Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia myoomista?

Vierailija
16.06.2020 |

Tämä aihe aina välillä tulee mieleeni, ahdistuksena. Viime syksynä gyne käynnillä minulla löydettiin myoomia. Olen 28 vuotias ja lapseton.. Ne ei ole aiheuttanut mitään oireita, mutta mietin välillä aina mahdollisuutta siihenkin jos kyse olisikin vakavammasta. Haluan kuulla muiden kokemuksia myoomista

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hyvin hyvin harvoin on kyse muusta kuin hyvälaatuisesta kohdun lihaskavaimesta.

Mulla jo synnytysiän ylittäneellä poistettiin kohtu ja myooma, kun se oli kasvanut niin isoksi, että aiheutti runsaita kuukautisia ja loppujen lopuksi painoi suolistoa ja jopa kevyt kävely aiheutti vatsakipuja. Heti tuli parempi olo, kun tuo möykky leikattiin pois, eikä enää painanut vatsassa. Se vielä tutkittiin, ettei siinä ole mitään ja puhdas oli ollut.

Vierailija
2/15 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myoomia on nuorillakin, mutta aika yleisiä ne alkavat olla vaihdevuosi-ikään tullessa. En muista koskaan kuulleeni tai edes lukeneeni, että myooma olisi pahanlaatuinen. Minulla löytyi kohdusta nopsaan kasvanut iso myooma alle nelikymppisenä. Koska se oli iso, sain kohdunpoiston. Sinne häipyi myooma, kuukautiset ja ehkäisyongelmat samoin tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuulisin mielelläni kokemuksia. Minulta löydettiin viime talvena kohdun ulkoreunalta myooma. Olen 27-vuotias, ja lääkärin puheista ymmärsin, että nuoren ikäni vuoksi myooma hyvin todennäköisesti ehtii kasvaa vielä pitkään ja aiheuttaa mahdollisesti ongelmia jatkossa. Jo nyt se aiheuttaa kipuja silloin tällöin, lisäksi minulla on todettu vuotoanemia. Ehdin syödä myooman kasvun hidastamiseen jonkin aikaa minipillereitä, mutta ne laukaisivat (ilmeisen epätyypillisesti) minulla todella rajun aurallisen migreenin kierteen. Tämän takia yhdistelmäehkäisykin on nyt poissuljettu mahdollisuus. Olen menossa pian keskustelemaan vaihtoehdoista gynekologini kanssa, mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia - onko myoomaa vain seurattu vai mahdollisesti poistettu, ja jos, niin minkäkokoiseksi se oli ehtinyt kasvaa ennen kuin se päätettiin poistaa? Onko muitakin hoitokeinoja olemassa?

Vierailija
4/15 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, en suosittele tätä tuotetta

Vierailija
5/15 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei myoomiin ole muuta hoitoa kuin leikkaus? Nehän myös kasvavat uudestaan leikkauksenkin jälkeen. 

Vierailija
6/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut joistain uusista hoitokeinoista (ultraäänikirurgia ja myolyysi tmv), mutta näistä löytyy kovin vähän tietoa ja kokemuksia

Vierailija
7/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläpähän kohdussa olla möllöttävät. Myoomat aiheuttavat harvoin muuta harmia kuin runsaita kuukautisia.

Vierailija
8/15 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin poistettiin iso myooma 30-vuotiaana. Ei ole kasvanut takaisin vaikka leikkauksesta on 10v.

Kohtua eivät poistaneet pyynnöstä huolimatta, lääkäri sanoi vain että sektio on synnytystapa tulevaisuudessa, koska leikkausarpi on niin iso, mutta lapsiluku oli jo täynnä joten mieluummin olisin ottanut kohdunpoiston.

Vierailija
9/15 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu kookkaan myooman vuoksi. Alustavien tutkimusten mukaan oli hyvänlaatuinen, mutta poiston jälkeen löytyi pahanlaatuisia soluja.

Vierailija
10/15 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myomaani hoidoksi keltarauhashormonia sisältävää lääkettä. Vaiva parani alle kahdessa viikossa, eikä ole uusinut. Aikaa kulunut n. neljä vuotta.

Vierailija
11/15 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin kohtu kookkaan myooman vuoksi. Alustavien tutkimusten mukaan oli hyvänlaatuinen, mutta poiston jälkeen löytyi pahanlaatuisia soluja.

Oletko minkä ikäinen? Ja miten kookas tuo myooma oli?

Vierailija
12/15 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin myooma alle vuosi sitten, se oli kasvanut jo nyrkinkokoiseksi ja kärsin kivuista pitkään ennen kuin edes hain hoitoon. Oli autuas tunne, kun sai elää ilman myoomaa. Nyt alan pelätä uusien myoomien kasvua, sillä alavatsalla on taas lieviä mutta samankaltaisia oireita, vaikka leikkauksesta ei ole vuottakaan. Vai olisiko tämä leikkausarven aiheuttamaa kiristystä? Pitänee hakeutua tarkastukseen. :/

Olin 29, kun myooma leikattiin.

Vierailija
13/15 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei myoomiin ole muuta hoitoa kuin leikkaus? Nehän myös kasvavat uudestaan leikkauksenkin jälkeen. 

Poistettiin 23.12.1998.päiväkirugiassa. Voinut sen jälkeen hyvin.Nenästäkin ja hengitys kulkee paremmin.Kuorsaus ääni vähentynyt huomattavasti

Vierailija
14/15 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettiin 23.12.1998.päiväkirugiassa. Voinut sen jälkeen hyvin.Nenästäkin ja hengitys kulkee paremmin.Kuorsaus ääni vähentynyt huomattavasti

Hölmö! Polyyppi on aivan eri asia, tässä on/oli kyse kohdun kasvaimesta

Vierailija
15/15 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi herneenkokoista saivat aikaan 2-3 viikkoa kestävät kuukautiset. Odottelin muutaman kuukauden (olin 44) ja kun hermot menivät, Mirena hoiti homman. Sen kanssa on e-geeli, joten pienet kuulautistenkaltaiset jäivät, kestävät.3.pv ja phs riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä