Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rippilahjaksi kummilapselle jolla on jo kaikki?

Vierailija
16.06.2020 |

Mitä ihmettä voisi kortin lisäksi ostaa kummilapselle rippilahjaksi, jolla on jo kaikkea? Ajattelin elämysmatkaa Lontooseen myöhemmin, 2021 kesällä. Mitä teillä on mielessä? Rahan antaminen on ok ellette ole todella läheisiä. Itse en ole niin läheinen että käteinen kuittaisi kaiken. Haluan tarjota kokemuksen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen lahja sylikummilta on rippiristi. Monet alkavat tuossa vaiheessa keräämään astiasarjaa, joten salaattiottimet, kakkulapio tms toivotusta sarjasta olisi hyvä.

Elämysmatka kummilta on aika ylellistä. Harvalla on siihen varaa tai mahdollisuuksia.

15 v. kerää astiasarjaa?

Miksi ei? Juuri ripille pääsy on erittäin hyvä tilanne aloittaa tulevaan aikuisen elämään valmistautuminen.

Missä sitä astisarjaa säilytetään? Teinin maku on sama kuin aikuisen maku?

Kaapissa, varastossa, kellarissa.... Mikä nyt kenenkin kodissa on sopivin paikka. Kun ostaa ajattomia astioita eikä jotain Justin Bieber-fanclub kuppeja, ne käyvät myös aikuiseen makuun. Minulla (36v) on edelleen käytössä Arabian astiasto, johon sain ensimmäiset osat rippilahjaksi. Tiedän monia muita, joilla on samoin. Ei toki kaikilla Arabiaa. 

Onko kyseessä harvoin käytettävä astisarja vai ihan arkikäyttöön ostettu? Meillä ei esim. Teemat ole kestäneet arkikäytössä lähellekään edes 10 vuotta, lasitus on niin ohut että aterimet jättäbät lopulta jälkiä siihen.

Ihan päivittäiskäytössä ovat. En omista mitään "juhla-astiastoa" erikseen. On noissa vähän jälkiä, mutta minua se ei haittaa. 

Vierailija
42/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isoäidiltäni rippilahjaksi kultaisen käytösoppaan. Siellä kerrottiin hyvin yksityiskohtaisesti kuinka nuori nainen ei sano koskaan vastaan ja muistaa aina ottaa hansikkaan pois kädestä tervehtiessä vanhaa naista.

Joo, en tultu aina hirveen hyvin toimeen äidinäidin kanssa. Hän halusi jälleen näpäyttää. Elinikäisen harmin mä sille järjestin sitten, kun en lukioon mennyt. Ei antanut koskaan anteeksi, vaikka olen pärjännyt työelämässä hyvin. Myös kotiäityys vuoteni aiheutti hänelle ylimääräistä harmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyvälineitä naimaluvan juuri saaneelle.

Niin, no tuo naimalupahan tarkoittaa, että voi 18-vuotiaana mennä naimisiin ja perustaa perheen.

Vierailija
44/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no tuo naimalupahan tarkoittaa, että voi 18-vuotiaana mennä naimisiin ja perustaa perheen.

Voi mennä aiemminkin, jos saa presidentiltä luvan. Perheen perustamiseen ei rippikoulua tarvita. 

Vierailija
45/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämysmatka kummilta on aika ylellistä. Harvalla on siihen varaa tai mahdollisuuksia.

Mitä väliä sillä on mihin muilla on varaa?

Jos ap:lla on tuohon mahdollisuus niin ideahan on hieno!

Vierailija
46/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä aiemminkin, jos saa presidentiltä luvan. Perheen perustamiseen ei rippikoulua tarvita. 

Ei voi enää, lainsäädäntö muuttui viime vuonna. Avioliiton ikäraja on 18 v. 

Vierailija
47/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu teinistä, jollekin superlahjakortti/raha mieluisin

Itse olisin ilahrunut jos kummi olisi lahjana maksanut mopokortin

Vierailija
48/49 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä ihan varmasti on jo kaikki, niin maksa sille lääkäri ja antibioottikuuri!

Vierailija
49/49 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran siunausta. Kerro myös muistavasi rukouksissa.

Siis ei mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän