Voiko ihminen aistia muiden käyttäytymisestä onko tavis vai kaunotar?
Kommentit (13)
Ei nuo ole toisiaan poissulkevia asioita.
Minä sain tietää vasta, kun uusi paras kaveri sanoi, että olen todella kaunis. Hän oli ensimmäinen vieras, joka niin sanoi. Sitten sanoivatkin kaikki. Olin 13 ja siitä eteenpäin huomasin miesten reaktioista (se alkoi jo silloin) ja kateellisten katseista.
Eipä oikein mistään, riippuu nimittäin ympäristön kauneusstandardeista ja ihanteista. Juvalla voi olla hyvin vaatimatonkin nainen kaunis, kun Helsingissä pahnan pohjimmainen.
Vastakkaisen sukupuolen käytöksestä voi helpostikin. Samasta sukupuolesta ei niinkään, poislukien vanhat mummot.
Yleensä kauneudestaan saa kuulla jo lapsena, viimeistään teini-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vastakkaisen sukupuolen käytöksestä voi helpostikin. Samasta sukupuolesta ei niinkään, poislukien vanhat mummot.
Mun kokemuksen mukaan miehet kyllä juoksee ihan minkä tahansa näköisen nuoren naisen perässä, kunhan tämä ei ole sairaalloisen lihava. Toki jos ajatellaan kaikki maailman naiset samalle kauneusjanalle, niin kyllähän nuoret & hoikat tietysti valtaavat sen yläpään, mutta jos haluaa tietää, onko joukon nuoret & hoikat sisällä tavis vai kaunotar, niin miesten reaktioista sitä on turha yrittää selvittää. Ehkä ennemmin muiden naisten reaktioista, että näkyykö kateutta?
Tajusin sen vasta kun tulin keski-ikään ja reaktiot muuttui.
Siihen asti se oli henkilöstä riippuen ällistymistä, vihamielisyyttä, kuumia katseita jne.
Kun ne katosivat, tajusin vasta sitten että olin ollut kaunis. Ei kaunis tajua välttämättä ulkonäköään, jos on ujo. Vanhoista valokuvista sen nyt ymmärtää.
Todella vaikea kysymys! En itse esimerkiksi tiedä olenko kaunis vai tavis. Tiedän sen verran, että ruma en ole, vaikka totta kai itsessä inhoaa tiettyjä asioita. Sen taas tiedän siitä että saan usein miehiltä huomiota ja lähestymisyrityksiä. Ja tästähän ei tietenkään voi päätellä että olisi KAUNIS, mutta jos olisi sysiruma, niin tuskin näitä lähestymisiä tulisi jatkuvasti. En kuitenkaan pukeudu paljastavasti tms, eli en usko että kyse on siitä että vaikuttaisin vaan niin helpolta. Saan myös useasti kehuja ulkonäöstäni.
Mutta voiko ihminen tästä tietää olevansa kaunis? En tiedä, itseäänhän on täysin mahdotonta katsoa objektiivisesti tai nähdä toisen silmin.
Oikeasti kauniilla on aina myös inhoavat naiset vaivana. Taviksilla ei. Oikeasti kauniita osa naisista inhoaa. Siitä tietää. Jos sua ei ole koskaan kukaan nainen inhonnut niin et ole oikeasti kaunis tai sussa ei ole piirteitä joita he kadehtii.
En tiedä mutta jos nuorella ja hoikalla tytöllä silmät ovat lähekkäin niin hän ei ole kaunis mutta ehkä kelpaa paremman puutteessa sänkyyn tai suhteeseen kunnes löytyy joku kauniimpi
Kyllä minä aistin jos joku tykkää minusta.
Mut en viiti flirttailla tuntemattomille..saadakseni itsetunnon pönkitystä:)