Kunpa tappohelteet loppuisi
+22 olis ihan riittävä lämpötila,
Pelottaa jos tappohelteet vain jatkuu ja jatkuu. :(
Kommentit (34)
Sisällä läkähtyy, ulkona pyörtyy ja viileässä marketissa saa koronan.
Täytyy vaan taas kestää yks kesä, onneksi juhannuksen jälkeen alkaa pikkuhiljaa päivät lyhenemään.
Loka-marras ja joulukuu on mulle kaikkein parhainta aikaa kun on pimeä, nautin suunnattomasti.
Häh, luulin olevani ainoa jonka mielestä on jo liian lämmin. Oikeasti palataan asiaan, jos mittari hipoo kolmeakymmentä varjossa.
Vierailija kirjoitti:
Pääkin kipeä kokoajan, neste varmaan haihtuu saman tien kun sitä juo.
Et vaan juo tarpeeksi.
Se on kesä nyt, yhteiskunnasta syrjäytyneet turhakkeet. Aurinko ei sais paistaa, mutta myöskään ulkomaille ei sais lähteä siitä nauttimaan. Kärsikää nyt siellä peräkammareissanne.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vaan taas kestää yks kesä, onneksi juhannuksen jälkeen alkaa pikkuhiljaa päivät lyhenemään.
Loka-marras ja joulukuu on mulle kaikkein parhainta aikaa kun on pimeä, nautin suunnattomasti.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hauska ajaa avoautolla ruuhkabussin vieressä ja sivusilmällä vilkuilla kun porukka tekee kuolemaa siellä pätsissä.
Itse nautin oman auton mukavuudesta ja rokki soi!
Kuumempi siinä avoautossa on kuin bussissa jos siellä on toimiva matkustamon kylmäilmastointi. Ne on oikeasti jäätävän tehokkaita jos on huollettu ja pidetty kunnossa eikä mitään polttoaineensäästö ohjelmaa mikä ei anna kompressorin pyöriä jos ulkona alle +27 auton mittarin mukaan (olen kuullut että HKL alueella on näitä tapauksia).
Monesti ulkomailla käydessä ulkona voi olla paahtava helle mutta bussissa saa vetää oikeasti vaatetta päälle kun ilmastointi on niin kylmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä vähän huvittaa tuo sun "tappohelteesi". Nippa nappa hellettä tämä on. Et ole ilmeisesti kovinkaan paljon matkustellut minnekään Ruotsia ja Viroa kauemmas, jos tämä on sinusta "tappohelle".
Mutta tuo nyt on kyllä iltapäivälehtien markkinoima idi..ttitermi. Tappohelle, tappokeli, seksihelle mitä lie.
Toki tämäkin voi rasittaa vaikkapa syöpäsairaita ja sydänpotilaita ja satavuotiaita.
Mutta perusterve nuori aikuinen kitisemässä että kun vähän tulee hiki, niin ruikuti-ruikuti-ruikuti...
Kyllä täällä päin Suomea on ainakin tappohelle parasta-aikaa, ihan sama mihin maihin vertaat, tai missä sinä asut. ihmisiä kuolee tämmöisessä helteessa, varsinkin juuri pohjoisen asukkaita, joita ei ole helteisiin luotu. Jatka vain irvaiuasi pönttö. Moni vanhus ja sydänvikainen ym sairas kuolee jos tämä jatkuu.
Ihmisellä on toinen jalka haudassa jos ei kestä paria vähän lämpimämpää viikkoa. Kun nämö riskiryhmiin kuuluvat eivät tänä aikana tee mitää kovin rasittavaa. Heikko on terveys jos sydän ei kestä jotain 26 asteen lämpöä.
Mitä kasvukauteen tulee niin tämä lämpöaalto sai viljan ja rehuheinän kasvamaan silmissä. Nyt on mahdollista korjata toinenkin rehusato vaikka kasvukausi oli kylmän kevään vuoksi myöhässä 3 viikkoa.
Tappohelteet eivät ole vielä edes alkaneet, ja joku tekee jo kuolemaa?
