Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei enää vastaa puhelimeen ja se on puhelinmyynnin syytä

Vierailija
16.06.2020 |

Työskentelen sairaalassa ja ihmisiä pitäisi välillä saada nopeasti kiinni. Mutta kun ihmiset ei enää vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska useimmiten sieltä soittaa puhelinmyyjä. Tämä alkaa olla jo iso ongelma ja teettää sairaalan päässäkin turhaa työtä kovasti. Lääkäritkin joskus ex tempore koettavat soittaa potilaille, mutta eipä vastata....

Toivottavasti puhelinmyynti pian loppuisi kokonaan. Tiukennuksia ainakin oli suunnitteilla, luin jostain iltapäivälehdessä. Hyvä niin.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voisivat pitää myös vastaajan päällä, siihen on helppo jättää viesti.

Puhelinmyyjät eivät jätä koskaan viestejä.

Ja vastaaja ilmoittaa jo omassa viestissään, mistä nrosta soitto on tullut.

Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin soittaa puhelinvastaajaan akuutilla asialla ja muutenkin. En ymmärrä, että tavallisilla ihmisillä ylipäätään vastaaja yksityiskäytössä.

Vierailija
42/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistellaanpa aikaa ennen kännyköitä. Eihän juuri ketään voinut saada päivisin kiinni puhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä suurin osa alapeukuttaa vastaajaan viestin jättämistä? Voisiko joku alapeukun antanut kertoa?

Vastaajahan nimenomaan on se kätevin tapa tietää, että jollain on ollut oikeaa asiaa. Esim. työterveydestä soitettiin enkä ollut kuullut koko puhelua, mutta olivat jättäneet vastaajaan viestin mistä tiesin soittaa takaisin.

Vierailija
44/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voisivat pitää myös vastaajan päällä, siihen on helppo jättää viesti.

Puhelinmyyjät eivät jätä koskaan viestejä.

Ja vastaaja ilmoittaa jo omassa viestissään, mistä nrosta soitto on tullut.

Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin soittaa puhelinvastaajaan akuutilla asialla ja muutenkin. En ymmärrä, että tavallisilla ihmisillä ylipäätään vastaaja yksityiskäytössä.

Ja mitähän ne sinunkin akuutit asiasi mahtavat olla? Tupakka ja rahat loppu ja lainaksi pitäisi saada???

Vierailija
45/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kun lähes joka paikassa kysytään sähköpostiosoitetta, mutta sitä ei ikinä käytetä. Soitetaan vain ja sitten valitetaan jos ei vastata. Ei voida jättää viestiä vastaajaan, ei voida laittaa tekstaria eikä voida laittaa sähköpostia. Ei voi. Ei ehdi. Ei jaksa. Ei vaan voi. Se on niin hirveän hankalaa. Kaikkien muiden pitäisi olla koko ajan puhelin kourassa valmiina vastaamaan kun Minä soitan ja Minulla on Tärkeää Asiaa joka ei voi nyt odottaa yhtään. Minä Minä Minä.

Vierailija
46/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt puhelinpalvelussa kevään ajan ja olen eri mieltä ap:n kanssa. Tänäänkin on reilusti yli puolet vastannut, joille soitan. Onhan siellä toki varautuneisuutta vastaamisessa ja niin pitääkin olla. Nopeasti kuitenkin ilahtuvat kun selviää, etten myy mitään ja kyselen vaan kuulumisia. 

Vierailija
47/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin liittymän prepaidiin enkä ole antanut numeroa kenellekään ylimääräiselle. Eipä ole puhelinkauppiaat soitelleet sen jälkeen.

Vierailija
48/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa, jos numero ei näy. Eihän se ole mikään oikea puhelu, jos ei edes numeroa ole.

Vierailija
49/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa nyt siitä kapitalismista

Vierailija
50/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kiellot päälle äläkä osallistu joka nippelin arvontaan. Ei ole taas vuosiin tullut soittoja.

Vierailija
51/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu kyllä näitä kieltämään. Elisat ym tulis pudottamaan myyntiään niin helvetisti ja työttömiä tulis taas lisää jos puhelinmyyntiduunitkin katois.

Jos olet Elisan asiakas, niin sinulle kyllä soitetaan. Liekö se jossain sopimuksessa, varmaan voisi erikseen kieltää. Enemmän kyllä lähettävät tekstiviestejä.

Yhdestäkään lehdestä ei ole soitettu sen jälkeen, kun tein markkinointieston. Ja uskallan kyllä vastata puhelimeen kun se soi. Ei sitten tarvitse kysellä mammapalstalta, että kukahan mulle soitti.

Vierailija
52/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin puhelinmyynnissä kesätöissä kaks viikkoa joskus teininä ja ihan oli Enirosta (onkohan nykyään Fonecta?) tulostettuja yhteystietoja pinot, joita ruettiin soittelemaan läpi. Toki asiakkaille valehdeltii heti kärkeen, että oli joskus tilannut jotain meidän kautta ja nyt ois vanhalle asiakkaalle hyvä tarjous. Ei nämä ihmiset ole mihinkään arvontoihin osallistuneet, kuhan vain omistavat puhelinnnumeron. Puhelinoperaattorithan luovuttavat asiakkaidensa tiedot Fonectalle.

Vierailija
53/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa se vasta ihan kauhea soittaja on. Rimputtavat oikein antaumuksella. Oma Elisassa ei ole erikseen mahdollisuutta merkitä ettei halua markkinointia puhelimitse. Pitää lähettää viesti, mutta monet eivät varmaan sitä tajua.

