Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut väittää ettei yökerhot aukea vaikka poikkeusoplot loppuu?

Vierailija
15.06.2020 |

Liiketoiminnan harjoittaminen on vapaan yhteiskunnan perusoikeuksia, eikä sitä voi rajoittaa ilman poikkeusoloja.

Yökerhot aukeaa ja sillä sipuli. Ei voi olla niin, että poikkeuslaki poistuu, mutta sen tuomat keinot jäävät käyttöön uutena normaalina.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustu valmiuslakiin vaan tartuntatautilakiin.

Vierailija
2/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismiin kuuluu ihmisten elämän rajoittaminen ja siksi rajoitukset ovat uusi normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään muuten ollaan tukahduttamassa virusta kuitenkin, vaikka piti hankkia laumasuoja.

Vierailija
4/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään muuten ollaan tukahduttamassa virusta kuitenkin, vaikka piti hankkia laumasuoja.

Maailma muuttuu eskoseni, yritä pysyä mukana.

Vierailija
5/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perustu valmiuslakiin vaan tartuntatautilakiin.

Tartuntatautilaki ei anna oikeutta rajoittaa liiketoimintaa kun koronatapauksetkin on käytännössä lakanneet.

Vierailija
6/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat on rajoitettu ihan erillisellä, omalla laillaan mikä ei ole sidoksissa valmislakiin. Ei olisi mitenkään ennenkuulumatonta, että tässä yhteydessä kielletään kokonaan se yökerho-ryyppylöiden toiminta kun siitä on jo nyt kerran eroon päästy.

Koronan leviäminen estämiseksi ja muiden lieveilmiöiden vähentämiseksi, valtion on nyt myös lisäksi kuristettava menojaan joten jos esim. poliisin ja terveydenhoidon kulut vähentyvät niin se on vain positiivinen asia.

Vierailija
7/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää mulle laki millä yökerhot voidaan pitää suljettuna. Sellaista ei ole!

Vierailija
8/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolat on rajoitettu ihan erillisellä, omalla laillaan mikä ei ole sidoksissa valmislakiin. Ei olisi mitenkään ennenkuulumatonta, että tässä yhteydessä kielletään kokonaan se yökerho-ryyppylöiden toiminta kun siitä on jo nyt kerran eroon päästy.

Koronan leviäminen estämiseksi ja muiden lieveilmiöiden vähentämiseksi, valtion on nyt myös lisäksi kuristettava menojaan joten jos esim. poliisin ja terveydenhoidon kulut vähentyvät niin se on vain positiivinen asia.

Eli siis länsimaalaisen vapaan yhteiskunnan lakkauttaminen on hyvä asia? Nähtävästi sosialismi etenee Suomessa. Sitä jo pidetään hyvänä asiana, kun valtio päättää mikä on ihmiselle hyvä tapa elää ja mikä ei.

Vierailija
9/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piankos sitä tekee vaikka uuden lain. Ei ryyppyluolaan pääsy ole mikään perustuslaillinen oikeus.

Vierailija
10/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/1271139/ravintola…

Tuolta jutun lopusta löytyy linkki lakiin. Ole hyvä.

Vierailija
11/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piankos sitä tekee vaikka uuden lain. Ei ryyppyluolaan pääsy ole mikään perustuslaillinen oikeus.

Liiketoiminnan harjoittaminen on turvattu perustuslaissa.

Vierailija
12/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että pysyy räkälä kiinni. Sinua ei liioin kiinnosta liiketalous ja hyvinvointi. Sinua vain kiinnostaa vetää pää täyteen ja aiheuttaa pahennusta. Huomaa jo aloituksesta kuinka suu napsaa ja addiktiot päällä.

Vierailija
13/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että pysyy räkälä kiinni. Sinua ei liioin kiinnosta liiketalous ja hyvinvointi. Sinua vain kiinnostaa vetää pää täyteen ja aiheuttaa pahennusta. Huomaa jo aloituksesta kuinka suu napsaa ja addiktiot päällä.

Tuolla tavalla konservatiivinen sosialisti miettii, mutta minä olen oikeistoliberaali ja minulle vapaus on tärkeää. Tässä nimenomaan liiketoiminnan rajoittaminen on se suurin asia. Ei voi olla niin, että palataa 100 vuotta ajassa taakse päin ja aletaan rajoittamaan asioita joista ei itse pidä.

Vierailija
14/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistien mielestä korona tarttuu heti kun kello on yli 23.

Vierailija
15/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän tuli lopulta paras kesä ikinä. Ilmat suosii kerrankin jo alkukesästä, kaikki älämölöfestarit peruttu, juottolot pistetään ajoissa kiinni ja voi hyvällä syyllä kieltäytyä kaikista kissanristiäisistä vedoten koronaan. Nyt nautitaan ihan rauhassa!

Vierailija
16/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiketoiminnan harjoittaminen on turvattu perustuslaissa.

On, mutta laki myös rajaa sen, millaista liiketoimintaa saa harjoittaa. Jos minä haluan, vaikkapa perustaa huumekaupan, se ei ole millään muotoa laillista liiketoimintaa eikä edes perustuslaki turvaa minulle oikeutta harjoittaa sitä liiketoimintaa. Päinvastoin. 

Vierailija
17/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean sekavaa taas tämä touhu, jos poikkeusoloissa loppuu, se selvästi tarkoittaa että ollaan taas "normaalioloissa". Ikävä kyllä. Eli taas saa mikä tahansa ihmismassojen vellominen alkaa. 🤮

Vierailija
18/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne selvästi sanoi että huomenna alkaa taas "normaaliolot" ja poikkeustila loppuu keskiyöllä.

Että jeejee vaan. Hulluus alkaa taas.🤬

Vierailija
19/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean sekavaa taas tämä touhu, jos poikkeusoloissa loppuu, se selvästi tarkoittaa että ollaan taas "normaalioloissa". Ikävä kyllä. Eli taas saa mikä tahansa ihmismassojen vellominen alkaa. 🤮

Mitä sekavaa siinä on, että poikkeuslaki lakkaa olemasta voimassa? Minusta se on harvinaisen yksinkertainen asia. Eipä tuo poikkeuslakikaan ole estänyt ihmisiä "vellomasta" esim. Prismassa, joten sen suhteen mikään ei tule muuttumaan. 

Vierailija
20/68 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne selvästi sanoi että huomenna alkaa taas "normaaliolot" ja poikkeustila loppuu keskiyöllä.

Että jeejee vaan. Hulluus alkaa taas.🤬

Kai kuuntelit myös sen kohdan, jossa sanottiin, että edelleen on huolehdittava turvaväleistä, käsihygieniasta jne. Toki eipä niistä osa huolehtinut edes poikkeustilassa, joten +/- nolla tuo "normaalitilaan" siirtyminen.