Riskiryhmäläiset, vältteletkö vielä kaupassakäyntiä tms?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttelen. Entä ap, oletko riskiryhmää ja vältteletkö?
Kyllä, ja välttelen. Olen turhautunut siihen kun ympäristöstä tulee viestejä, että koronaa ei enää ole.
ap
Turhauttavatko muutkin positiiviset asiat sinua? Kannattaa tutkiskella, mistä se johtuu. Ei nimittäin ole kovin tervettä.
Kommentti on vailla mitään järkeä ja logiikkaa!
Hysteeriset koronakommentit on vailla järkeä ja logiikkaa. Täällä myös _yksi_ todettu koronatartunta joskus huhtikuun alussa. Silloin ei testattu näin paljon, joten on mahdollista, että tartuntoja oli todellisuudessa enemmän. Mutta nyt, 2,5kk jälkeen, voi ihan hyvin todeta, että täällä ei ole Koronaa. Päivystyksessä testataan _kaikki_ joilla on vähänkin jotain Koronaan viittaavaa oiretta, joten enää ei voi vedota testaamattomuuteenkaan. Jos tästä tiedosta turhautuu niin on se liioittelua.
En itsekään esim. matkustele kuten ennen, edes Suomen sisällä, mutta kyllä minä ruokakaupassa käyn normaalisti.
Tuo kotiinkuljetus on niin kätevä, että jatkan sitä nyt, kun en oikeasti vaan tykkää käydä kaupassa.
Koronan myötä on jäänyt kaikki herkutkin pois, kun ei tee mieli tilata nettikaupasta.
Joka päivä tulee uusia tapauksia, joten parempi pysyä pois ostoskeskuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttelen. Entä ap, oletko riskiryhmää ja vältteletkö?
Kyllä, ja välttelen. Olen turhautunut siihen kun ympäristöstä tulee viestejä, että koronaa ei enää ole.
ap
Turhauttavatko muutkin positiiviset asiat sinua? Kannattaa tutkiskella, mistä se johtuu. Ei nimittäin ole kovin tervettä.
Kommentti on vailla mitään järkeä ja logiikkaa!
Niin että miksi se turhauttaa että korona on häviämässä?
Olen vältellyt jo parin vuoden ajan. En saa mitään iloa kaupassa asioimisesta, joten tilaan kaiken tarvitsemani verkkokaupoista kotiinkulhetuksella. En edes muista, milloin olisin käynyt viimeksi kaupassa... varmaan joskus keväällä 2018.
Vastasin myös eilen.
Kirjoitin sukulaisestani 85v, joka ei enää huoli apua, vaan käy itse kaupassa.
En aiemminkaan mikä himoshoppailija ole ollut. Varmaan kävin ruokakaupassa pari kertaa viikossa, nyt huomasin, että kerta viikossa riittää hyvin. Tulee samalla pelastettua ilmastoa, kun ei autolla ajele isoihin kauppakeskuksiin, joista tuli vielä ostettua kaikenlaista turhaa,
Olen myös ruvennut tykkäämään verkko-ostamisesta, tuskin jatkossakaan viitsin mennä esim.apteekkiin livenä jonottamaan. Ja jotain eerikoisempaa tuotetta, mitä aikoinaan etsin turhaan monesta kaupasta ja marketista, on helppo löytää verkkokaupasta.
En. Meidän kaupungissa ei ole ollut yhtään tapausta moneen viikkoon, ketään ei ole edes sairaalassa.
Toki pidän etäisyyttä edelleen muihin.
Välttelen ihmisiä edelleen.
Edes rapussa en tervehdi enää vaan luikin nopeasti ohitse.
Kaupassa en ole käynyt sitten maaliskuun.
On helpottavaan kun tapauksia on jo vähemmän mutta kun ei yhtään tiedä, kuka on sairas ja kuka ei, niin varuilta välttelen kaikkia.
En ole vältellyt mitään koko aikana. Eikä korona liikuta arkeani mitenkään. Salille menin heti kun avasivat ovet huhtikuussa ja käyttänyt aivan normaalisti kaikkia palveluita mitä vain on ollut tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
En. Meidän kaupungissa ei ole ollut yhtään tapausta moneen viikkoon, ketään ei ole edes sairaalassa.
Toki pidän etäisyyttä edelleen muihin.
Meillä ei ole ollut koko aikana.
Itse olen vältellyt jo ennestään eritoten influenssakausina enkä edes ole riskiryhmää. Nyt kaupassa käynti max 4 krt/kk jää pysyväksi tavaksi. Seuraava uusi pandemia on jo oven takana, olen valmistautunut.
Riskiryhmää olen, Helsingissä ja kyllä välttelen. En ole käynyt ruokakaupassa sitten maaliskuun enkä ole menossa, kotiinkuljetus toimii hyvin. Apteekissa käynyt kerran, kirjastossa muutaman kerran noutamassa ja palauttamassa, niissä oli väljää.
Välttelen. Verkkokauppa edelleen käytössä, mutta suon itselleni kerran viikossa nopean käväisyn vaikka suklaalevyn hakemiseksi, ja AINA kertakäyttömaskissa. Ei olisi ikinä uskonut kuinka juhlalta tuntuu hoitaa joku pieni kauppa-asia itse, mutta ei tulisi mieleenkään maleksia missään sisätiloissa enempää kuin aivan pakko. Julkisiin en mene.
Välttelen, kunnes saan rokotuksen. Helsinki.
Täällä on oireettomia kantajia, niinkuin siellä kalasataman työmaalla, seulonnassa löytyi 7 kpl. Siitä uutisoitiin. Uskon, että jos seulonta tutkimuksia tehtäisiin enemmän Helsingissä, niissä löytyisi myös oireettomia kantajia, esim. Kaupanalan työntekijöissä, joukkoliikenteen käyttäjissä, ja yleensä alolta, joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Olen monisairas ja virus olisi kohtalokas minulle. Kyse on kohdallani henkeen ja terveyteen kohdistuvasta uhasta.
Kaikki tulee kotiinkuljetettuna. Ja se mitä ei saa tilattua, sitä vaille jään. Ulkoilen vain aamuyöstä, jolloin ilma on puhdasta.
Luotan siihen, että oxfordin yliopiston kehittämää rokotetta tulee syksyllä yksityisiin lääkärikeskuksiin. En ole rikas, mutta olen valmis ottamaan luottoa, jotta saan rokotuksen maksettua.
Toivoisin, että elämä olisi erilaista. Asuisin jossain kainuussa tai fpp3 hengityssuojaimia saisi kaupoista, netistä tilaamalla.
Näillä mennään. Nyt. Elämä ja kesä on tässä. Pienistä asioista pitää nähdä kauneus, kaiken tämän keskellä.
Tsemppiä kaikille riskiryhmäläisille! Ja moniriskiryhmäläisille erityisesti!
Pakko vältellä, jos haluaa pysyä hengissä. Helsinki.
Pitäisi käydä ostoksilla kauppakeskuksessa, mutta kehtaako sinne mennä maskin kanssa?