka puolesta tunnista on tulosvastuu ja pitää kirjata ylös mihin projektiin tein tunteja. Puolivuosittain kehityskeskustelut (=jos olet liian hidas niin ulos). Jopa näin ketjun alimpana linkkinä suunnitteluassistenttina tulee huono omatunto ja syyllisyys jos olen liian hidas eli tuhlaan firman rahoja. Mistä ihmeestä saa tuollaisen rahasammon työpaikaksi, että ilmaista rahaa saa vaikka netflixin katselusta?
Mulla sama tilanne ja tämä on oikeastaan melko ahdistavaa. Olen tottunut tekemään melkoisella sykkeellä duunia, ja nyt kun olen täällä toimistolla niin tuntuu jotenkin väärältä kun iso osa päivästä menee ihan turhuuksiin. Plus aika menee hiiiitaaaassstiiiii kun ei ole tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Enpä kyllä usko, että näin pieniä toimistoja on missään.
Kaikkialla on kännykät ja työajanseuranta ja toimistoissa hyvin rajatut aukioloajat. Ja liykumat käytössä.
Miten niin pieniä? Meitä on 80 + noin 20 satunnaista työntekijää. Voi siis olla kustannuskysymys, ettei niitä kännyköitä ole. Eletään julkisten varojen varassa. Ja joo, liukumat olisi kiva juttu, mutta jos toimiston on oltava auki 8-16, niin silloin siellä on istuttava.
ap
Oispa tuollaista meilläkin. Mut ei, töitä niin paljon kun jaksaa tehdä ja bähän siihen päällekin vielä. Osa jää aina tekemättä ja asiakkaat valittaa.
Ennen lomaa pusketaan pitkää päivää et sais työt edes johonkin malliin.
Lomaa kun tänä vuonna on vain 3 viikkoa putkeen niin puolet ajasta on mennyt kun tajuut ”jee, loma” ja viikkoo ennen töihinpaluuta alat jo valmistautua paluusee ja mietit minkälaiseen kasokseen palaat tällä kertaa. Eli ”lomaa” on muutama päivä.
Tarttisin minimissään 6kk loman että ehtis palautua kunnolla.
Siis oikeasti, miksei ole mahdollisuutta etätyöhön? Eikö kaikki toimistotyöläiset ole nyt määrätty etätöihin?