Vierailija
54/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu kyllä näitä kieltämään. Elisat ym tulis pudottamaan myyntiään niin helvetisti ja työttömiä tulis taas lisää jos puhelinmyyntiduunitkin katois.

Jos olet Elisan asiakas, niin sinulle kyllä soitetaan. Liekö se jossain sopimuksessa, varmaan voisi erikseen kieltää. Enemmän kyllä lähettävät tekstiviestejä.

Yhdestäkään lehdestä ei ole soitettu sen jälkeen, kun tein markkinointieston. Ja uskallan kyllä vastata puhelimeen kun se soi. Ei sitten tarvitse kysellä mammapalstalta, että kukahan mulle soitti.

Kyllä voi Elisaltakin kieltää soittelun lähettämällä sinne aspaan viestin.

Vierailija
55/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset ovat niin kilttejä, että ei uskalla pistää luuria kiinni ku puhelimyyjät soittaa :D

Kiduttelee itseään 10min ku ei haluu olla törkeitä xddddd...

Sanokaa niille vaa, että poistaa numeron listalta ja ei soittele takas ja moro... xd

On se elämä vaikeaaa.....xd

Vierailija
56/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muodostunut tavaksi, että työpäivän aikana, kun olen kuitenkin käytännössä koko ajan koneella, jos jostain tuntemattomasta numerosta soitetaan, googletan numeron ja vastaan vain, jos sitä ei löydy "kuka soitti" -palvelusta puhelinmyyjän numeroksi merkattuna. Toki osa silloinkin on puhelinmyyjiä, mutta ne siten vain suoraan estoon. Muuten tsekkaan puhelimella jälkikäteen, kun soittaja on kylälstynyt odottamaan vastausta, kuka soittaja oli ja jos oli jokin asiallinen taho, soitan takaisin tai laitan numeron muistiin, että osaan seuraavalla kerralla vastata. Mutta hirveäksi kikkailuksi on kyllä puhelimeen vastaaminen mennyt, kiitos näiden sähkösopimuskauppiaiden, lehtimyyjien ja ihan kyselytutkimusta vain tekevien vitamiinien tyrkyttäjien takia.

Vierailija
57/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en vastaa, jos numero ei näy. Eihän se ole mikään oikea puhelu, jos ei edes numeroa ole.

Viranomaistahoilla ei välttämättä numero näy soittaessa, että voi olla ihan asiallinenkin.

Vierailija
58/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaistahoilla ei välttämättä numero näy soittaessa, että voi olla ihan asiallinenkin.

Nii-in. Kannattais näkyä niin joku vois vastatakin.

Vierailija
59/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa on oikeasti aina kiire ja puhelimet ruuhkaisia ja varattuja... Ei siellä ole aikaa tekstareita naputella ja odotella, että joku yrittää takaisinsoittoa vastaajaviestin jälkeen. Asia hoidetaan sitten usein laittamalla asiakkaalle tieto postitse. Saa sen sitten muutaman päivän - viikon kuluttua. Puhelimeen vastaamalla saisi sen heti ja vielä puhelinkeskustelun hoitajalta tai lääkäriltä siinä samassa. Myös jos esim. peruutusaikoja leikkauksiin soitellaan, niin kyllä sitten soitetaan heti jonossa seuraavana olevalle, ei jäädä odottamaan, ettå jos herra x vastaajaviestin saatuaan soittelisi lähitunteina takaisin. Toki, jos on ihan tosi kiireinen asia ja henki kyseessä, niin sitten soitellaan vaikka kymmenen kertaa ja jätetään vastaajaan viestiä, kaikki keinot käytetään. Mutta ideaali monessa tilanteessa vaan olisi saada ihminen heti puhelimeen ja asia selväksi. Säästyy kaikkien aikaa. Että ei se vastaaja nyt mikään ihmepelastus näihin sairaalan soittoihin ole.

AP

Jos mistään soitosta ei ole ennalta sovittu, oletatko, että jokainen kuskaa puhelinta koko ajan mukanaan ja jos on lankapuhelin, istuu sen vieressä, jos nyt sattuisi vaikka joku soittamaan?

Minä en ala kännykkää kuljettamaan näin kesäaikana ollessani esim. kasvimaalla, kalassa tai muuten touhuamassa ulkosalla. Toki, jos on sovittu, että esim. lääkäri soittaa klo 14 tiettynä päivänä, pidän puhelimen matkassani muutamia tunteja tuon kellonajan aikoihin. Eiväthän ne soitot aina prikulleen tule sovittuna aikana (kerran piti soittaa perjantaina, soitti tiistaina). 

Huomasin, miten vaikeaa puhelimen kanssa toimiminen oli, kun odottelin koronatestin tulosta. Hoitaja sanoi, että soitetaan ehkä maanantaina tai tiistaina tai viimeistään keskiviikkona. 

Olin mökillä. Helle oli kova, joten olin asusteissa, joissa ei ollut puhelintaskua.

Vein kännykän kasvimaan reunalle kiven päälle, kuskasin mukanani ulkohuusiin, karsiessani pensaikkoa, siirsin puhelinta aina lähelleni sitä mukaan, kun työ edistyi, en uskaltanu vetäistä ruohonleikkuria käyntiin, koska en olisi kuullut puhelimen soittoa, jne. Tätä jatkui 2 päivää ennenkuin odotettu soitto tuli. 

Vierailija
60/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut telemarkkinointikielto puh.nrooni jo monta vuotta. Korkeintaan kerran pari vuodessa joku puhelinmyyjä soittaa.