Äitini ei halua minun muuttavan kotoa
Täytän pian 30 ja äiti tekee kaikki työt puolestani. Onko tämä normaalia?
Kommentit (36)
Oletko jotenkin kehityksessä jäljessä, ap? Tai siis kehitysvammainen tms? En muuta syytä keksi miksei äitisi 'antaisi' sinun muuttaa. Tosin ei se ole äitisi antamisesta kiinni, saat muuttaa vaikka heti huomenna jos haluat. Olet aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Sekä sinulle että äidillesi on parasta jos muutat omillesi mahdollisimman pian.
Miksi?
t.AP
Että aikuistuisitte eroon toinen toisistanne.
Miten tuo onnistuu koska en osaa tehdä mitään yksin?
T.AP
Et edelleenkään osaa trollata etkä esittää naista.
Pitäiskö sun nipsasta hilut helvettiin jalkovälistäsi, kun niin kovasti haluaisit olla nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet täydessä älyssä, niin kummalta kyllä tuntuu. Äitisi lienee sellainen noin kuusikymppinen. Pelkääkö hän, että jää täysin yksin? Eikö hänellä ole ystävättäriä? Onko sinulla lainkaan omaa elämää?
Ei ole koskaan ollut ystäviä. Varmaan pelkää.
t. AP
Minkä ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
On normaalia sellaisissa perheissä, joissa äidillä ei ole ammattia tai muuta elämää perheen ulkopuolella. Et elä äidillesi, lähde lätkimään vaan.
MInun äidilläni ei ole ammattia, on työtön. Ja minä olen myös työtön mutta on ammatti.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet täydessä älyssä, niin kummalta kyllä tuntuu. Äitisi lienee sellainen noin kuusikymppinen. Pelkääkö hän, että jää täysin yksin? Eikö hänellä ole ystävättäriä? Onko sinulla lainkaan omaa elämää?
Ei ole koskaan ollut ystäviä. Varmaan pelkää.
t. AP
Minkä ikäinen?
Äitini täyttää pian 63
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin kehityksessä jäljessä, ap? Tai siis kehitysvammainen tms? En muuta syytä keksi miksei äitisi 'antaisi' sinun muuttaa. Tosin ei se ole äitisi antamisesta kiinni, saat muuttaa vaikka heti huomenna jos haluat. Olet aikuinen ihminen.
No olen ollut pienestä saakka ujo ja arka joten kyllä jotenkin joo. Kun olin teini ei ollut ystäviä koskaan ja sitten jämähdäin tänne äitin luokse asumaan. Oli kai siinä joku masennusjakso välissä mutta kyllä myös opiskelin, asuin vaan täällä kotona kun opiskelin.
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Sekä sinulle että äidillesi on parasta jos muutat omillesi mahdollisimman pian.
Miksi?
t.AP
Että aikuistuisitte eroon toinen toisistanne.
Miten tuo onnistuu koska en osaa tehdä mitään yksin?
T.AP
On korkea aika opetella. Jos taasen sinulla on kehitysvamma tms. jonka vuoksi et osaa, on olemassa erilaisia tukiasuntoja. Äitisi voi auttaa sinua etsimään sellaisen.
Haluaisin opettella mutta se tuntuu vaikealta koska äiti on tehnyt kaiken puolestani.. Ja jos pitäisi muuttaa haluaisin muuttaa johonkin äitiini lähelle :( Ikävä kyllä sellaisia asuntoja ei nyt täällä ole
t. AP
Äiti tietää ette pärjää ilman häntä. Kaikkia ei tehty henkisesti /fyysisesti kykeiviksi.
Onko sinulla ap ehkä jokin sairaus tai diaknoosi joka estää itsenäisen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Äiti tietää ette pärjää ilman häntä. Kaikkia ei tehty henkisesti /fyysisesti kykeiviksi.
Onko sinulla ap ehkä jokin sairaus tai diaknoosi joka estää itsenäisen elämän.
No eipä juuri, olen vain arka ihminen.
T.AP
Otsikko ja teksti ei täsmää. Jos äiti tekee puolestasi kaiken, ei välttämättä tarkoita ettei haluaisi sinun muuttavan.
Olen itse melkein äitisi ikäinen ja muistuttaisi jos ikäisesi pojat vielä asuisi täällä.
Ja vaikka äitisi ei haluaisi muuttamasi, niin sehän ei estä sinua muuttamasta jos itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ja teksti ei täsmää. Jos äiti tekee puolestasi kaiken, ei välttämättä tarkoita ettei haluaisi sinun muuttavan.
Olen itse melkein äitisi ikäinen ja muistuttaisi jos ikäisesi pojat vielä asuisi täällä.
Ja vaikka äitisi ei haluaisi muuttamasi, niin sehän ei estä sinua muuttamasta jos itse haluat.
No jos haluaa, niin miksei kannusta siihen?
t.AP
Äitisi pelkää yksin jäämistä ja elämistä yksin. Siksi roikkuu sinussa sairaalla tavlla tukahduttaen sinun halut ja toiveet.
Jos etsisit työpaikan ensin. Se auttaisi sua itsenäistymään, kun olisi paremmin varaakin. Nyt kai äitisi saa tyött.turvaa t. eläkettä ja sinä olet työkkärin kirjoilla vai oletko jo tk-eläkkeellä? Opettele ruuanlaittoa yms. kotohommia. Miten vietät aikasi? Tölläät tv:tä? Netissä jotain?
Kannattaa opetella pärjäämään ilman äitiä. Jonain päivänä hän on poissa. Sitten sun on osattava huolehtia itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsisit työpaikan ensin. Se auttaisi sua itsenäistymään, kun olisi paremmin varaakin. Nyt kai äitisi saa tyött.turvaa t. eläkettä ja sinä olet työkkärin kirjoilla vai oletko jo tk-eläkkeellä? Opettele ruuanlaittoa yms. kotohommia. Miten vietät aikasi? Tölläät tv:tä? Netissä jotain?
Kannattaa opetella pärjäämään ilman äitiä. Jonain päivänä hän on poissa. Sitten sun on osattava huolehtia itsestäsi.
Olen kuntoutuja , en voi tehdä ihan kaikkia töitä. Osaan tehdä ruokaa ja siivota, en ole sillä tavalla mitenkää vammainen. ..
työkkäriin yhteys ja sitten kaupungin asunnoille hakupaperit sisään
On normaalia sellaisissa perheissä, joissa äidillä ei ole ammattia tai muuta elämää perheen ulkopuolella. Et elä äidillesi, lähde lätkimään vaan.