Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut väittää ettei yökerhot aukea vaikka poikkeusoplot loppuu?

Vierailija
15.06.2020 |

Liiketoiminnan harjoittaminen on vapaan yhteiskunnan perusoikeuksia, eikä sitä voi rajoittaa ilman poikkeusoloja.

Yökerhot aukeaa ja sillä sipuli. Ei voi olla niin, että poikkeuslaki poistuu, mutta sen tuomat keinot jäävät käyttöön uutena normaalina.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun ne normaalisti yökerhoihin pubista siirtyvät pitävätkin jatkonsa  naapurissasi? Yökerhojen kiinniolo ei dokaamista tai metelöihtiä estä.

Vierailija
22/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän tuli lopulta paras kesä ikinä. Ilmat suosii kerrankin jo alkukesästä, kaikki älämölöfestarit peruttu, juottolot pistetään ajoissa kiinni ja voi hyvällä syyllä kieltäytyä kaikista kissanristiäisistä vedoten koronaan. Nyt nautitaan ihan rauhassa!

Tyypillistä nykyaikaa, että ei olla kiinnostuneita kuin omasta elämästä. Vaikka sinulla on ongelmia sosiaalisten tilanteiden kanssa, niin miksi muiden siitä pitäisi kärsiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäkää mulle laki millä yökerhot voidaan pitää suljettuna. Sellaista ei ole!

Piankos sitä tekee vaikka uuden lain. Ei ryyppyluolaan pääsy ole mikään perustuslaillinen oikeus.

Liiketoiminnan harjoittaminen on turvattu perustuslaissa.

On, mutta laki myös rajaa sen, millaista liiketoimintaa saa harjoittaa. Jos minä haluan, vaikkapa perustaa huumekaupan, se ei ole millään muotoa laillista liiketoimintaa eikä edes perustuslaki turvaa minulle oikeutta harjoittaa sitä liiketoimintaa. Päinvastoin. 

Ei tässä huumekaupasta ole kyse vaan normaalista laillisesta alkoholin anniskelusta. Ei ole mitään perusteita rajoittaa myyntiä enää.

Vierailija
24/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piankos sitä tekee vaikka uuden lain. Ei ryyppyluolaan pääsy ole mikään perustuslaillinen oikeus.

On, mutta laki myös rajaa sen, millaista liiketoimintaa saa harjoittaa. Jos minä haluan, vaikkapa perustaa huumekaupan, se ei ole millään muotoa laillista liiketoimintaa eikä edes perustuslaki turvaa minulle oikeutta harjoittaa sitä liiketoimintaa. Päinvastoin. 

Ei tässä huumekaupasta ole kyse vaan normaalista laillisesta alkoholin anniskelusta. Ei ole mitään perusteita rajoittaa myyntiä enää.

Ei se ole laillista, kun tartuntatauti laki sen kieltää. Aiemmin ketjussa linkki, josta löytyy tarkka pykälä. Käy lukemassa sieltä äläkä mesoa omiasi. 

Vierailija
25/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta alkaa ihmisten kesälomat. Ymmärrättekö miten pahoja järjestyshäiriöitä asuntoihin tulee jos yökerhot ovat kiinni? Jossain ihmisten on pakko olla.

Vierailija
26/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholin anniskelua olekaan kielletty. Juuri tänään kävin itse kaljalla erään ravintolan terassilla. Aukioloajat ne ovat, joita tartuntatautilain nojalla vielä rajoitetaan. Ja hyvä niin. Lakipykälät voit käydä lukemassa sieltä jutusta, jonka joku jo linkkasikin niin valkenee sinullekin totuus. 

Vierailija
27/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannuksesta alkaa ihmisten kesälomat. Ymmärrättekö miten pahoja järjestyshäiriöitä asuntoihin tulee jos yökerhot ovat kiinni? Jossain ihmisten on pakko olla.

Juhannuksesta ihmiset lähtee mökeille ja muuten reissuun. Ihanan rauhallista, kun naapurit ovat poissa. 

Vierailija
28/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on otollinen hetki kukeltaa mitäs se poikkeuslaki oikein tarkoittaa.

Yllättäen se ei tarkoitakaan yhteiskunnassa vallinneita poikkeuksellisia oloja, vaan ihan muuta.