Tappohelteistä voi Suomen oloissa alkaa puhumaan silloin kun lämpötila ei edes yöllä laske alle 30 asteen. Nyt on ainakin täällä Keski-Suomessa päivälämpötilat olleet nippa nappa hellerajalla, ja yöllä ihan hyvän matkaa alle 20 asteenkin. Viime yönä alimmillaan 10 astetta, ja ensi yöksi on ennustettu 13 astetta.
Eli kun vaan uskallat pitää jotain luukkua asunnostasi yöllä auki, saat sisälämpötilaa vähän maltillisemmaksi.
Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan huominen ja ylihuominen ovat vielä kuumia (lähelle 30 astetta), mutta sitten päivälämpötilat tippuvat ihan maltillisiin lukemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hauska ajaa avoautolla ruuhkabussin vieressä ja sivusilmällä vilkuilla kun porukka tekee kuolemaa siellä pätsissä.
Itse nautin oman auton mukavuudesta ja rokki soi!
Kuumempi siinä avoautossa on kuin bussissa jos siellä on toimiva matkustamon kylmäilmastointi. Ne on oikeasti jäätävän tehokkaita jos on huollettu ja pidetty kunnossa eikä mitään polttoaineensäästö ohjelmaa mikä ei anna kompressorin pyöriä jos ulkona alle +27 auton mittarin mukaan (olen kuullut että HKL alueella on näitä tapauksia).
Monesti ulkomailla käydessä ulkona voi olla paahtava helle mutta bussissa saa vetää oikeasti vaatetta päälle kun ilmastointi on niin kylmällä.
Avoautossa ilmastointi puhaltaa kyllä viileää kasvoille vaikka katto onkin alhaalla.
Mitä bussin lämpötilaan auringossa tulee, teen vaan johtopäätöksi siitä mitä ikkunan läpi näen.
Tällaisella hienolla kesäilmalla korostuvat tietyt ongelmat kuten yksinäisyys ja köyhyys. Näitä on helpompi kestää talven pimeydessä. Nyt ulkona näkee ystäväporukoita ja pareja. Terassitkin ovat täynnä ihmisiä. Ennen kuin joku tulee näsäviisastelemaan, niin nämä ovat voitettavia ongelmia. Toki köyhänä voi nauttia Suomen suvesta, mutta tuo se omat haasteensa.
Vierailija kirjoitti:
Tappohelteistä voi Suomen oloissa alkaa puhumaan silloin kun lämpötila ei edes yöllä laske alle 30 asteen. Nyt on ainakin täällä Keski-Suomessa päivälämpötilat olleet nippa nappa hellerajalla, ja yöllä ihan hyvän matkaa alle 20 asteenkin. Viime yönä alimmillaan 10 astetta, ja ensi yöksi on ennustettu 13 astetta.
Eli kun vaan uskallat pitää jotain luukkua asunnostasi yöllä auki, saat sisälämpötilaa vähän maltillisemmaksi.
Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan huominen ja ylihuominen ovat vielä kuumia (lähelle 30 astetta), mutta sitten päivälämpötilat tippuvat ihan maltillisiin lukemiin.
Mulla pöydällä lämpömittari näyttä tänä aamuna 31,5 astetta, nyt on 34 astetta vaikka olen tuulettanut jo monta tuntia. Aurinko porottanut koko iltapäivän täydellä terällä ikkunoista sisään ja seinät hohkaa oikein kuumuuttaan. Ikkunasta tulee sisälle kuumaa ilmaa. Ei mitään järkeä. Läpimärkänä hiestä vaikka istuu paikallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pöydällä lämpömittari näyttä tänä aamuna 31,5 astetta, nyt on 34 astetta vaikka olen tuulettanut jo monta tuntia. Aurinko porottanut koko iltapäivän täydellä terällä ikkunoista sisään ja seinät hohkaa oikein kuumuuttaan. Ikkunasta tulee sisälle kuumaa ilmaa. Ei mitään järkeä. Läpimärkänä hiestä vaikka istuu paikallan.
No laita nyt hyvä ihminen verhot kiinni!!
Pääkin kipeä kokoajan, neste varmaan haihtuu saman tien kun sitä juo.