Karmivin tietämäsi biisi? Ei siis huonoin vaan karmein/pelottavin
Omalla kohdallani se oli lapsena Intiaanin sotahuuto, luulin että ulkona vaatii intiaaneja jotka tulevat viemään päänahkani ja aikuisena taas moni Leevi and the leavingsin laulu mm. Älä hyppää baby jane,
Kommentit (131)
Ysärillä tuli sellainen sarja kuin Millenium ja se tunnusmusiikki on kaunis,mutta hyytävä.
Teininä olin juuri tutustunut black metalliin. Kuuntelin Limbonic Artin levyä ja sieltä biisiä Misanthropic Spectrum. Biisi on...mielenkiintoinen. Tunnelmallinen. Vähän liiankin, kun on keskiyö ja pöydällä ollut tavara selvästi itsestään liukuu lattialle, räksähtäen rikki.
1:49 - eteenpäin puolisen minuuttia meinasi olla liikaa siinä tilanteessa. :D
Pop Corn
Muistan kun lapsena kuulin sen eka kertaa,tuli kauhuelokuva joka on muuttumassa todelliseksi tunne.häiritsevä,outo ja vaivaannuttava fiilis edelleenkin kun kuulen sen.
Katselin animea ja törmäsin sarjaan Aku no Hana ("Flowers of Evil"). Tunnusbiisissä laulajien laulua on miksattu mm. vuorotellen nopeuttamalla ja hidastamalla. Itse biisin nimi on "A Last Flower":
Vierailija kirjoitti:
En muista esittäjää mutta laulun nimi taitaa olla "season of the sun" ja ukko lauleskelee hilpeästi miten vaikea on kuolla kun aurinko paistaa ja linnut laulaa.
Seasons in the Sun on kieltämättä hirveän surullinen ja haikea. Kaiken lisäksi sanat ovat ihan realistiset. Sillä tavalla se on "karmea".
Minulle tulee siitä mieleen vuosia sitten näkemäni dokkari miehestä, jolla oli ALS. Hän matkusti vaimonsa kanssa Sveitsiin tekemään avustetun it semurhan Dignitas-klinikalla. Kuolinpäivänä hän halusi mennä ulos viimeisen kerran. Dokkarissa näytettiin kun vaimo työnsi häntä pyörätuolissa todella kauniissa puistossa. Aurinko paistoi, ihmisiä istui piknikillä, oli lenkkeilijöitä ja rullaluistelijoita, lapset leikkivät, linnut lauloivat...
Yhtäkkiä tunsin parin sekunnin ajan riipaisevaa haikeutta, kun ajattelin miltä siitä miehestä mahtoi tuntua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
The Police: Every breath you take.
Ei ihan ekana tule mieleen että olisi karmiva biisi, mutta Take Thatin Back for good. Tulee mieleen joku omistushaluinen hullu, jonka täytyy saada pidettyä toinen "lopullisesti". Ahdisti jo esiteininä, enkä tykkää vieläkään.
Hassisen Kone - Pelko "Kun sun aivosi pysähtyy jäät yksin sydämesi kanssa, joko pelottaa hei joko pelottaa, et pysty mitään salaamaan..."
Miljoonasade - Olkinainen "Ja nyt olkinainen tanssii navetan katolla sylissä vaatteen riekaleita ja pää kainalossa, olkinainen, olkinainen nauraa ja huhuilee, ja paidan helman alta pilkottaa musta kieli viikatteen...."
Tuomari Nurmio - Lasten mehuhetki "Lasten mehuhetki päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin.........Paha musta enkeli ottaa kenet haluaa, eikä muita enkeleitä ole olemassakaan...."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napoleon XIV - They're going to take me away
Lyriikat lainattu joltain nettisivulta
[Verse 1]
Remember when you ran away
And I got on my knees
And begged you not to leave
Because I'd go berserk
Well, you left me anyhow
And then the days got worse and worse
And now you see I've gone
Completely out of my mind[Chorus 1]
And, they're coming to take me away ha-ha
They're coming to take me away ho ho hee hee ha ha
To the funny farm
Where life is beautiful all the time
And I'll be happy to see those nice young men
In their clean white coats
And they're coming to take me away ha ha[Verse 2]
You thought it was a joke
And so you laughed
You laughed when I had said
That losing you would make me flip my lid
Right? You know you laughed
I heard you laugh, you laughed
You laughed and laughed and then you left
But now you know I'm utterly mad[Chorus 2]
And, they're coming to take me away ha ha
To the happy home with trees and flowers and chirping birds
And basket weavers who sit and smile and twiddle their thumbs and toes
And they're coming to take me away ha ha[Verse 3]
I cooked your food
I cleaned your house
And this is how you pay me back
For all my kind unselfish, loving deeds?
Huh? Well you just wait
They'll find you yet
And when they do they'll put you in
The A.S.P.C.A., you mangy mutt![Chorus 3]
And, they're coming to take me away ha ha
To the funny farm where life is beautiful all the time
And I'll be happy to see those nice young men
In their clean white coats
And they're coming to take me away ha ha!
To the happy home with trees and flowers and chirping birds
And basket weavers who sit and smile and twiddle their thumbs and toes
And they're coming to take me away ha ha!
To the funny farm where life is beautiful all the time
And I'll be happy to see those nice young men in their clean white coats...Joo, tämä oli pelottava! Sitä soitettiin radiossa, kun olin lapsi, ja äitini mielestä se oli HAUSKA kappale.
Esko Salminen esitti sen nuorena suomeksi. Löysin sen kerran youtubesta, kannattaa katsoa.
Samis, mun porukat oli tästä myös sitä mieltä että kovin huvittava biisi on :D !
Oranssi Passka - JammmuSetä.
"tum, tum tum, tum, tumtum.. tulkaa lapsoset kyytiin... Ei tulla! Mul on paljon karkki.. Joo me tullaan! Bua hah hah haa! jammmu setå vitttu se lapsia panee, raisskari lapset koulusta hakee. Jos ei lapsia keinussa kiiku, ei jammmukaan koulun nurkilla liiku..."
Vierailija kirjoitti:
My heart will go on.
Järkyttävää kuolintuskaista kiljuntaa.
Luetun ymmärtäminen ei taida kuulua vahvuuksiisi.
Turmion Kätilöt - Pimeyden morsian
Äiti kuunteli paljon Hectoria, kun olin lapsi. Eräässä biisissä Hector laulaa, että "Ja me huone vuokrattiin ja pantiin ovi perässämme kii. Ja ihmissuhdeohjelmia radiosta kuunneltiin."
Mä kuulin, että IHMISSUDEN ohjelmia.
Kuvittelin Hectorin jonkin naisen kanssa hämärässä huoneessa yöllä istumassa , ja radiosta kuuluu ulvontaa ja kaikkia hirveitä ihmissuden mörinöitä.
Teininä vähän kuumotti myös se katolla tanssiva olkinainen.
Ja nyt aikuisena ahdistaa aikalailla David Bowien viimeiseksi jääneen Blackstar-levyn kaikki kappaleet.
Lapsena mua karmi Katri-Helenan kuudenikäinen. En muuten vieläkään tiedä että kun se "toinen kuuden ikäinen palaa kasvot tummuen syliin oman äidin alla pommien" niin tarkoittaako se palamista vai takaisin tulemista.
Jo mainittu olkinainen on tosiaan pelottava. Jotenkin mulla ei englanninkieliset sanoitukset mene samalla tavalla ihon alle.
Unelmien Sielunmessun tunnari!