Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei enää vastaa puhelimeen ja se on puhelinmyynnin syytä

Vierailija
16.06.2020 |

Työskentelen sairaalassa ja ihmisiä pitäisi välillä saada nopeasti kiinni. Mutta kun ihmiset ei enää vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska useimmiten sieltä soittaa puhelinmyyjä. Tämä alkaa olla jo iso ongelma ja teettää sairaalan päässäkin turhaa työtä kovasti. Lääkäritkin joskus ex tempore koettavat soittaa potilaille, mutta eipä vastata....

Toivottavasti puhelinmyynti pian loppuisi kokonaan. Tiukennuksia ainakin oli suunnitteilla, luin jostain iltapäivälehdessä. Hyvä niin.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raivona puhelinmyyntiin. Miksi se sallitaan?!

Vierailija
2/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vastaan ja osaan sanoa pihelinmyyjälle nätisti tai rumasti etten osta mitään ja luuri kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan on nykyisin niin että asiallinen soittaja laittaa perään tekstarin, jos puheluun ei vastata. Toki vaikeampaa jos lankapuhelimella soitellaan.

Vierailija
4/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti EU:n alueelle tulee kielto puhelinmyyntiin, ellei siihen ole kohteelta aikaisemmin saatua nimenomaista lupaa. Ja hyvä niin.

Vierailija
5/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri puhelinmyyjien takia en vastaa enää. Puhelin soi pitkin päivää enkä saisi töitäni tehdyksi jos vastaisin puhelimeen. Yritän ehtiä tarkastamaan kuka soitti, mutta monesti ei saa mitään tietoja

Vierailija
6/72 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa (automaatti) viestillä soittopyyntö, jos soittoon ei vastata. Itse en vastaa ks. syystä tuntemattomiin numeroihin, ja ajattelen, että tarpeeksi tärkeästä asiasta yritetään ottaa muillakin keinoilla yhteyttä.

Vierailija
7/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestiä perään, että kuka soittaa ja millä asialla.

Vierailija
8/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin vastaan ja osaan sanoa pihelinmyyjälle nätisti tai rumasti etten osta mitään ja luuri kiinni.

Nykyään on valitettavasti myös huijaripuheluita, jotka saattavat tulla kalliiksi puheluun vastaajalle. Itse en enää uskalla tuon takia vastata tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
9/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voisivat pitää myös vastaajan päällä, siihen on helppo jättää viesti.

Puhelinmyyjät eivät jätä koskaan viestejä.

Ja vastaaja ilmoittaa jo omassa viestissään, mistä nrosta soitto on tullut.

Vierailija
10/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on valitettavasti myös huijaripuheluita, jotka saattavat tulla kalliiksi puheluun vastaajalle. Itse en enää uskalla tuon takia vastata tuntemattomiin numeroihin.

Jos on järkeä päässä niin ei tule kalliiksi. Pelkkä puheluun vastaaminen ei maksa mitään, jos olet kotimaassa.

Vierailija
11/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kännykkä liittymässä on vastaaja, jättää sinne viestin. Itse en vastaa ilman numeroa soittajille ja jos soittajalla (viranomainen, pankki jne.) on todellista asiaa, hän jättää viestin. Maailma muuttuu niiden soittajienkin on muutettava tapojaan.

Vierailija
12/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee puhelinmyyntikieltoa? Vaikka kaikki firmat ei sitä noudata, niin itselläni ainakin loppuivat puhelinmyyjien soitot lähes kokonaan kuin tein tuon puhelinmarkkinointikiellon. Teillä, jotka ette vastaa vieraisiin numeroihin, ei varmaankaan ole sen ikäisiä,lapsia, että liikkuvat missään yksin. Minä vastaan aina, koska lapsi on esim. voinut joutua johonkin onnettomuuteen ja sairaalasta soitetaan. Ei niillä sairaalan ensiavussa ole aikaa tekstiviestejä lähetellä.

Vierailija
13/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu kyllä näitä kieltämään. Elisat ym tulis pudottamaan myyntiään niin helvetisti ja työttömiä tulis taas lisää jos puhelinmyyntiduunitkin katois.

Vierailija
14/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset antavat puhelinnumeronsa kaikkialle. Minulle itselle ei ole nykyiseen numeroon koskaan soittanut yksikään puhelinmyyjä, koska en ole antanut numeroa mihinkään numero keräykseen. Näitä numero keräyksiä on mm. kaikki arpajaiset yms. Vai luuletteko kenties että puhelinmyyjät soittelisivat ihan randomisti...

Vierailija
15/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin kommentoija 14.

Miksi annatte puhelinnronne joka paikkaan?

Joka ikiseen lappuseen ja lippuseen ja kilpailukuponkiin kirjoitellaan kevyesti puhelinnro.

Itse en laita mihinkään puhelinnroa, en edes lehtitilauksiin ja lisäksi nroni on salainen.

Ei ole soitelleet lehtimyyjät eikä muutkaan myyjät enää pitkiin aikoihin.

On itsestäänkin kiinni, miten toimiin sen nronsa kanssa.

Vierailija
16/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tuota puhelinvastaajan käyttöä alapeukutetaan.

Erittäin hyvä ratkaisu, siihen voi jättää viestin tai soittopyynnön.

Soittajallekin se on helpompaa kun pystyy hoitamaan yhdellä soitolla asiansa, harva viitsii alkaa erikseen viestiä kirjoittelemaan.

Vierailija
17/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pahinta näissä puheluissa on se, että yritetään viedä ihmisten aikaa jaarittelemalla mukamielenkiintoista tarjousjargonia niin että ihminen kyllästyessään tulee tilanneeksi. Ja jos sanoo ei, niin sitten alkaa uusi kierros höpötystä kuinka ei ole järkevää sanoa ei. Pelkkää kiusantekoa nämä puhelut.

Vierailija
18/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset antavat puhelinnumeronsa kaikkialle. Minulle itselle ei ole nykyiseen numeroon koskaan soittanut yksikään puhelinmyyjä, koska en ole antanut numeroa mihinkään numero keräykseen. Näitä numero keräyksiä on mm. kaikki arpajaiset yms. Vai luuletteko kenties että puhelinmyyjät soittelisivat ihan randomisti...

Luuletko että numero tarvitsee erikseen "antaa" puhelinmyyjille ennen kuin soittavat? Se pitäisi salata markkinointikiellolla.

Vierailija
19/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soittavat. Minä en ole antanut numeroani ikinä yhtään mihinkään, mutta se ei ole salainen. Minulle saattaa soittaa yhden päivän aikana viisikin eri firmojen puhelinmyyjää. Heillä tuntuu olevan viikkoja, jolloin soitellaan joka päivä. Ja sitten menee pari-kolme viikkoa, ettei kukaan soita. Ja sitten taas yhden viikon aikana tulee ainakin 10 puhelinmyyjäpuhelua. 

Siksi en vastaa puheluihin, jotka eivät tule ihmisiltä, joiden numero on puhelimessani. Minulla on vastaaja, sinne voi jättää viestin, jos jollakin on asiaa. Soitan sitten takaisin.

Vierailija
20/72 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinvastaaja on erittäin hyvä käytössä. 

Itselleni tuli tekstiviesti jokaisesta, joka on nrooni soittanut, ja viestissä on soittajan numero.

Eri operaattoreilla voi olla erilaisia tapoja toteuttaa tuo vastaaja, se on kuitenkin aina itse otettava käyttöön, ei niitä viestejä soitoista muuten saa, siis tallennettava vastaannro puhelimeensa jne.