Onko joku ihminen saanut sinut pelkäämään pelkällä katseella?
Siis ihan vaikka tuntematon ihminen jossain katsonut sinuun niin pistävästi, että on tullut epämieluisat ja pelottavat vibat?
Kommentit (15)
Kerran metrossa. Vastakkaisella penkkirivillä yhden rivin eteenpäin istui hiukan erikoisen oloinen nuorehko mies. En kiinnittänyt mitään erikoista huomiota kuitenkaan kunnes kerran vilkaisin ja pienen hetken hän katsoi suoraan silmiin. Siitä katseesta tuli vaan hetkessä tosi karmiva olo. Jotain Outoa. Onneksi jäin pois aika pian mutta se katse jäi jotenkin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Katsopas tuo toinen ketju, ”miehen tuijottava katse” niin saat vähän esimakua.
Eikös siinä ketjussa epäilty jotain ihastumista..?
Joku narkkarin lasittunut katse voi olla karmiva. Samoin jonkun mt-ongelmaisen, josta näkee jo kauas, ettei kaikki ole ihan kunnossa. Olen ollut myös treffeillä miehen kanssa, joka katsoi minua oudosti... Ei siis mitenkään niin, että olisi ollut häkeltynyt näkemästään tai jännityksissään, vaan jotenkin kummallisesti tuijotti, kuin minun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös siinä ketjussa epäilty jotain ihastumista..?
Joo mutta on siinä ilmeisesti kokemusta muustakin tuijottelusta.
Miksi analysoida jotain katseita kun tulkinnat on kuitenkin vääristyneet subjektiivisesti. Varsinkaan tuntemattomien.
Lähistöllä asuva nainen. Hän sauvakävelee usein. Silmistä näkee, että potee jonkinasteista mt-ongelmaa. On joko uneliaan tai aggressiivisen näköinen. Lähinnä pelottaa, että huitaisee niillä kävelysauvoilla.
Miksi pelotti? Vai etkö ennen ole kohdannut vastaavanlaista katsetta? Olen töissä mielenterveyspuolella, joten katseita olen kohdannut laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelotti? Vai etkö ennen ole kohdannut vastaavanlaista katsetta? Olen töissä mielenterveyspuolella, joten katseita olen kohdannut laidasta laitaan.
Erotatko sinä katseesta onko ihminen psykoottinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotatko sinä katseesta onko ihminen psykoottinen?
En erota katseesta onko ihminen psykoottinen vai ei, sillä en omaa mitään erityiskykyjä. Tulkinnat on tehtävä pitkän ajanjakson pohjalta, ja on tiedettävä enemmän potilaan taustoja ja elämäntilannetta, jotta osaa suhtautua oikealla tavalla. Ennakkoluulot ja omat asennoitumiset on jätettävä taka-alalle.
Hullujen ja narkkien katse pelottaa. Ei normaalien ihmisten.
Vuosia sitten Helsingissä käveli vastaan ihan tavallisen näköinen mies jossain puistossa. Sain miehestä todella epämukavan tuntuisen vaikutelman ilman mitään järkevää syytä. Katse oli ihan tavallinen, mutta silti tuli epämukava olo. Vuotta myöhemmin luin juttua, miten entinen Juha Valjakkala asuu siellä suunnalla, ja tunnistin tuoreimmasta kuvasta sen saman miehen.
Lisäksi yhdestä irakilaisesta miehestä olen saanut todella karmivan vaikutelman. Vain yhdestä. Se mies oli pitkä ja lihaksikas, ja on hyvinkin saattanut olla sotilas tms. Katseesta näki, että se on tottunut tekemään muille ihan mitä sattuu huvittamaan. Harvoin näkee niin kylmiä silmiä. Tämä oli 2015 joulukuussa.
Ei, mutta yksi lapsi yhdellä lauseella.
Mulla on hullun katse, niin on moni sanonut. Kierot silmät, raskaat luomet.