Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Aku Ankan parhaat ajat jo ohi?

Vierailija
15.06.2020 |

Itse olen syntynyt 90-luvun alussa ja oman ikäluokkani ihmisten lapsuuteen Aku Ankka vielä monessa taloudessa kuului.

En ole itse lukenut kyseistä lehteä juurikaan sitten vuoden 2007, mutta huomasin joskus 2000-luvun puolivälissä, että lehden taso jotenkin laski huomattavasti aiempaan verrattuna.

Joskus harvoin, kun olen jotain uudempia akkareita pidellyt käsissäni, niin niissä ei ole juurikaan muuta kuin Kari Korhosen eli Aku Ankka-piirtäjäksi mielestäni hyvin heikkotasoisen suomalaisen piirtämiä ja käsikirjoittamia juttuja.

Onko Aku Ankan suosio enää läheskään samalla tasolla nykyään kuin se oli vielä esim. 20 vuotta sitten?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen parhaat ajat loppui 1989. Don Rosan tyyli ärsyttävä myös.

Vierailija
2/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ajat loppuivat jo 80-luvulla, 1984-88 paikkeilla?

Ankronikka-viritykset olivat ihan viimeinen niitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko paperiset sarjakuvat ylipäänsä enää niin suosittuja kännyköiden aikana? Kesäisin ja matkoille otin lapsena ja teininä aina läjän sarjakuvia mukaan. Nyt en malta läppärin ja kännyn äärestä juuri lainkaan perinteisen kirjan ääreen vaikka mökillä olen ja tuolla pari kiintoisaa kirjaa nököttäisi.

Vierailija
4/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta mökki lukemista

Vierailija
5/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, se muuttui joskus -86/-88

Sitä ennen piirrokset ja tarinat huikeita.

Vierailija
6/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, se muuttui joskus -86/-88

Sitä ennen piirrokset ja tarinat huikeita.

Uudessa isommassa kullanvärisessö taskarissa selitetään, että enää ei saa tehdä samanlaisia juttuja kuin ennen, ettei joku pahoita mieltään tai jotain.

Vierailija
7/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös tuota ap:n sukupolvea ja samaa mieltä, että Akkarin taso sukelsi noin 2005. Kasarin Akuista en osaa sanoa, olen liian nuori että olisin koskaan lukenut niitä.

Joskus selailen niitä ysäriltä säilöttyjä lehtiä ja varmaan puolet tarinoista on sellaisia, etteivät menisi enää nykyisessä ilmapiirissä läpi. Hyviä kyllä olivat.

Vierailija
8/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla loppuunkaluttu kaikki mahdolliset tarinoiden aihiot,  vain esimerkkinä roopeankan raha on kadotettu ja ryöstetty noin 237 eri kertaa hieman eri variaatioilla ja löydetty tai saatu takaisin yhtä monta kertaa jne. 

Vierailija
9/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -85 ja meille tuli vanhempien sisarusten vuoksi jo silloin Aku Ankka. Mummolassa olikin sitten tarjolla 60-luvun puolivälistä 70-luvun loppuun asti. En ole lukenut juurikaan 2000-luvun Akuja, mutta sitä vanhemmissa aikakausissa on kaikissa sitä jotain.