Jännää nähdä, että ottavatko kaupat nyt kassoilta roiskesuojat pois vai ei
Järkevää olisi jättää ne, jos haluaa suojella kassatätejä kaikenmaailman pöpöiltä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olisi pitänyt olla siinä alunperinkin. Ihmeellistä kun ei ole ollut. Olen täysin tottunut niihin kuten pakkauspään plekseihinkin. Siinähän suojellaan myyjää sylkeviltä juopoilta ja jos joku yrittää teräaseen kanssa käydä päälle niin sillonkin on hyvä suoja.
En ole nähnyt yhdessäkään kaupassa pakkauspään pleksiä. Missä ihmeessä niitä muka on?
Meillä on pleksi joka jakaa päädyn. Tuli samalla kun kassoillekin pleksit. Voi pakata rauhassa olematta kontaktissa toiseen. Ihan eteläsuomessa tämä. Eikö se muka ole itsestäänselvyys kaikkialla?
No ei ole itsestäänselvyys. Ei ole yhdessäkään kaupassa moista Tampereella. Ilmeisesti Helsingin luksus asia.
Jopa Imatralla, pienessä kaupunkipahasessa, on noita näkynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että iso osa koronan tuomista asioista pysyy koronan jälkeenkin. Ainakin se, että tuntemattomat ihmiset eivät tule iholle. Ja että väistellään toisia ja tehdään tilaa kävelyteillä jne. Ja että pestään käsiä useammin. Jne.
Samaa toivon. Käsidesit on hyvä olla kaupoissa. Ei juuri mitään haittaa, iso hyöty. Vähenee muutkin flunssat.
Terv. olen saanut sairaalabakteeri MRSA:n jostain, ehkä kaupasta. En ole ollut sairaalassa. Muutkin taudit leviää noissa paikoissa.MRSA on kosketustartunta. Naamaan pitäisi koskea vain puhtain käsin. Siinäpä tekemistä.
MRSA:n saa ihan reippaasti syömällä antibiootteja aiheetta ja kertakontaktilla elimistönsä vastustuskyvyn heikennettyä käydessä tietämättään MRSA:ta kantavan luona. Itse ei todellakaan tarvi olla sairaalassa. Riittää, että kaveri on ollut. Perusterveet kantajat eivät usein edes tiedä kantavansa MRSA:ta. Kannattaa miettiä juoko samasta pullonsuusta tai polttaako samaa tupakkaan jonkun toisen kanssa.
ESBL leviää ihan rescuekoirien ja niiden omistajien välityksellä. Siinäkään tapauksessa perusterve kantaja ei tiedä eikä tunne mitään mutta riskiryhmään kuuluvalle ESBL on kohtalokas.
Kumpikaan noista ei tartu herkästi kaupassa koska siellä ei juoda eikä syödä samoista astioista ja aterimilla eikä polteta yhdessä samaa tupakkaa tai jointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olisi pitänyt olla siinä alunperinkin. Ihmeellistä kun ei ole ollut. Olen täysin tottunut niihin kuten pakkauspään plekseihinkin. Siinähän suojellaan myyjää sylkeviltä juopoilta ja jos joku yrittää teräaseen kanssa käydä päälle niin sillonkin on hyvä suoja.
En ole nähnyt yhdessäkään kaupassa pakkauspään pleksiä. Missä ihmeessä niitä muka on?
Ainakin Turun Wiklundilla.
Sen pleksin sais kyllä poistaa kassoilta, joissa se haittaa huomattavasti äänen kuulumista, luulen kyllä että ne käy henkilökunnankin hermoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pleksi joka jakaa päädyn. Tuli samalla kun kassoillekin pleksit. Voi pakata rauhassa olematta kontaktissa toiseen. Ihan eteläsuomessa tämä. Eikö se muka ole itsestäänselvyys kaikkialla?
No ei ole itsestäänselvyys. Ei ole yhdessäkään kaupassa moista Tampereella. Ilmeisesti Helsingin luksus asia.
Raisiossa, pikku kyläpahasessa siis, on eli ei ole vain Helsingin juttu.
En usko että poistetaan. Eräässä kaupassa ovat laittaneen jo ikkunaverhoja plekseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa asiakkaista ei välitä mistään, vaan yskivät ja aivastelevat kassaa päin. Hyvä että on vihdoinkin noi suojat. Kaupan työntekijät pysyvät nyt muutenkin terveempinä.
Olin kassalla töissä pitkään yli 10 vuotta sitten. Sormien lipominen oli vuolasta ja sitten ojennettiin se avattu pussi/seteli minulle syljetyillä sormilla. Myös kävi sellaisia ihmisiä jotka eivät olleet pesseet käsiään moneen vuoteen. Pidin töissä hanskoja ja kerran eräs asiakas ihmetteli että miksi minulla on hanskat. En viitsinyt vastata mitään.
Kerran olin virastossa jossa sain 20 sivuisen paperinivaskan. Työntekijä nuolaisi sormeaan joka ikisen sivun kohdalla. Olen aina inhonnut tuota tapaa.
Kassoilla ja heviosastoilla voisi olla kyltti että sormien nuoleminen kielletty.
Koko ketju on ocd potilaiden valtaama. Maailma alkaa kerrankin vaikuttaa normaalilta. Valitettavasti ei kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi ehdottomasti poistaa.
Miksi?
Oletko pleksejä poistavassa firmassa töissä?
Pleksien haitat ovat suuremmat kuin näennäiset hyödyt.
Onko sulla joku kirjaintensäästöohjelma meneillään, vai miksi jätit ne haitat viestissäsi mainitsematta? Mitä haittaa niistä oikeasti on? Liikuntaesteiset ja pienikokoiset asiakkaat ovat ainoa mieleeni tuleva asia, mutta eiväthän he muutenkaan ylety siihen tiskille, joten asioinnissa on kuroteltava muualta kuin siitä, missä se pleksi useimmissa kaupoissa on. Ja varmaan asiaa on varaa innovoida eteenpäin, kun akuutti koronauhka ei paina enää päälle. Valtaosa arkiongelmista on ratkaistavissa.
Tämä on hieman sellainen toisaalta ja toisaalta -tyyppinen asia. Pleksit voivat olla aivan hyödyllisiä, mutta kyllä niistä lievää haittaaakin voi olla.
Kävin jokin aika sitten kirjastossa. Kirjastonhoitaja oli sitä mieltä, että toivottavasti pleksin voi joskus ottaa pois, sillä se haittaa viestintää.
Totta on, että pleksi saa tuntumaan siltä, kuin menisi seinän eteen ja alkaisi puhua seinää vasten. Oma ääni heijastuu pleksistä korviin ja keskustelukumppanin ääni kuuluu alhaalta, jostain pienestä raosta.
No mikäs järkä niiden pois ottamisessa olisi edes? Eihän niistä mitään haittaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs järkä niiden pois ottamisessa olisi edes? Eihän niistä mitään haittaakaan ole.
On niistä haittaakin, tosin ei ehkä niinkään kaupoissa. Poistamisen järkevyys riippuu siitä, miten epidemia etenee, jos etenee. Niin kauan kuin korona jyllää, niitä ei ole syytä poistaa.
Tosiaan keskustelutilanteissa plekseistä on haittaa.
Oletko THL.llä töissä?