Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja mökkireissu

Vierailija
16.06.2020 |

Appivanhemmat kutsuivat meidät viikonlopuksi mökille. Olemme yleensä mielellämme menneet, mutta nyt on ihan uusi tilanne. Sain juuri tietää olevani raskaana. Asiassa on nyt monta pulmaa.

En haluaisi paljastaa raskautta kenellekään vielä tässä vaiheessa, ja jos appivanhemmat saavat tietää, asia on parissa tunnissa koko suvun tiedossa. En usko pystyväni salaamaan raskautta heiltä, koska kärsin välillä voimakkaasta pahoinvoinnista ja lisäksi joutuisin kieltäytymään ruokapöydässä monista asioista, joita ennen olen mielelläni nauttinut.

Toinen juttu on se, että mökillä ei ole sisävessaa eikä suihkua, ja se sijaitsee keskellä korpea. Meillä ei ole omaa autoa, joten olemme appivanhempien kyytien varassa. Pelkään, että saan keskenmenon tai muita komplikaatioita, enkä pääse suihkuun tai tarvittaessa lääkäriin, enkä edes takaisin kotiin, jos olo niin vaatisi.

Lähtisitkö sinä minun tilanteessani mökille? Miten perustelisit kotiin jäämisen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt mökkijuhannuksen alkuraskaudesta enkä kertonut kenellekään. Hyvin meni ja lapsi syntyi ennen joulua.

Vierailija
2/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussauksesta ja jää vaan kotiin lepäämään, jos siltä tuntuu. Tuossa tilassa sinulla ei todennäköisesti olisi edes kovin mukavaa mökillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette halua mennä niin keksitte jonkin tekosyyn, tai sanot olevasi kipeä tms. Jos toisaalta haluatte mennä, mutta ette halua raskauden paljastuvan, niin sanot olevasi kipeä, mutta tulet jos olo paranee, mökillä sitten sanot että olo on paljon parempi, mutta vähän heikottaa ja etoo vielä, eikä esimerkiksi kala tai alkoholi maistu.

Vierailija
4/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin mökille ja olisin kuten aiemminkin. Ruokapöydässä en tekisi numeroa, vaan söisin ruokia mitkä ovat sallittuja - kukaan ei tod. näk. huomaa, mitä jätät syömättä. Jos joudut kieltäytymään alkoholista, sano että sinulla on antibioottikuuri tms. Ja jos joku arvaisi, kerro uutinen ja nauti onnitteluista. :)

Halusin itsekin odottaa viikolle 10 ennen kuin asiasta kerrottiin, tämä on sinänsä ihan ymmärrettävää, jos jotain sattuisi. Näin jälkikäteen ajatellen kuitenkaan ei olisi ollut mikään katastrofi, jos asia olisi paljastunut aiemminkin. Kuitenkin keskenmeno on aika epätodennäköinen tuossa vaiheessa. Ja jos jotain vastoin todennäköisyyksiä sattuisi, kaikki olisivat tukenasi varmasti, mikä olisi vain hyvä. Eli näin jälkikäteen olisin kertonut asiasta jo aiemmin, enkä tehnyt elämästä hankalampaa paljastumisen pelossa. Onnea raskaudesta!

Vierailija
5/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi mökille pahoinvoivana. Sanoisin olevani kipeä.

Vierailija
6/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan ongelmien ratkaisu ruokapöydästä. Eräs raskaus paljastui yllättävästä kahvinjuonnin lopettamista. Jos et ole ennenkään ollut kahvin ystävä, sen välttäminen ei ehkä herätä huomiota, eikä alkoholin välttäminen, jos et ole kovin juoppo muutenkaan. Tiesithän, että sekä sinun äitisi että anoppisi ovat syöneet raskausaikana sitä, mitä nyt on ruokapöydässä. Raakaa haukea ei ole pakko syödä, eikä kaikkea muutakaan.

Eikö teillä ole itsellä autoa vai miksi olette appivanhempien kulkemisen varassa? Ei kai auton vuokraaminen muutamaksi päiväksi mahdottomia maksa.

Pahoinvointi on ikävämpi ongelma. Jos oksentelet pitkin päivää, niin huonovointisuus on hyvä syy jättää mökkireissu väliin, mutta jos selviät siitä lasillisella mehua aamuisin, niin ei haittaa mitään.

Vierailija
7/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli vatsatauti, ei nyt päästäkään tällä kertaa."

Vierailija
8/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Raskaus ei ole sairaus joka estää elämästä eikä siitä tarvi puhua jos ei taho .

Vierailija
9/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että olet sairaana ja et lähde.

Vierailija
10/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte että teillä on sovittuna jo muuta. Siinä se.

Vierailija
11/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailut ja pahoinvointi ovat kyllä haastavia. Niistä kyllä arvaa nopeasti. Toki aina voi sanoa olevansa vatsataudissa mutta näin koronan aikaan kukaan tuskin lähtee silloin mökille, kun vatsaoireet ovat yksi koronan oireista.

Keskenmenon pelon suhteen voin vain sanoa, että appivanhempasi ovat varmasti tukenasi ja vievät sinut lääkäriin, jos tilanne sitä vaatii. Keskenmenot ovat sen verran yleisiä, että on varsin mahdollista, että anoppisi on sen kokenut. Itse sain tietää keskenmenosta samana päivänä, kun olimme lähdössä anoppilaan. Mies lähti sitten yksin ja kertoi siellä tilanteen. Anoppi ymmärsi täydellisesti tilanteen ja oli vain huolissaan. Luuli tosin, että olen sairaalassa, koska hänen aikanaan keskenmenot hoidettiin kaavinnalla eikä lääkkeillä.

Vierailija
12/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin. Raskaus ei ole sairaus joka estää elämästä eikä siitä tarvi puhua jos ei taho .

Haluatko sinä oksentelevan vieraan, joka sanoo olevansa sairas?

Vierailija
13/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Paitsi ilman anoppia. Eli mennään mökille ja mulla raskauspahoinvointi. On tässä pari viikkoa vielä aikaa, toivottavasti vähän lievenisi siihen mennessä. Mutta ollaan joka tapauksessa menossa. Sama se kai siellä on oksentaa kuin kotonakin. Ehkä paikanvaihdos vähän piristää mieltä. Yhden toisen menon kyllä perusin juurikin sen takia, etten halua jäädä raskaudesta kiinni. Jos satun oksentelemaan kyläpaikassa. Peru sinäkin jos siltä tuntuu ja sano vaikka olevasi sairaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän