Kamalaa katsottavaa tuo ulkojuopottelu, ryhdistäytykää!
Kävin iltakävelyllä kaupungissa ja järkytyin. Ihmiset oleilevat ulkona kuin ellun kanat, ovat kännissä, juovat omia juomiaan ja istuvat tölkkikasojen keskellä. Hirveää katsottavaa! En ole tiukkapipo, mutta joku raja nyt sentään..
Voi myös sivistyneesti nauttia kesästä. Ettekö osaa ottaa vain yhtä tai kahta?
Kommentit (27)
Suurkuluttaja kirjoitti:
Oletko koskaan nähnyt lihavaa rappioalkoholistia?
Vaikka kuinka monta ja päivittäin, tuossa paikallisen alkon lähellä sijaitsevilla penkeillä istumassa. Et kai tosissaan luule että alkoholismi pitäisi jotenkin hoikkana? Jos syöt ja elät paskasti, niin siltä se vatsan seutu sitten näyttääkin.
Oma lukunsa onkin sitten ne alkoholistit, jotka eivät ole vielä rappiovaiheessa vaan vielä näennäisesti arjessa kiinni. Kaljamahaa löytyy ja läskit tirisee.
Suurkuluttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös aika järkyttynyt tästä, että suomalaiset ovat näin häpeilemättä alkoholisteja... kaupunkilainen ravintolakulttuuri hämärsi todellisuutta, mutta nyt korona toi esille suomalaisten kansansairauden ja nosti sen kirjaimellisesti päivänvaloon. Aikuiset nelikymppiset ihmiset istuvat pussikaljalla töitten jälkeen arkena ilman mitään häpeää, keski-ikäisiä liikkuu viinipullojensa kanssa puistoissa.
Ja ravintoloitsijat itkevät kovaan ääneen että Suomi kaatuu, kun ihmiset eivät pääse juottolaan. Olen varma, että tämä on hallituksen salajuoni yrittää parantaa kansanterveyttä sulkemalla kieltolain tyyliin anniskelupaikat. Harmi vaan, ettei tätä juoppoa kansaa raitista mikään.
On kuvottavaa tällä hetkellä liikkua kaupungissa missään puistossa. Terassit ovat täynnä arkena ja sunnuntaina humalaisia jo avaamisesta asti.
Eikä kukaan moralisoi tätä tai ihmettele, koska kuten alkoholismiin kuuluu: totuus kielletään ja hyökkäys on paras puolustus.
No, alkakaahan denat puolustella, miksi sitä viiniä pitää lipittää? Rentouttaako se? Tuleeko siitä kiva pöhinä ja seurallinen suhina, kun saa vähän skoolattua? Terassille aftereille ja viikonloppuna sitten koko päivä aurinkoisella terassilla. Jos juo shampanjaa ja syö samalla tapaksia, ei voi olla alkkis!
Rauhoitu. Älä ole niiden ihmisten kanssa tekemisissä, jotka kehtaavat sillä viinalla läträtä ja sinua häiritä. Joillekin alkoholi on tapa rentoutua, joillekin pakotie elämästä. Sitten ovat nämä ihmiset jotka eivät mistään mitään tajua oli sitten selvinpäin tai humalassa.
Asia minkä olen oppinut tässä elämässä on se, ettei ole kaikkiin asioihin liian ehdoton ja omanarvon tunteva.
Tuossa ikkunani alla on puistoalue, jossa istuu iltamyöhään asti keski-ikäisiä ihmisiä metelöimässä viinipullojensa kanssa. Humalaisten naisten kailotus raikaa korttelissa jo puolesta päivästä alkaen jatkuen yöhön, väki vaihtuu mutta meno pysyy samana.
Eli valitettavasti joudun arjessa päivittäin pohtimaan tätä lieveilmiötä ja sen seurannaisvaikutuksia. Ja minulle veronmaksajana tulee kannettavaksi näitten alkkisten sairastelut ja lääkekorvaukset. Suomessa pitäisi asap ottaa käyttöön systeemi, jossa Kela korvaa esimerkiksi lääkkeistä elintapojen mukaan. Mittanauhalla vaan vyötärönympärykset ja verikokeilla maksa-arvot yms. selville.
Mitä terveemmin elät, niin sitä enemmän Kela korvaa. Kummasti alkaisi porukka raitistumaan.
Minä olen reilusti suurkuluttaja, vaikken varsinaisesti alkoholisti olekaan. Maksa-arvoni on 30 vuoden juomisen jälkeen kuin absolutistilla. Sitten on niitä, joiden maksa-arvot ovat koholla geeneistä ja esimerkiksi lääkärin määräämistä lääkkeistä johtuen, vaikka ovat absolutisteja.
Toki silti tietysti kannatan ideaasi.
Ok... mikä selitys nyt ikinä sinut saakaan pysymään denial-tilassa, niin ei muuta kuin tsemppiä vaan. Alkoholin haittavaikutukset kun eivät näy pelkissä maksa-arvoissa, mutta eipä taida olla järkevää tästä väitellä. Jatka vaan juomista, jos sillä terveys pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Vaikka kuinka monta ja päivittäin, tuossa paikallisen alkon lähellä sijaitsevilla penkeillä istumassa. Et kai tosissaan luule että alkoholismi pitäisi jotenkin hoikkana? Jos syöt ja elät paskasti, niin siltä se vatsan seutu sitten näyttääkin.
Oma lukunsa onkin sitten ne alkoholistit, jotka eivät ole vielä rappiovaiheessa vaan vielä näennäisesti arjessa kiinni. Kaljamahaa löytyy ja läskit tirisee.
Päinvastoin. Ne kaljamahat ovat vielä arjessa kiinni. Kunnon holisti ei edes muista syödä ja niillä on kestoripuli, joten ovat hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Jep nimenomaan rappioalkoholistit voivat olla laihoja ja yleensä ovatkin, mutta ehdottomasti suurimmassa riskiryhmässä ovat keskivartalolihavat suurkuluttajat. Hoikillakin naisilla on rasvamaksa tms. ja sisäelinten ympärillä oleva rasvakerros jo hengenvaarallisella tasolla. Aivan kaikki suomalaisten kansansairaudet pahenevat ja aikaistuvat alkoholin liikakulutuksen takia. :(
Tämä kansa voi henkisesti huonosti. Sen huomaa näistä juopottelijoista. Tekosyitä riittää. Ei näköjään voi nauttia elämästä selvinpäin.
Juuri näin! Juopot, ymmärtäkää että muka-sivistynyt juominen ei todellakaan näytä siltä ulkopuolisen silmin.
Minä olen reilusti suurkuluttaja, vaikken varsinaisesti alkoholisti olekaan. Maksa-arvoni on 30 vuoden juomisen jälkeen kuin absolutistilla. Sitten on niitä, joiden maksa-arvot ovat koholla geeneistä ja esimerkiksi lääkärin määräämistä lääkkeistä johtuen, vaikka ovat absolutisteja.
Toki silti tietysti kannatan ideaasi.