Vierailija
29/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yörauha kirjoitti:

Entäs kun ne normaalisti yökerhoihin pubista siirtyvät pitävätkin jatkonsa  naapurissasi? Yökerhojen kiinniolo ei dokaamista tai metelöihtiä estä.

Soitan poliisit paikalle, jos eivät osaa olla hiljaa. Niin tekisin myös silloin, jos yökerhot olisivat auki. 

Vierailija
30/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan selvää, että ravintoloita koskevat rajoitukset kumotaan hyvin pian, kun poikkeusolot eivät kerran ole enää voimassa. Voitte ottaa tämän kommenttini talteen.

Vierailija
31/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole laillista, kun tartuntatauti laki sen kieltää. Aiemmin ketjussa linkki, josta löytyy tarkka pykälä. Käy lukemassa sieltä äläkä mesoa omiasi. 

Eli siis poikkeuslaki lähti, mutta poikkeusolot jäivät? On tämä sosialismi ihanaa.. Katsokaa nyt mitä se sosialismi on. Vasemmistohallitus on ollut vuoden vallassa ja nyt jo yökerhot on lakkautettu. Tuskin jää tähän..

Vierailija
32/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän tuli lopulta paras kesä ikinä. Ilmat suosii kerrankin jo alkukesästä, kaikki älämölöfestarit peruttu, juottolot pistetään ajoissa kiinni ja voi hyvällä syyllä kieltäytyä kaikista kissanristiäisistä vedoten koronaan. Nyt nautitaan ihan rauhassa!

Tyypillistä nykyaikaa, että ei olla kiinnostuneita kuin omasta elämästä. Vaikka sinulla on ongelmia sosiaalisten tilanteiden kanssa, niin miksi muiden siitä pitäisi kärsiä?

Tuskin sinun tarvitsee minun takiani kärsiä. En ole syypää koronaan enkä rajoituksiin.

Vierailija
33/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitukset ovat edelleen voimassa. Ne eivät suoraan liity poikkeustilaan.

Vierailija
34/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis poikkeuslaki lähti, mutta poikkeusolot jäivät? On tämä sosialismi ihanaa.. Katsokaa nyt mitä se sosialismi on. Vasemmistohallitus on ollut vuoden vallassa ja nyt jo yökerhot on lakkautettu. Tuskin jää tähän..

Oletko oikeasti vähän yksinkertainen? Kyse on kahdesta eri laista. On jo moneen kertaan sanottu että lue se linkki, jossa asia selitetään.

Sivusta

Vierailija
35/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yörauha kirjoitti:

Soitan poliisit paikalle, jos eivät osaa olla hiljaa. Niin tekisin myös silloin, jos yökerhot olisivat auki. 

Ei ne ehdi joka paikkaan kun kotibileitä on nin paljon.

Vierailija
36/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newsflash: Poikkeuslaki ei ole synonyymi sanalla poikkeusolot. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Sen toki ymmärtäisi ihan itsekin, jos hallituksesta mesoamisen sijaan esimerkiksi perehtyisi asioihin. 

Vierailija
37/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoitukset ovat edelleen voimassa. Ne eivät suoraan liity poikkeustilaan.

liittyy sosialismiin

Vierailija
38/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yörauha kirjoitti:

Ei ne ehdi joka paikkaan kun kotibileitä on nin paljon.

Missä niitä on niin paljon? Ei ole näkynyt, vaikka ihan kaikki ravintolat olivat kiinni monta viikkoa. 

Vierailija
39/68 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivamatta lakivalikoimaa, niin onhan aukioloa ja alkoholin tarjoilua rajoitettu muutenkin usein eri lakien toimiesta. Äkkiäkös uusi laki säädetään, jos sellaiselle koetaan tarvetta.

Vierailija
40/68 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, valmiuslailla ei ole yhtään mitään tekemistä yökerhojen kanssa. Tätä osa ei nyt vaan tajua. Vai onko valmiuslaissa myös kohta, jossa määrätään että alkoholinmyynti saa esim. alkaa aamulla vasta klo 9.. Oli naurettava haloo ja meteli poikkeusolojen päättymisestä, vaikka se vaikutti vain suurin piirtein hoitoalan työntekijöiden vuosilomien pitämiseen : ilon päivä :)