Miten voi olla näin aamusta pihalla jo 23°C lämmintä!?
Ihan sairasta. Avasin herättyäni ikkunan ottaakseni viileää aamuilmaa sisään päivää varten. Ja katin kontit se mitään viileää on. Tämä on ihan sairasta. Haluan pois Suomesta jonnekin missä on meidän entisen kesäsäät. Kiva ilmastonmuutos, jos jo NYT on tällä tasolla tämä lämpötilajuttu. Luonto kärsii kuivuudesta, saamme kaikki Keski-Euroopan tuholaisvitsaukset tänne... hyi kamalaa. :’(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken ruokkiksella kotona, sisällä +28, parvekkeella +32. Nousee tänään sisälläkin vielä yli 30, huh.
Kesällä minua v*tuttaa huomattavasti enemmän kuin muulloin ja se johtuu tästä kuumuudesta. Median harrastama kuumuuden ihannointi aiheuttaa myös v*tutusta; "nautitaan nyt kun on kuumaa". Missä välissä se s*atanan nautinto alkaa?
Mä niiin ymmärrän.
Työmatkat hikoilen ruuhkabussissa, asunto on kuin sa. atanan pätsi.
Ja sitten ragetaan jos joku valittaa kun on liian lämmin. Toivon aina kylmää kesää. Ei tule.
Kesä 2018 oli aivan s.aatanasta. Toivon todella ettei sellaista tule enää ikinä!
Suomessahan on muuten tosi viileä suurimman osan vuodesta. Ei ole mitenkään ihmeellistä että KAIKKI ei vaan tykkää tällaisesta sonnasta kun keho ja elimistö siihen ei ole tottunut.
Toivottavasti accuweatherin heinäkuun ennuste tulee pitämään paikkansa. Nimittäin täällä Kuopiossa kun ei tuule juuri yhtään, tai jos tuulee niin vähän ja lämpimästi. Kesät ihan hirveitä.
Olen kotoisin merenrantakaupungista jossa merituuli viilentää mukavasti. Helteet sisämaassa on syvältä (paitsi jossain Lapissa on nytkin 15c. Pitää varmaan muutta sinne )
-Helteiden vihaaja.
Täällä myös yksi savolainen. Viime yönä ei lämpötila laskenut alle 20 kuin hetkeksi. Vauva nukkuu huonosti. Tympiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä ainaisia jankuttajia riittää? Miten kukaan kestää tuollaista valittajaa? Tällaiset kesät oli kyllä myös omassa lapsuudessani 30 vuotta sitten, että ei ole mikään uusi juttu.
Ei todellakaan olleet, tosin olenkin HELSINGISTÄ kotoisin, siellähän meri kivasti viilentää kesäkuun. Mutta muistan kyllä monta juhannusta viime vuosilta, jolloin oli 12°C ihan täällä landellakin. Ja on tämä huono sää JOKA tapauksessa. Nytkin on luvattu siihen saakka kuin ennuste on tehty yli 25, eli se teidän parista päivästä.
ApMitä sä rupeat väittelemään mun kanssa? Kyllä oli omassa lapsuudessani tällaiset helteet ihan tavallista ja kesät oli aina tällaisia. Uskomatonta miten lapsellisia aikuiset ihmiset voivat olla.
Varmaan vähän riippuu iästä kenen lapsuuskesät on olleet millaisia. Mun lapsuudessa ei ollut nykyisenkaltaisia megahelteitä, jotka jatkuu ja jatkuu, eikä sateesta tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on sairasta, voi hellanlettat sentään. Huomaa ettei aloittajalla ole mitään oikeita ongelmia.
Jaa, ilmastonmuutos ei ole mieletäsi iso ongelma?
ApEi tämä mitään ilmastonmuutosta ole, Suomessa on aina ollut tällaiset kesät, ihan muutama viileä kesä oli tässä välissä ja nyt porukka luulee että tää on jotain uutta Suomessa. Sitä paitsi sun valitus tällä palstalla ei todellakaan auta ilmastonmuutokseen millään tavalla, valittamisen sijaan voisit tehdä jotain oikeita hyviä tekoja maapallon eduksi.
Ei ole ollut, kesäkuussa on paljon normaalimpaa, että on sellaiset +15 astetta aamuisin. Ja auttaa se sen verran, että pysyisi uhka muistissa.
Ap
Tämä kuumuus on todella ahdistavaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Töissä (polttoleikkausta ja happipeitsaamista ulkona, varjosta saa usein haaveilla) ehdin hikoilla haalarin märäksi useita kertoja työvuoron aikana, minulla on kahdet haalarit käytössäni ja toiset ovat kuivumassa sillä välin kun hikoilen toisia märiksi. Välttelen ulkoilmaa työajan ulkopuolella, koska saan enemmän kuin tarpeeksi kuumuutta töissäni.