Muistakaa, että parempaa väkeä pitää palvella ruotsiksi myös putkassa!
"Helsingin poliisi syrji kiinni otettua ruotsinkielistä nuorta, kun hänen kanssaan ei asioitu ruotsiksi
Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunnan päätös koskee tapausta, jossa alaikäinen nuori oli siirretty selviämishoitoasemalta poliisin putkaan syksyllä 2017."
Ja tietenkin: "nuori puhui hyvin myös suomea", mutta kun pitää se oma erityisasemansa tuoda jalkaa polkien esiin, vaikka sitten putkassa....
Kommentit (15)
Selkeä k_sipää kakara. Halusi pompottaa.
Onko tämän etuoikeutetun pennun nimi tiedossa?
Kaikki Helsingin "ruotsinkieliset" osaavat suomea. Useimmat jopa paremmin kuin suvun painostuksesta äidinkielekseen merkittyä ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toki tajuavat, että kysessä oli vain putkaan joutuneen halu vi*uilla hänet putkaan laittaneille. Todella säälittävää käyttää kielikorttia tuollaisessa.
Suomen olisi jo aika poistaa ruotsin kielen älytön asema.
Tämä oikeus **ttuilla on muuten myös suomenkielisillä. Kielilain mukaan viranomaisen kanssa asioidessa jokaisella on oikeus käyttää suomea tai ruotsia. Siis myös suomenkielinen voi vaatia poliisia puhumaan ruotsia!
Närpiössä on turha odotella suomenkielistä palvelua...
Onko viina sulattanut aivot, jos ei maan pääkieli suju? Kyse kuitenkin kaupungista, jossa ruotsinkielisiä on vain alle 6 prosenttia eli olemattomasti.
^^ Ja savossa tuppisuupolliisit eivät puhu yhtään mittään.
Täällä Vaasassa ruotsinkieliset mokailee huolettomasti, kun heitä otetaan palveluhommiin. Joissakin tapauksisa joutuu jo kysymään, osaatko tarpeeksi hyvin suomea. Itse tosin osaan ruotsia, mutta mulla on oikeus saada palvelu suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Vaasassa ruotsinkieliset mokailee huolettomasti, kun heitä otetaan palveluhommiin. Joissakin tapauksisa joutuu jo kysymään, osaatko tarpeeksi hyvin suomea. Itse tosin osaan ruotsia, mutta mulla on oikeus saada palvelu suomeksi.
Vaasa on sentään selvästi enemmistöltään suomenkielinen. Mutta Helsingissä on vain tuo kuutisen prosenttia ruotsinkielisiä.
Juuri tällaiset tyypit saavat inhoamaan ruotsin kieltä. Suon mielelläni esim. vanhuksille ruotsinkieliset vanhainkodit. Mutta jos suomenkielisessä kaupungissa (jollainen Helsinki käytännössä on) elävä suomea hyvin osaava nuori ihminen rupeaa itkemään siitä, että häntä ei palvella ruotsiksi, niin ei saa minulta minkäänlaista sympatiaa.
Se suattaa joskus olla vaikeeta mualiman hahmottaminen piän selevittyä. Mitteepä lie kaveri hommaillut?
Mahtaa käydä ylpeyden päälle, kun fennopoliisi pistää putkaan.
Varmaan RKP antanut lakimiesarmeijansa tämän uhrin käyttöön.... saivat ihqun marttyyrin.
Vaaaaad? Rasistiska poliserna !!!
Kaikki toki tajuavat, että kysessä oli vain putkaan joutuneen halu vi*uilla hänet putkaan laittaneille. Todella säälittävää käyttää kielikorttia tuollaisessa.
Suomen olisi jo aika poistaa ruotsin kielen älytön asema.