Kuinka paljon pakkaat tavaraa reissuun?
Olen juhannusreissuun lähdössä neljäksi päiväksi ja koitan aina pärjätä minimimäärällä, ettei olisi koko omaisuutta mukana näin naisena.
Vaatteeisiin tilaa ei mene juurikaan vaan ne hemmetin purkit ja putelit vievät aina mahdottomasti tilaa puhumattakaan tilaavievästä pyyhkeestä. On shampoota, on rasvaa, on kosteuspyyhkeitä ja on lääkkeitä.
Mihin sinä saisit neljän päivän tavarat mahtumaan? Pieneen kassiin tai reppuun? Isompaan treenikassiin tai viikonloppulaukuun vai tarvitsetko matkalaukun? Kerro lisäksi oletko nainen vai mies niin katsotaan millaisilla määrillä muut pärjäävät.
Kommentit (11)
Iso reppu riittäisi tai viikonloppulaukku.
Jos ei lääkemääräsi ole joku valtava dosetti niin aika pieneen tilaan nuo shamppoot ja pyyhkeetkin saa menemään. Ja jos esim. ostat matkakokopullon, vieläkin pienempään. tai palashamppoota.
Itse olen joskus säästänyt niitä hotellien pikkupulloja niin niihin on ihan kätevä pakata pullot ja heittää minigrippussiin repun sivutaskuun. Hyvin menevät siellä pienessä tilassa.
Reppu riittää minulla normaalisti pitkän viikonlopun reissuun, mutta juhannukseksi haluan esim. mökille kaikkea turhaa mukaan ( kuten silitysraudan, että saan pellavaliinat pöydälle juhannukseksi , mies jaksaa aina nauraa tätä) joten pari putkikassia on mukana.
Riippuu myös matkustustavasta. Jos menisin julkisilla (tai kimppakyydillä jossa auto täys), niin pyrkisin saamaan kaiken reppuun tai pienempään matkakassiin. Autolla joka ei täynnä matkustajia voisin ottaan jopa isomman matkakassin. Nainen.
Mä tykkään käyttää matkoilla pikkupulloja kosmetiikalle. Pyyhkeinä käytän ohuimpia talosta löytyviä pyyhkeitä.
Riippuu ihan siitä, mitä reissussa on tarkoitus tehdä (esim. kengät vievät paljon tilaa) että minkä kokoisella kassilla pärjää. Jos on kyse kaupunkilomasta, cabin size -kokoinen laukku riittää kyllä. Mutta jos on tarkoitus mennä vaikka mökille, jossa voi olla säätä laidasta laitaan, voi tarvita useamman kassin, jos kenkiä joutuu ottamaan mukaan sandaaleista lenkkareiden kautta kumppareihin.
Viikon kaupunkiloma Euroopassa. Pärjään olkalaukulla mikä mahtuu lentokoneen penkin alle. Purkkeja, puteleita tai meikkejä en pakkaa lukuunottamatta pari pientä 50 ml kosteusvoidetta ym ja huulipuna. Alusvaatteet ei vie paljon tilaa ja pari vaihtovaatetta riittää.
Kannattaa ostaa rerkeilykaupasta vaeltajien käyttämä pieneen tilaan menevä pyyhe tai tehdä vohvelikankaasta reissupyyhe.
Pärjään repulla jopa 10 päivän ulkomaanmatkat, joten loistavasti pärjäisin myös neljä päivää kotimaassa. Ei lääkkeitä, ei muuta kosmetiikkaa kuin kosteusvoide. Pakkaan yleensä mukaan sellaiset alusvaatteet ja sukat, jotka vetävät viimeisiään niin, että voin heittää ne lomakohteessa käytön jälkeen roskikseen eikä tarvitse kuljettaa takaisin päin.
Nainen
Pakkaan aina käsimatkatavarakokoiseen lentolaukkuun tai sitä pienempään reppuun riippumatta matkan pituudesta. Kaikki kosmetiikat mahtuvat pieneen pussiin. En raahaa mukanani täysiä puteleita vaan otan vain sen, minkä tarvitsen.
Neljän päivän työreissu mennyt yhdellä repulla. Lopulta kuitenkin riippuu mitä pakko ottaa mukaan. Itse suosin reppua, osa lentolaukku tai putkikassia.
Reppuun pakkaan. Lapsen kanssa lähden neljän yön hotellireissulle. Pyyhettä ei tarvi hotellissa. Paitoja, sukat ja alushousuja joka päivälle, hiusharja, hammasharja ja tahna, laturi, puhelin lompakko. Hotellin shampoo käy, hoitoaineen otan mukaan varalta. Kuitenkin käydään shoppailemassa vaatteita niin ei lopu.
Luulen, että saisin mahtumaan semmoiseen sopivankokoiseen viikonloppukassiin. Ehkä lisäksi pieni kestokassi tai kangaskassi mukaan? Ja nainen olen.