Ihmiset ei enää vastaa puhelimeen ja se on puhelinmyynnin syytä
Työskentelen sairaalassa ja ihmisiä pitäisi välillä saada nopeasti kiinni. Mutta kun ihmiset ei enää vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska useimmiten sieltä soittaa puhelinmyyjä. Tämä alkaa olla jo iso ongelma ja teettää sairaalan päässäkin turhaa työtä kovasti. Lääkäritkin joskus ex tempore koettavat soittaa potilaille, mutta eipä vastata....
Toivottavasti puhelinmyynti pian loppuisi kokonaan. Tiukennuksia ainakin oli suunnitteilla, luin jostain iltapäivälehdessä. Hyvä niin.
Kommentit (72)
Maistraatissa tai sen nettisivulla voi tehdä ilmaisen suoramarkkinointikiellon. Minulle ei tulee enää yhtään soittoa. Kun olet tehnyt kiellon niin jonkun aikaa soittoja voi tulla, mutta sanot vaan niillekin, että minulla on suoramarkkinointikielto. Tämä auttoi ja ei ole moneen vuoteen tullut enää yhtään soittoa.
https://dvv.fi/tietojen-luovuttamisen-kieltaminen
Tuolla sanotaan, että puhelinmarkkinointiin ei saisi kieltoa, mutta ei ole mulle soittoja tullut. Ilmainen kun on niin ei ainakaan mitään häviä.
En ole antanut numeroa mihinkään ja mulla on markkinointikielto. Silti myyjät soittaa joka päivä ja monta kertaa.
Mä en kestä enää tätä kuinka salakalavasti jokainen taho tai yritys repii tietojasi joka paikasta. Tämä alkaa jo olemaan vakava ongelma ja ärsyttävä sellainen!
Sitten vielä kun tehdään näitä tietomurtoja.
Kun on tässä 15 vuoden aikana ties mihin laittanut tietoja esim. ihan profiilina tai sovellukseen. Miten vois vaatia yrityksiä pyyhkäistä kokonaan tietojasi?? Mä nyt kokonaan lakkasin käyttämästä yhtään mitään sovelluksia mutta kun ei se auta.
Mistä mä tiedän jos esim. pankki myy salaa näitä puh. listoja jonnekkin?
Ärsyttää tämä yrittäjien hyvävelikerhoja!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä enää tätä kuinka salakalavasti jokainen taho tai yritys repii tietojasi joka paikasta. Tämä alkaa jo olemaan vakava ongelma ja ärsyttävä sellainen!
Sitten vielä kun tehdään näitä tietomurtoja.
Kun on tässä 15 vuoden aikana ties mihin laittanut tietoja esim. ihan profiilina tai sovellukseen. Miten vois vaatia yrityksiä pyyhkäistä kokonaan tietojasi?? Mä nyt kokonaan lakkasin käyttämästä yhtään mitään sovelluksia mutta kun ei se auta.
Mistä mä tiedän jos esim. pankki myy salaa näitä puh. listoja jonnekkin?
Ärsyttää tämä yrittäjien hyvävelikerhoja!!!
Tässä tuli EU ja GDPR apuun. Eli, seuraavan kerran kun soittavat, ilmoita että vetoat GDPR:n (EU:n tietosuoja-asetus) sinulle antamaan oikeuteen tulla unohdetuksi (Pykälä/kohta 17). Kerro että tietosi pitää poistaa heidän rekisteristään, ja sinulle pitää tulla vahvistus kun näin on tehty. Jos kieltäytyvät, valitus tietosuojavaltuutetulle.
Puhelinmyynistä pääsee eroon tekemällä Robinson - sopimuksen haloo uusavuttomat !
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä suurin osa alapeukuttaa vastaajaan viestin jättämistä? Voisiko joku alapeukun antanut kertoa?
Vastaajahan nimenomaan on se kätevin tapa tietää, että jollain on ollut oikeaa asiaa. Esim. työterveydestä soitettiin enkä ollut kuullut koko puhelua, mutta olivat jättäneet vastaajaan viestin mistä tiesin soittaa takaisin.
Yllättävän suuri osa ihmisistä vain ei osaa jättää kunnollista viestiä vastaajaan. Tämän huomaa, kun on työkännykässä pakosta vastaaja. Hirveän paljon tulee pitkiä jaarituksia, joiden sisältö on lähinnä ”soitatko takaisin”. Ei mitään vihjettä, millaista asiaa soittajalla oli tai miten kiireellinen asia on. Silkkaa ajantuhlausta siis on kuunnella näitä, kun pelkkä numerokin jo kertoo, että henkilö on tavoitellut minua.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan pahinta näissä puheluissa on se, että yritetään viedä ihmisten aikaa jaarittelemalla mukamielenkiintoista tarjousjargonia niin että ihminen kyllästyessään tulee tilanneeksi. Ja jos sanoo ei, niin sitten alkaa uusi kierros höpötystä kuinka ei ole järkevää sanoa ei. Pelkkää kiusantekoa nämä puhelut.
Miksi jäät kuuntelemaan jargonia? Jo parissa sekunnissa kuulet mistä on kysymys, jolloin otat rohkeasti suunvuoron ja sanot esim "lehtitilausasiat ovat minulla kunnossa, kiitos soitosta ja hauskaa päivänjatkoa" ja heti luuri kiinni. Onko vaikeata?
Minulla on yhteystiedoissani vain tuttavat.
Jos tuntematon nimensä ja puhelinnumeronsa salannut soittaa eikä tietoa ole Fonectassa tai nettisivuilla, laitan estoon. Eipä em. pärise toista kertaa.
Luulisi oikeilla myyjillä ym.
olevan järkeä, etteivät salaa tietojaan.
Miksi em. eivät laita ensin tekstiviestiä, kuka on ja millä asialla aikoo soittaa, numerosta...
Soitan takaisin, jos olen kiinnostunut.
Tällä menolla heillä, salassa olevilla, ei taida olla lainkaan tilipäivää?
Ihmiset eivät luota piilosta soitteleviin.
Samalla sekunnilla kun selviää että jotain yrittää myydä niin painan punaista luuria.
En jaksa tuhlata sen enempää aikaani.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla ja kaikille jotka sitä harjoittaa kuuluisi saada tuntuvat sakot.Kukaan ei tarvitse puhelin myyntiä.
Ei ne kiellot auta. Salainen numero, se on kahdella ei kieltolistalla, en ole numeroa antanut mihinkään muualle kuin viranomaisille ja sairaalaan/tk. Silti soittavat!